• 1
  • 2
2009-11-06, 23:52
Medlem
Sightnesss avatar
Såna gulaktiga cirklar som är bockade 180° på mitten. Enligt bilden på förpackningen ska de fyllas så mycket det går med godsaker, men sen då?
Attackerar jag rakt uppifrån får jag bara "bröd" första tuggan, eller så spricker väl hela fanskapet längs hela botten. Enda alternativet verkar vara från sidan, eller ska man lägga/ställa dem i nån ställning eller grönsaksberg och sen äta med bestick, för att sedan avsluta med brödet?
Ska man blöta dem i vatten?
Använda ugnen?
Varmluftspistol?

Mycket konfunderad...
Har ju precis hittat tillbaka till tacos. Går så sjuukt snabbt att laga till, särskilt om man har sån där "färdig kryddblandning" hemma!
Citera
2009-11-06, 23:54
Medlem
Du kör skalen i ugnen enligt instruktioner på förpackningen. Sen är det bara fylla i skiten du vill ha och sen tugga från sidan. Jag vet dom är inte smidiga. Spricker vid första tuggan. Men gott är det!
Citera
2009-11-06, 23:55
Medlem
Ecstanols avatar
Jag brukar lägga allt "taco-innehåll" på tallriken för att sedan bryta sönder tacon över hela härligheten. Attack med gafffeln! Då får man den ultimata blandningen av alla smaker.
Citera
2009-11-06, 23:55
Medlem
Senast jag köpte något i den stilen så stod det att de skulle värmas i ugn.
Citera
2009-11-07, 00:04
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Issue
Du kör skalen i ugnen enligt instruktioner på förpackningen. Sen är det bara fylla i skiten du vill ha och sen tugga från sidan. Jag vet dom är inte smidiga. Spricker vid första tuggan. Men gott är det!
Stämmer bra det!
Citera
2009-11-07, 00:08
Medlem
dem där jävlarna är värdelösa, man kör ju såklart med tortillas !!!! mycke godare
Citera
2009-11-07, 00:22
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ecstanol
Jag brukar lägga allt "taco-innehåll" på tallriken för att sedan bryta sönder tacon över hela härligheten. Attack med gafffeln! Då får man den ultimata blandningen av alla smaker.

Usch, det där var bara sjukt. Lite OT men är det bara jag som hatar att sätta taco-skal i halsen, gör så jävla ont
Citera
2009-11-07, 00:39
Medlem
Trolldockans avatar
Det ulimata är att tratta hela skiten i munnen. Nästa hinder är att visa för idioterna som tror man kan äta denna rätt utan att bete sig som ett as att det är så man SKA äta den..
Citera
2009-11-07, 00:53
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Hur äter man tacos med hårt skal?
Är du dum i huvudet eller? Du fyller dem med köttfärs, salsasås och annat du tycker är gott. Sedan äter du dem med munnen.
Citera
2009-11-07, 01:01
Vanliga hårda tacos är svåra att äta utan att spilla. Jag brukar köpa "Tubs", typ små båtar, men man spiller alltid lite o det äter man upp med kniv o gaffel sen. När (åtminstonde när jag är ensam... ), så får man grisa lite...
Citera
2009-11-07, 01:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
Tror visserliggen att han snarare ungår sönderdrar hur man ska äta dem utan att de går sönder.

Det har jag inget svar på, nu var det längesen jag åt sådana skal men då jag åt så sprack de alltid oavsett om jag bett uppifrån eller från sidan
Citera
2009-11-07, 01:18
Medlem
Salmons avatar
tacos är snuskigt, speciellt med de hårda skalen, har aldrig fattat grejjen med dom där majs chips skalen, smakar cornflakes, fastnar i tänderna och spricker sönder när man skall äta dom.
när jag någon gång ibland blir bjuden trycker jag ihop dom så dom spricker och äter som en dubbelmacka.
smidigare isåfall med de mjuka bröden.
skulle aldrig falla mig in att laga nån sån skabbig mat själv dock, vill man käka lättlagad texmex är quesadilla ett bättre alternativ
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in