Citat:
Emma P skulle ta körlektion, blev istället utsatt för mordförsök, fick skallen krossad och släpades efter bil.
Get var strax före 10.30 på fredagsförmiddagen två veckor sedan som den 19 åriga flickan, blev avsläppt av sin pappa på Södra Kaserngatan i centrala Kristianstad. Där skulle hon ha körlektioner. Men hon dök aldrig upp. Körskoleläraren ringde då till pappan, som blev orolig och och larmade polisen efter att ha kört till hennes för detta pojkväns bostad. Det fanns i det läget anledning att misstänka att hon dragits in i en bil, hans bil.
En dryg halvtimme senare hittades flickan på fältet, svårt medtagen och illa skadad. Uppgifter från hennes vänner säger att hon fått skallen inslagen/krossad med tillhygge, skuren i ansiktet och buken med rakblad, fått knäskålen krossad, släpats efter en bil och dumapts som avfall på ett fält.
Den misstänkte är hennes fd pojkvän, Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan, född 1989-01-21.
http://ingengornagot.blogspot.com/2009/11/ytemmap.html
Jag är vanligtvis väldigt fredlig, jag har aldrig höjt en näve mot någon i hela mitt liv.
Inte heller är jag rasist. Men jag hoppas
innerligt att någon gör det här samhället en tjänst.
Oavsett nationalitet och etniskt ursprung.
Önskar Emma all lycka med sitt fortsatta liv, och hoppas på en fin läkning av sina skador.