Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-07, 18:39
  #1
Medlem
abborrmasters avatar
Jag hajar inte... Har slängt upp en blogg på både blogspot och blogg.se och markerat alternativen att det ska dyka upp på sökmotorer. Inte fan gör det det!

Vad har jag gjort för fel? Jag har alltså sökt på blogginläggens namn, mitt användarnamn, bloggens namn... ni hajar.

mvh
Citera
2009-11-07, 18:56
  #2
Medlem
Hur länge har bloggen varit uppe?
Citera
2009-11-07, 19:11
  #3
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Hur länge har bloggen varit uppe?

Fyra dagar
Citera
2009-11-07, 19:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Fyra dagar
Vad får dig att tro att olika sökmotorer har hittat din blogg efter 4 dagar? Finns det en massa andra sidor som länkar till din blogg eller? Du kan ju börja med att skicka in din blogg till t.ex Google och be dem indexera den.
Citera
2009-11-07, 21:25
  #5
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Vad får dig att tro att olika sökmotorer har hittat din blogg efter 4 dagar? Finns det en massa andra sidor som länkar till din blogg eller? Du kan ju börja med att skicka in din blogg till t.ex Google och be dem indexera den.

ahh... trodde att detta skedde automatiskt med google eftersom blogspot verkar vara googles tjänst. Men allright, skicka in min blogg till google och på dem indexera it is.
Citera
2009-11-08, 00:00
  #6
Medlem
Det enklaste sättet att få med en sida hos Google är att använda tjänsten "Verktyg för webbansvariga". Då kommer sidan med inom ett par dagar. Skickar man bara in sidan så kan det ta flera veckor innan den eventuellt kommer med.
Citera
2009-11-08, 15:27
  #7
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meckel
Det enklaste sättet att få med en sida hos Google är att använda tjänsten "Verktyg för webbansvariga". Då kommer sidan med inom ett par dagar. Skickar man bara in sidan så kan det ta flera veckor innan den eventuellt kommer med.

TROR jag lyckats. Försökte ett par gånger och då kunnde inte google hitta sidan, men sedan så gick det igenom fast det stod att sidan inte fanns på google. Antar att det kanske betyder att den dyker upp såsmåningom?
Citera
2010-02-01, 22:14
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Jag hajar inte... Har slängt upp en blogg på både blogspot och blogg.se och markerat alternativen att det ska dyka upp på sökmotorer. Inte fan gör det det!

Vad har jag gjort för fel? Jag har alltså sökt på blogginläggens namn, mitt användarnamn, bloggens namn... ni hajar.

mvh


Min blogg (http://givemesomething.blogg.se/) kan sökas på google vad jag vet, och det var ett tag sen jag märkte det. Iof har jag haft min blogg i över 1 år typ eller nått, inte för att jag varit speciellt "poppis" men.. den ligger uppe där iaf, konstigt nog!
Citera
2010-02-02, 11:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliickAn
Min blogg (http://givemesomething.blogg.se/) kan sökas på google vad jag vet, och det var ett tag sen jag märkte det. Iof har jag haft min blogg i över 1 år typ eller nått, inte för att jag varit speciellt "poppis" men.. den ligger uppe där iaf, konstigt nog!

Vilken tur att du skrev adressen till din blogg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback