Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-14, 21:36
Citat:
Ursprungligen postat av catalina
Ja han sitter i en icke avunsvärd situation.
Utöver det du beskriver som 2st straff,
skall den arme stackaren leva med det han åstakommit.
Ofta kommer han att minnas denna för så många livsförändrande gärning,
bli påmind om densamma gång på gång,
inte bara av andra utan även av sina egna tankar och minnen.
Och för att inte tala om drömmarna,
där han säkerligen både kommer att få se, höra och möta Emma.
Det kommer han inte att klara av i längden,
det kan ingen göra,
Insikten infinner sig snabbt
(förmodligen har den redan gjort det)
att har han två val,
varav det ena är att droga(s),
för att uthärda och förlänga sitt lidande.....

Ja, gud vad synd det är om din lilla svartskalle. Det är jättesynd om honom, han är ett offer. Han ångrar sig säkert jättejättemycket.
Citera
2009-11-14, 21:50
Medlem
Gemstoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catalina
Ja han sitter i en icke avunsvärd situation.
Utöver det du beskriver som 2st straff,
skall den arme stackaren leva med det han åstakommit.
Ofta kommer han att minnas denna för så många livsförändrande gärning,
bli påmind om densamma gång på gång,
inte bara av andra utan även av sina egna tankar och minnen.
Och för att inte tala om drömmarna,
där han säkerligen både kommer att få se, höra och möta Emma.
Det kommer han inte att klara av i längden,
det kan ingen göra,
Insikten infinner sig snabbt
(förmodligen har den redan gjort det)
att har han två val,
varav det ena är att droga(s),
för att uthärda och förlänga sitt lidande.....

Edit:såg att hon avled när jag skrev detta.

Stämmer det att hon har avlidit? Enl Facebook stämmer det inte.
Citera
2009-11-14, 21:59
Medlem
Troians avatar
Vad jag kan se är det endast "Divalisious Åsa Åberg" som påstår att hon avlidit. Det gick liknande rykten för några veckor sedan, om att den skottskadade mannen i Malmö hade dött. (Han som sköts tillsammans med Trez.)

För övrigt så är det mycket osannolikt att gärningsmannen kommer få utstå någon form hämnd när han avtjänat straff. Sådant sker i stort sett aldrig, de allra flesta har förmåga att besinna sig.
Citera
2009-11-14, 22:28
Medlem
Costa Ricas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag kan se är det endast "Divalisious Åsa Åberg" som påstår att hon avlidit. Det gick liknande rykten för några veckor sedan, om att den skottskadade mannen i Malmö hade dätt. (Han som sköts tillsammans med Trez.)

För övrigt så är det mycket osannolikt att gärningsmannen kommer få utstå någon form hämnd när han avtjänat straff. Sådant sker i stort sett aldrig, de allra flesta har förmåga att besinna sig.

Du har inte tänkt på att en del av alla dessa olösta "uppgörelser i undre världen" i själva verket kan vara hämnd från brottsoffrens nära&kära?
Citera
2009-11-14, 22:37
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Från vilket äckligt u-land kommer skithögen förresten?
Han sägs vara palestinier.
Citera
2009-11-14, 22:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costa Rica
Du har inte tänkt på att en del av alla dessa olösta "uppgörelser i undre världen" i själva verket kan vara hämnd från brottsoffrens nära&kära?

Inom organiserade grovt kriminella så förekommer det nog en del hämndaktioner, men bland de 99,9 procent av Sveriges befolkning som inte är det så är det ytterst ovanligt. (Ja, det förekommer en del inom zigenarkretsar med.) Den person som nu är misstänkt gärningsman tillhör inte den undre världen, och vad vi vet inte heller Emmas anhöriga.
Citera
2009-11-14, 22:45
Medlem
Hur är det nu? Levande eller död? Känns ju duktigt förvirrat, ett antal säger att hon avlidit och en skara säger att flickebarnet lever?
Citera
2009-11-14, 22:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Hur är det nu? Levande eller död? Känns ju duktigt förvirrat, ett antal säger att hon avlidit och en skara säger att flickebarnet lever?
Omöjligt att säga. Vissa som säger "död" verkar dessvärre ha god inblick i händelseutvecklingen. Man kan befara det värsta.
Citera
2009-11-14, 23:14
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inom organiserade grovt kriminella så förekommer det nog en del hämndaktioner, men bland de 99,9 procent av Sveriges befolkning som inte är det så är det ytterst ovanligt. (Ja, det förekommer en del inom zigenarkretsar med.) Den person som nu är misstänkt gärningsman tillhör inte den undre världen, och vad vi vet inte heller Emmas anhöriga.

Jag går skolan i Kristianstad och jag känner folk som gått i samma klass som gärningsmannen (han började om gymnasiet förra året). Såvitt jag vet är inte gärningsmannen involverad i den undre världen i någon tyngre skala, dock har tydligen haft ett väldigt avvikande beteende mot sina klasskamrater. Gärningsmannen bor dock i ett ganska "tufft" område, så möjligheterna att han kan ha kontakter i den undre världen finns.
För övrigt är det INTE bekräftat Emma har dött, jag ska försöka höra mig för med de kontakter jag har som är anhöriga till Emma och posta i den här tråden så fort jag vet något.
Citera
2009-11-14, 23:56
Medlem
Nattriddares avatar
Om nu någon säger att Emma är död utan att ha fullkomliga bevis för det så skulle den jäveln behöva genomgå en stor sinnesundersökning. För helvete, tänk på anhöriga som sitter och kollar runt på nätet och råkar hitta en sån jävla lögn!

Hoppas verkligen att hon klarar det här så att hon kan berätta för andra flickor vad de ska akta sig för!
Citera
2009-11-14, 23:58
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Om nu någon säger att Emma är död utan att ha fullkomliga bevis för det så skulle den jäveln behöva genomgå en stor sinnesundersökning. För helvete, tänk på anhöriga som sitter och kollar runt på nätet och råkar hitta en sån jävla lögn!

Hoppas verkligen att hon klarar det här så att hon kan berätta för andra flickor vad de ska akta sig för!
Håller helt med dig. Det ska vara bekräftat direkt av hennes familj innan man går ut med det. Och knappt ens då.
Citera
2009-11-15, 00:03
Medlem
KiaWs avatar
Det verkar vara just ett rykte, på fb-gruppen som stöttar Emma bråkar man nästan och Alex försöker förtvivlat dementera ryktet om att hon dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in