2009-11-07, 09:59
Medlem
ja som sagt hur stor var gentligen brolin när han var som bäst (speciellt i parma). Var han i närheten av zlatans bedrifter?

Diskusionen kan börja (vet att det är en löjlig fråga men kan inte låta bli, har tänkt på detta ett tad nu och vill läsa vad andra tycker).
Citera
2009-11-07, 10:41
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
ja som sagt hur stor var gentligen brolin när han var som bäst (speciellt i parma). Var han i närheten av zlatans bedrifter?

Diskusionen kan börja (vet att det är en löjlig fråga men kan inte låta bli, har tänkt på detta ett tad nu och vill läsa vad andra tycker).

Meritmässigt i landslaget så är Zlatan ljusår ifrån Brolin med brons i både EM och VM medans Brolin är ljusår från Zlatan på klubblagsnivå då han vunnit ligan i alla utländska klubbar han varit i och haft ett ganska stort finger med i alla liga och cup vinster.

Brolin = Skandinaviens Maradona, Zlatan = Zlatan.
Citera
2009-11-07, 11:35
Medlem
annihilat0rs avatar
Hur många skytteligor vann Tomas?
Citera
2009-11-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annihilat0r
Hur många skytteligor vann Tomas?

Tomas mittfältare och Zlatan anfallare, ser du skillnaden?
Citera
2009-11-07, 15:05
Medlem
talip_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Meritmässigt i landslaget så är Zlatan ljusår ifrån Brolin med brons i både EM och VM medans Brolin är ljusår från Zlatan på klubblagsnivå då han vunnit ligan i alla utländska klubbar han varit i och haft ett ganska stort finger med i alla liga och cup vinster.

Var inte M.Laudrup skandinaviens Maradona?
Citera
2009-11-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber

Tycker Zlatan har fler saker på sin meritlista än Brolin.. Så.. ja, Zlatan är större än Brolin imo.
Citera
2009-11-07, 15:27
Medlem
spleendids avatar
Zlatan skulle nog bli framröstad som den störste och jag är beredd att hålla med. Han har åstadkommit mer och liksom Brolin blivit framröstad topp tio i världen. Ja, Brolin blev ju som bekant uttagen i världslaget VM-året 1994. Personligen hade jag dessutom Brolin som första och enda idol någonsin så i mina ögon var han en bättre fotbollsspelare och en spelartyp jag hellre sett i mitt lag. Zlatan står för ögonblick av briljans, och dessa har gjort honom störst. Men till spelsättet föredrar jag alla gånger Brolin.
Citera
2009-11-07, 15:48
Medlem
Det är möjligt att Zlatan är något kändare än vad Brolin var med tanke på de klubblag han har varit i. När det gäller Landslaget är Brolin utan tvekan den bäste som jag har sett. T.o.m Zlatan kan inte matcha hans prestationer där. Brolin var "stjärnan" i Landslaget när det var som bäst (EM semi samt VM brons). Han gjorde också många mål i Landslaget trots att han inte var toppforward. Han var också alltid bra i viktiga matcher Kom ihåg VM semin 94, Brolin själv stod upp mot Brasilien och gav dem en svår match...
Citera
2009-11-07, 16:42
Medlem
Sujoks avatar
Jag vill inte ta cred från Brolin i landslaget. Men det landslaget som Brolin spelade i och det Zlatan spelar i är det väldigt stor skillnad på. Nästan ingen i dagens landslag hade platsat i dåtidens.
Citera
2009-11-07, 16:54
Medlem
annihilat0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Tomas mittfältare och Zlatan anfallare, ser du skillnaden?

Läste du inte rubriken? "tomas brolin vs zlatan"?
Citera
2009-11-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annihilat0r
Läste du inte rubriken? "tomas brolin vs zlatan"?

Så när du skall jämnföra två spelare med varandra så går du dirket på målproduktion och skiter i vilken position de spelar på? Det är som att jämnföra hur många bollar en back har blockerat från att gå in i jämnförelse med vad en målvakt har gjort.
Citera
2009-11-07, 18:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Zlatan är på en helt annan nivå än vad Brolin var även om brollan lyckades bättre i landslaget än vad Zlatan har gjort, anser jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in