Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-12-31, 21:06
Bannlyst
Finner ingen avdelning på FB för teckning, konst, pennor, färger, målning o.s.v.? Var ska man posta såna frågor? Om t.ex vad för material till en målning man borde ha eller frågor om akrylfärer eller oljefärger o.s.v?
Citera
2008-12-31, 21:11
Medlem
Mandic!s avatar
Det vore helt klart en bra idé. Inte för jag sysslar med sådant, jag kan absolut inte, men det vore ju kul att se vad andra gjort..
Citera
2008-12-31, 21:14
Medlem
BlueStars avatar
Låter som det är Kultur: allmänt du söker efter. Något renodlat konstforum finns dessvärre inte.
Citera
2009-01-01, 00:40
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Låter som det är Kultur: allmänt du söker efter. Något renodlat konstforum finns dessvärre inte.

Japp, Kultur allmän är den avdelning som är mest rätt eller minst fel. Allt beror på hur man ser det.

Men det kanske inte vore en dum idé att ha ett specialforum?
Citera
2009-01-01, 22:17
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Japp, Kultur allmän är den avdelning som är mest rätt eller minst fel. Allt beror på hur man ser det.

Men det kanske inte vore en dum idé att ha ett specialforum?
Det är bra att börja där i alla fall. Märks det att det blir en stor del trådar om teckning/målning/konst så kommer det kanske övervägas att öppna ett forum för det.
Det är sällan det görs nya forum för att efteråt se om det finns underlag.
Citera
2009-01-01, 22:50
Medlem
miklons avatar
Fanns det inte ett Konst-forum förut, eller minns jag fel?
Citera
2009-01-01, 23:27
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Fanns det inte ett Konst-forum förut, eller minns jag fel?
Det låter bekant, sedan tror jag det delades upp på ett eller annat sätt.
Citera
2009-01-02, 00:10
Bannlyst
sysslar man med målning och konst via ritplatta och bildbehandlingsprogram finns ju forum för det
Citera
2009-01-02, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av voffeG
sysslar man med målning och konst via ritplatta och bildbehandlingsprogram finns ju forum för det

Trams
nej men jag syftar på "irl konst" (lol)
Citera
2009-09-20, 19:20
Medlem
bestofs avatar
Fattas inte en konstdel i forumet?

Hej! Jag tycker det är lite underligt att i Kulturdelen av forumet så finns det i princip avdelningar för allt man kan tänka sig inom kultur, utom Konst! Inte ens i underrubriken till "Kultur: allmänt"-foumdelen finner man ett ord om konst. Nu talar jag alltså om målningar, skulpturer och allt annat som ofta finnes på museum!

Är inte detta väldigt underligt?
Citera
2009-09-20, 19:26
Medlem
Hygglo.FBs avatar
inte särskilt det finns ett allmänt forum för kultur det lila någon skulle vilja skriva kan nog skrivas där
Citera
2009-09-20, 19:50
Medlem
bestofs avatar
Men det finns egna forumdelar för Grafitti och streetart, Mode gore och Bizarre? Är det inte konstigt att konst ens nämns?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in