Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-07, 10:55
  #1
Medlem
pilens avatar
Hallo

Ja ficka bra tips om hur man ska göra sej dom 5 år man har skuld santering. Efter som man som itne får käna mycke av det man behåller då man har skuld santering är de INTE nån ide o jobba mycke.... men man kanskne ändå vill ha ett jobb å gå till? jag har enn en som han sjuk skriver sej så mycke (ut räknat) så kronfogden har inte mycke av hans lön o ta på. Eller d e ju han som till in betalar företafgen MEN finns d itne pengar så finns de inte pengar alltså kan dom företag inte. Så visst han hon känar inte mycke under hära dom här 5 året men samtidigt är mycke "ledig" ("Sjuk"). Visst, lite pengar skänkar han varje månade bort men itne alls som d var saggt i början men då dom itne visste han skulle vara sjuk i sej,..
tänkar de hära kan ju pigga upp dom som har satt se j i skit
Citera
2009-11-07, 12:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
Hallo

Ja ficka bra tips om hur man ska göra sej dom 5 år man har skuld santering. Efter som man som itne får käna mycke av det man behåller då man har skuld santering är de INTE nån ide o jobba mycke.... men man kanskne ändå vill ha ett jobb å gå till? jag har enn en som han sjuk skriver sej så mycke (ut räknat) så kronfogden har inte mycke av hans lön o ta på. Eller d e ju han som till in betalar företafgen MEN finns d itne pengar så finns de inte pengar alltså kan dom företag inte. Så visst han hon känar inte mycke under hära dom här 5 året men samtidigt är mycke "ledig" ("Sjuk"). Visst, lite pengar skänkar han varje månade bort men itne alls som d var saggt i början men då dom itne visste han skulle vara sjuk i sej,..
tänkar de hära kan ju pigga upp dom som har satt se j i skit

Det gjorde det absolut! Känner mig genast mycket bättre till mods, och en ny livsgnista tändes.
Citera
2009-11-07, 12:22
  #3
Medlem
allearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
Hallo

Ja ficka bra tips om hur man ska göra sej dom 5 år man har skuld santering. Efter som man som itne får käna mycke av det man behåller då man har skuld santering är de INTE nån ide o jobba mycke.... men man kanskne ändå vill ha ett jobb å gå till? jag har enn en som han sjuk skriver sej så mycke (ut räknat) så kronfogden har inte mycke av hans lön o ta på. Eller d e ju han som till in betalar företafgen MEN finns d itne pengar så finns de inte pengar alltså kan dom företag inte. Så visst han hon känar inte mycke under hära dom här 5 året men samtidigt är mycke "ledig" ("Sjuk"). Visst, lite pengar skänkar han varje månade bort men itne alls som d var saggt i början men då dom itne visste han skulle vara sjuk i sej,..
tänkar de hära kan ju pigga upp dom som har satt se j i skit
Ja och sen får du skitfina jobbet och skitfina lönen - NOT!
Du är brännmärkt, slut och borta på arbetsmarknaden.
Citera
2009-11-07, 14:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
Hallo

Ja ficka bra tips om hur man ska göra sej dom 5 år man har skuld santering. Efter som man som itne får käna mycke av det man behåller då man har skuld santering är de INTE nån ide o jobba mycke.... men man kanskne ändå vill ha ett jobb å gå till? jag har enn en som han sjuk skriver sej så mycke (ut räknat) så kronfogden har inte mycke av hans lön o ta på. Eller d e ju han som till in betalar företafgen MEN finns d itne pengar så finns de inte pengar alltså kan dom företag inte. Så visst han hon känar inte mycke under hära dom här 5 året men samtidigt är mycke "ledig" ("Sjuk"). Visst, lite pengar skänkar han varje månade bort men itne alls som d var saggt i början men då dom itne visste han skulle vara sjuk i sej,..
tänkar de hära kan ju pigga upp dom som har satt se j i skit

Du skriver som äldre personer knullar.

SAKTA OCH ILLA!

Går ju inte förstå vad du menar.
Citera
2009-11-07, 18:03
  #5
Avstängd
Grizlys avatar
Pilen does it again, hahaha.

Skön läsning.
Citera
2009-11-07, 18:23
  #6
Medlem
offas avatar
Jag får ont i huvudet av att läsa ditt inlägg.
Citera
2009-11-08, 15:25
  #7
Medlem
Whiteliess avatar
Vilken jävla tomte. Han kan inte vara seriös...
Citera
2009-11-08, 15:53
  #8
Medlem
pilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allears
Ja och sen får du skitfina jobbet och skitfina lönen - NOT!
Du är brännmärkt, slut och borta på arbetsmarknaden.

vaddå sen?? du behållär ju jobbet d e grejen för ja vet det kan tråkigt BARA va hemma han har d bra då som är så mycke ledig....
Sen om man sökar nytt jobb (om man e dum) så ere ju bara inte säga nått om d man innan gjorde gjort... itne direckt d finns hemliga redgister som arbets givare (alla) fyller i som dom kolla på i då dom anställa sig. vore isf olaglitt me sånt?


Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du skriver som äldre personer knullar.

SAKTA OCH ILLA!

Går ju inte förstå vad du menar.

mog1. Föreklara då dom innan två före dej svara rätt?
d går o förstå så stfI


Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Vilken jävla tomte. Han kan inte vara seriös...

vaddårå? seriös o seriös ja VET att han ju sjuk mycke o då fick ja höra det hära när frågade jag fråga han om han mådde brai sig. Om han ITNE har skuld santering vore d ju vara bara dumt men nu äre ju faktiskt så att kronofogden tar hans pengar så ja för står....
Citera
2009-11-11, 15:09
  #9
Medlem
MB-Hasses avatar
Alltså ursäkta mig, men hur skriver du människa? jag fattar var femte mening typ. Du tror inte du kan försöka skriva ordentligt? Om du inte är svensk så ber jag om ursäkt för mina kommentarer..

Vad vill du ha sagt? Att man är dum om man skaffar riktigt jobb när man har skuldsanering? Shit vad deprimerande jag skulle tycka det var; jag skulle snarare skaffa 2 jobb och jobba häcken av mig för att så snabbt som möjligt betala av skulden. Själv är jag 28 år och har inte en krona i skuld så jag kan omöjligt förstå hur man kan dra ner sin ekonomi (och sitt liv) så mycket.. jag menar har man inte pengar då konsumerar man inte
Citera
2009-11-11, 16:40
  #10
Medlem
Aerialss avatar
Så får du braiga livet med din skuld santering?
Är "braiga" slang för något? Eller syftar du på att livet blir bättre, som i "så får du ett bättre liv medan du sanerar din skuld"?
Citera
2009-11-12, 20:12
  #11
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Så får du braiga livet med din skuld santering?
Är "braiga" slang för något? Eller syftar du på att livet blir bättre, som i "så får du ett bättre liv medan du sanerar din skuld"?

Skall nog vara braiga i betydelsen bättre (bra iga)

Skickade en gång ett PM till pilen och fick ett PM tillbaka skrivet på felfri svenska, så han kan om han bara vill.
Citera
2009-11-12, 20:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Jag får ont i huvudet av att läsa ditt inlägg.

Jag fick fan också det! Skriv en bok Pilen, du kanske blir lika känd som Kafka!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback