2009-11-07, 05:13
Medlem
Blå Rutas avatar
Själv håller jag dom snett, sedan trycker jag ovanpå så dom bryts. Gör man rätt så ska det se ut: I J från sidan. Sedan trycker man ned I:et så innehållet hålls packat. Sedan käkar man det. Förhoppningsvis lyckas man trycka lagom hårt för att trycka fast innehållet utan att pressa ut det åt alla håll. Det är absolut inte ett bra sätt att äta det på, men jag vet inget bättre.
Citera
2009-11-07, 07:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
dem där jävlarna är värdelösa, man kör ju såklart med tortillas !!!! mycke godare

Håller fullständigt med!
Om man vill ha något tacoskalsliknande så köper man en påse nachos och har vid sidan om.
Citera
2009-11-07, 16:27
Medlem
Själv har jag köpt ett par tacoställ!

Då kan man använda de mjuka bröden som de hårda skalen fast utan nackdelarna

In action: http://www.quid.dk/slask/DSC00135.jpg
Köps här: http://largonne.se/S1.HTM
Citera
2009-11-07, 16:41
Medlem
MadamMims avatar
När dom spricker upp ända ner till botten så har du inte värmt dom ordentligt i ugnen.
Gör du det spricker dom inte på det sättet.
Citera
2009-11-07, 17:00
Medlem
C.Kents avatar
Efter flera års enträget experimeterande har jag funnit den optimala taco-ätarmetoden.

1. Fatta tacon med två händer så att din näsa pekar mot tacosens långsida.
2. Vinkla tacon ifrån dig, cirka 45 grader.
3. Bit loss hörnet av den ena "väggen".

Du har nu en taco där slutet av ena sidan bara har en vägg och ett golv, den 45-gradiga lutningen ser till att innehållet inte ramlar ur.

4. För hörnet med det blottade innehållet mot munnen (behåll vinkeln så att inte fyllningen ramlar ur) och bit av. Voilá, du har nu ätit en taco utan svinn.

Citera
2009-11-07, 17:40
Medlem
WinterTimes avatar
Det enklaste är att först lägga alla grönsaker/whatever du vill ha på tallriken och sedan blanda ihop allt. På så sätt får du plats med _mycket_ mer.

Sedan när du blandat allt tar du ett hårt skal och bara föser in så mycket som det bara går från tallriken.

Den vanligaste anledningen till att skalen går sönder när man tuggar är att man har för lite innehåll som tar emot när man trycker tänderna mot skalet, så att skalets spetsar "går innåt" mot varandra. Eftersom du nu fyllt ditt skal så mycket som det bara går, är det inga som helst problem med något sådant längre.

Fungerar ypperligt för mig i alla fall.
Citera
2009-11-07, 18:37
Medlem
jamenvaddårås avatar
Brukar äta dem lite från sidan. Händer nästan aldrig att de spricker i botten, men det kanske beror på att jag värmer på dem först ordentligt.

Tacos är ju löjligt gott. Samma typ av käk som varmkorv, Billys panpizza, plankstek etc. Mat som betraktas som lite "dålig smak" men är gott, helt enkelt.
Citera
2009-11-07, 18:46
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Kent
Efter flera års enträget experimeterande har jag funnit den optimala taco-ätarmetoden.

1. Fatta tacon med två händer så att din näsa pekar mot tacosens långsida.
2. Vinkla tacon ifrån dig, cirka 45 grader.
3. Bit loss hörnet av den ena "väggen".

Du har nu en taco där slutet av ena sidan bara har en vägg och ett golv, den 45-gradiga lutningen ser till att innehållet inte ramlar ur.

4. För hörnet med det blottade innehållet mot munnen (behåll vinkeln så att inte fyllningen ramlar ur) och bit av. Voilá, du har nu ätit en taco utan svinn.

Hm, ska testas när tillfälle ges!
Du verkar ha kommit på något här!
Citera
2009-11-08, 00:48
Medlem
rekordolofs avatar
Bryt i två skivor, använd som ätbara skedar!
Citera
2009-11-08, 01:07
Medlem
Muttes avatar
Mycket (smält) ost gör att de håller ihop bättre när du käkar dem.
Citera
2009-11-08, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutte
Mycket (smält) ost gör att de håller ihop bättre när du käkar dem.

Precis, sätt först ost. Sedan varm tacoköttfärs på så osten smälter, och ät från sidan så håller de.

Annars finns "båtarna" som någon skrev tidigare i tråden som är lite smidigare och äta.
Citera
2009-11-08, 02:09
Medlem
1.lägg tacoskalet ner och håll med båda händerna pressa det så att det knäcks i längst ner.
2. vinkla huvudet lite snett
3. vinkla tacoskalet så att huvudet och tacoskalet är i samma vinkel
4. ät utan att grisa så mycket =)

Hoppas ni förstår vad jag menar detta är det ultimata sättet att äta tacos på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här