Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-31, 11:40
Medlem
Ah ok, första bilden jag har sett av honom i "etablerad" media.
Citera
2010-05-31, 11:46
Medlem
Disappearances avatar
12 år är visserligen ganska mycket. Men ändå, när han väl kommer ut så är han en fri man igen. Tjejen lär ju ha men för livet. Får hoppas att han tappar tvålen i fängelset och sedan en golfklubba eller dylikt nerkörd i halsen.
Citera
2010-05-31, 11:47
Moderator
blomvattnares avatar
Angående namnbytet...

Tuesday:
Citat:
CÖs namnbyte verkar vara planerat sedan tidigare. Han har samma personnummer och det gör det inte direkt svårare att ta fram hans domar. Skolkuratorn begärde ut dem, och tipsade föräldrarna om att göra detsamma. De visade domarna för dottern i mars. EP kallar honom Fadi i dagboken.

https://www.flashback.org/sp21456822

Eliza CT:
Citat:
Enl FUP så gick hans namnbyte igenom 1/12 2009. Alltså ansökt om bytet.

https://www.flashback.org/sp21659587
Citera
2010-05-31, 11:51
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Expressen har bild på honom, och kallar honom Casper El-Kaissi Östlöv.
Aftonbladet har pixlad bild och namnger honom inte.

Jag har för mig att jag har läst att han påbörjade namnbytet innan han begick dådet men att det tog ett tag innan det gick igenom. Är dock inte säker, ska leta lite.

Expressen la till "El-Kaissi" först efter att väldigt många kritiserat dem för att underhålla den delen av namnet, så det enda som låg ute var "Casper Östlöv" under en jävla lång tid, tillsammans med en bild som får honom att se vit ut pga ljuset eller annan manipulation (ska inte spekulera).

Och han lär inte sitta mer än 8 år om han sköter sig bra.
Citera
2010-05-31, 12:02
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag håller med dig om vad Fadi förtjänar för öde, men jag kan inte låta bli att tänka på konsekvenserna av handlingarna du beskriver. Någon i Fadis närhet tycker sig ha rätt till hämnd mot den/de som har hämnats Emmas öde. Sen tycker någon att de har rätt att hämnas... Och karusellen är igång. Hämnd på hämnd på hämnd.

Det är bara att se vad som just nu händer i Malmö och Göteborg där det inte går många dagar mellan "hämnderna". Är det ett samhälle vi vill ha? Kommer oskyldiga att drabbas? Tveklöst...

Som sagt så skulle jag verkligen inte gråta om Fadi skulle råka ut för en "olycka" och få sitt rättmätiga straff, det är ett naturligt sätt att tänka efter en händelse som denna. Men konsekvenserna kan bli ödesdigra för så många.

Men vad är det frågan om? Finns det kompisar i hans närhet som anser att det han gjort är försvarbart? Tycker någon han känner att det han gjort är "okej" och något Emmas familj eller närstående ska acceptera?

Jag har fullförståelse för "krigen" som pågår mellan olika kriminella nätverk men nu handlar det om en tjej som blivit av med livet, ett liv som knappt hann börja innan denna snubbe släckte det. Menar du vidare att om mitt barn blev våldtagen av XXX och någon vän till mig hämnades på gärningsmannen. Då ska jag vara beredd på ytterligare våld eftersom någon i min närhet ansåg att våldtäkten på min lilla son eller dotter som är tio år gammal var "okej"?

Inom kriminellakretsar finns det väl också "regler" som innebär att man inte angriper oskyldiga, barn eller kvinnor. Kanske något som inte existerar längre?
Citera
2010-05-31, 12:19
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Men vad är det frågan om? Finns det kompisar i hans närhet som anser att det han gjort är försvarbart? Tycker någon han känner att det han gjort är "okej" och något Emmas familj eller närstående ska acceptera?

Jag har fullförståelse för "krigen" som pågår mellan olika kriminella nätverk men nu handlar det om en tjej som blivit av med livet, ett liv som knappt hann börja innan denna snubbe släckte det. Menar du vidare att om mitt barn blev våldtagen av XXX och någon vän till mig hämnades på gärningsmannen. Då ska jag vara beredd på ytterligare våld eftersom någon i min närhet ansåg att våldtäkten på min lilla son eller dotter som är tio år gammal var "okej"?

Inom kriminellakretsar finns det väl också "regler" som innebär att man inte angriper oskyldiga, barn eller kvinnor. Kanske något som inte existerar längre?

Sista bitarna av den "hedern" försvann med massinvandringen.
Citera
2010-05-31, 12:25
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Sista bitarna av den "hedern" försvann med massinvandringen.

Men dom själva säger ju att kvinnan är helig och viktig (iaf en del av dom påstår detta) men ändå anser gärningsmannens kompisar att det han gjort i detta fall är "okej" och inget som han borde få sota för?
Ingen kan väl heller påstå att det han gjort är "coolt" eller något som innebär att han får högre status inom kriminella kretsar eller det kanske är macho och coolt att knivhugga, våldta och strypa en tjej så hon får grava bestående men för resten av livet? Och om jag förstått allt rätt har GM misshandlat tjejer tidigare?
Citera
2010-05-31, 12:54
Medlem
rowtheboats avatar
Mats Ahlm, Anders Eklund och Ragnar Nilsson slänger man upp en bild på direkt, även då det inte är bekräftat att Mats mördat tjejen. Men inte fan visar man bild på misstänkta/dömda gärningsmän med utländsk härkomst, är det för att media är rädda att svartmålas som rasister eller är det att man inte vill ge propagandamaterial till Sverigedemokraterna!?! Oavsett orsak, så är det numera pinsamt att vara svensk. Ingen stolthet kvar i detta land.

Är det inte någon som har bild på det här svinet som begått brottet?
Citera
2010-05-31, 12:56
Medlem
Bristles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Men dom själva säger ju att kvinnan är helig och viktig (iaf en del av dom påstår detta) men ändå anser gärningsmannens kompisar att det han gjort i detta fall är "okej" och inget som han borde få sota för?
Ingen kan väl heller påstå att det han gjort är "coolt" eller något som innebär att han får högre status inom kriminella kretsar eller det kanske är macho och coolt att knivhugga, våldta och strypa en tjej så hon får grava bestående men för resten av livet? Och om jag förstått allt rätt har GM misshandlat tjejer tidigare?

Han har misshandlat tjejer och killar innan... Har ägnat en dryg timme åt att läsa några av hans tidigare domar! ( Finns ett tidigare inlägg här i tråden med länk till http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/11/15/mordforsoket-pa-emma-i-kristianstad-gms-tidigare-dom-och-utredningar/ )

Protokoll http://politisktinkorrekt.files.wordpress.com/2009/11/b-1990-06.pdf

Han är fan sjuk i huvudet! Ingen empati för tjejer och tror att han kan göra precis som han vill! Jag fattar inte hur man kan vara så kall som 16-20 åring! Vad har man haft för uppväxt!?! Har hans farsa pucklat på morsa i alla åren eller hur kan man få en så kass kvinnosyn?!
Citera
2010-05-31, 13:23
Medlem
Bristles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rowtheboat
Mats Ahlm, Anders Eklund och Ragnar Nilsson slänger man upp en bild på direkt, även då det inte är bekräftat att Mats mördat tjejen. Men inte fan visar man bild på misstänkta/dömda gärningsmän med utländsk härkomst, är det för att media är rädda att svartmålas som rasister eller är det att man inte vill ge propagandamaterial till Sverigedemokraterna!?! Oavsett orsak, så är det numera pinsamt att vara svensk. Ingen stolthet kvar i detta land.

Är det inte någon som har bild på det här svinet som begått brottet?

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2006656/forhandlingen-mot-casper-el-kaissi-ostlov-inleds-i-hovratten
Citera
2010-05-31, 13:31
Avstängd
karlinges avatar
Går det att sätta in en stor summa pengar någonstans för att någon ska "vänta" på honom inne på anstalten han kommer att få spendera de kommande 14 åren på? Vore så oerhört underbart. Mitt blod kokar när jag läser vad det här svinet gjort.
Citera
2010-05-31, 13:53
Medlem
Bristles avatar
Twitter från rättegången som pågår just nu!

http://twitter.com/kbladet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in