Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-07, 03:24
  #1
Medlem
Jag bor då fortfarande hemma, vet inte om det spelar så stor roll?

Jag röker cigaretter, ca. 6-12 per dag och mina päron(inte skilda) tjatar hål i huvudet på mig om hur illa det är och hur det förstör mina lungor osv. Jag nekar då inte till detta då jag vet att det är farligt, men jag har själv inga planer på att lägga av, känner inte en sån stor lust då jag bara har rökt i snart 3 år.

Iallafall...

Min pappa röker nästan lika mycket som jag gör, kanske lite mer vissa dagar då det är lite extra stressigt på jobbet osv. Enligt mig är han en hycklare då han tänder en cigg rakt framför näsan på mig och säger att jag inte ska göra samma sak. Är det fel av mig att kalla honom för en hycklare?

Finns ju en berättelse om profeten Mohammed (?) om jag inte har helt fel, där han mötte en kvinna med sin son som klagade på att sonen åt för mycket daddlar och därför blev överviktig. Profeten, vem det nu än var bad mamman och sonen att komma tillbaka till honom dagen efter. När dom väl kom tillbaka sa Profeten "Ät inte för mycket daddlar" Varför kunde han inte sagt det samma dag? För att han själv hade ätit ca. 100 daddlar den dagen.

Nej, jag är inte religös. Tänkte bara att denna historia kanske skulle vara något intressant för vissa.

Någon som har samma "problem" som jag?
Citera
2009-11-07, 03:26
  #2
Avstängd
Kalambolles avatar
De vill dig det bästa och sen vad du gör är helt upp till dig. Så enkelt är det.
Citera
2009-11-07, 03:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
De vill dig det bästa och sen vad du gör är helt upp till dig. Så enkelt är det.


Det förstår jag. Men det är som du säger fortfarande upp till mig. Kan dem inte på något sätt acceptera det då? Jag har pratat med min far, men han säger bara att jag är korkad. Han är en väldigt barnslig man enligt mig själv.
Citera
2009-11-07, 03:34
  #4
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-Knark
Det förstår jag. Men det är som du säger fortfarande upp till mig. Kan dem inte på något sätt acceptera det då? Jag har pratat med min far, men han säger bara att jag är korkad. Han är en väldigt barnslig man enligt mig själv.
Föräldrar är inget man ska bry sig om.
Citera
2009-11-07, 03:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-Knark
Det förstår jag. Men det är som du säger fortfarande upp till mig. Kan dem inte på något sätt acceptera det då? Jag har pratat med min far, men han säger bara att jag är korkad. Han är en väldigt barnslig man enligt mig själv.
Min mamma röker två paket cigaretter per dag, min pappa & storasyster en paket per dag.. Jag själv röker inte då jag har lärt mig av deras "misstag".

Kanske något din pappa försöker säga dig oavsett om han tänder en cigarett framför dig.
Citera
2009-11-07, 03:39
  #6
Avstängd
Kalambolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-Knark
Det förstår jag. Men det är som du säger fortfarande upp till mig. Kan dem inte på något sätt acceptera det då? Jag har pratat med min far, men han säger bara att jag är korkad. Han är en väldigt barnslig man enligt mig själv.

Får man fråga hur gammal du är?
Citera
2009-11-07, 03:39
  #7
Medlem
Baseballbats avatar
Du är ju korkad. Du ser att din far är beroende av skiten och blir beroende själv?

Även om han hycklar emot dig så vill han ditt bästa, han var dum nog att börja och vill inte se sin son gå ner samma stig. De vill ditt bästa.

Sedan vet jag inte om du röker omkring dem, men de kanske ser efter sig själva också lite då du påverkar deras hälsa genom att röka i närheten av dem. (Även om de röker själva). Kan du få dem att acceptera det? Enkelt svar?: Nej

Men det du kan göra är att sätta dig ner och förklara att du tänker fortsätta vara dum i hela huvudet, förstöra din hälsa samt personer i närheten och slösa enorma mängder pengar på det och att du inte tänker sluta. Men att du kan sluta röka hemma om de lugnar ner dem (gå ut och rök istället, rök bara på ditt rum eller dylikt).


Ja, jag ogillar folk som röker men jag accepterar det.

EDIT: Kan till lägga att min mor, far och bror samt ett antal vänner är starkt beroende av att röka.
__________________
Senast redigerad av Baseballbat 2009-11-07 kl. 03:44.
Citera
2009-11-07, 03:40
  #8
Medlem
Wakkabakkawoos avatar
Min mor vet att jag röker när det vankas fest och att jag snusar konstant.... Tror jag va 15-16 någonting när hon fick redan på att jag snusade och då sa hon inte nått alls eftersom hon själv är rökare... När hon kom på mig att röka och man va i 14års ålderna sa hon typ samma sak... att hon tyckte jag skulle sluta medans jag förtfarande kunde.... Så ja, jag tycker att din far hycklar ganska mycket.... Föreslå att ni ska sluta tillsammans annars så kanske du slipper lite tjat.
Citera
2009-11-07, 03:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Du är ju korkad. Du ser att din far är beroende av skiten och blir beroende själv?

Även om han hycklar emot dig så vill han ditt bästa, han var dum nog att börja och vill inte se sin son gå ner samma stig. De vill ditt bästa.

Sedan vet jag inte om du röker omkring dem, men de kanske ser efter sig själva också lite då du påverkar deras hälsa genom att röka i närheten av dem. (Även om de röker själva). Kan du få dem att acceptera det? Enkelt svar?: Nej

Men det du kan göra är att sätta dig ner och förklara att du tänker fortsätta vara dum i hela huvudet, förstöra din hälsa samt personer i närheten och slösa enorma mängder pengar på det och att du inte tänker sluta. Men att du kan sluta röka hemma om de lugnar ner dem (gå ut och rök istället, rök bara på ditt rum eller dylikt).


Ja, jag ogillar folk som röker men jag accepterar det.

Men lägg av. Är man dum i huvudet för att man röker? Tycker att du är dum som påstår det. Då jag inte känner mig korkad någonstans.
Citera
2009-11-07, 03:46
  #10
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-Knark
Men lägg av. Är man dum i huvudet för att man röker? Tycker att du är dum som påstår det. Då jag inte känner mig korkad någonstans.

Nähä, så det du säger är att röka ÄR BRA FÖR HÄLSAN? skadar dig inte på NÅGOT sätt utan FÖRBÄTTRAR din hälsa? och gör de samma emot folk omkring dig?

Okej. Så är det jue. För en vettig person skulle aldrig göra något som håller på att döda en och inte inse att det är dumt.

TIPS: Börja skära dig i armen, hugga dig med en hamster i näsan för det skadar dig inte, faktum är att forskare har bevisat att det ger dig en större penis och förbättrar din kondition.
Citera
2009-11-07, 03:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Nähä, så det du säger är att röka ÄR BRA FÖR HÄLSAN? skadar dig inte på NÅGOT sätt utan FÖRBÄTTRAR din hälsa? och gör de samma emot folk omkring dig?

Okej. Så är det jue. För en vettig person skulle aldrig göra något som håller på att döda en och inte inse att det är dumt.

TIPS: Börja skära dig i armen, hugga dig med en hamster i näsan för det skadar dig inte, faktum är att forskare har bevisat att det ger dig en större penis och förbättrar din kondition.


Skärp dig. Jag sa inte att jag tror att det är ofarligt. Jag vet att det skadar.

Lägg ner nu.
Citera
2009-11-07, 03:56
  #12
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-Knark
Skärp dig. Jag sa inte att jag tror att det är ofarligt. Jag vet att det skadar.

Lägg ner nu.

Lägg ner? Vad ska jag lägga ner? Jag gav dig ett bra tips och jag sa vad jag tyckte om folk som röker. Folk som röker är krokade och det vet du. Att göra något som skadar dig = korkat. Så är det bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback