2009-11-14, 13:25
Medlem
Citat:
- Jag gav poliserna adressen där 20-åringen bor och där satt killen i sin bil. Han var inte ensam, det fanns ytterligare en person med honom men vem det är får jag inte säga av utredningstekniska skäl, påpekar pappan.

Vem kan den andra personen vara?

Citat:
Enligt uppgift till Kvällsposten hördes den nu häktade mannen förra fredagen om tidigare hot, misshandel och våldtäkt mot den 19-åriga kvinnan. Misshandeln som han nu häktats för skedde efter polisförhören samma dag.

Raka spåret från polisförhöret alltså.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1779475/...-djupt-tacksam
Citera
2009-11-14, 14:09
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Raka spåret från polisförhöret alltså.

...vilket innebär övergrepp i rättssak. Ett mycket allvarligt brott. Men inte lika allvarligt som att handgripligen ge sig på målsägande vilket han gjort. Kanske det ena (värre) brottet "äter upp" det andra när det väl kommer till kritan... Förmodligen, det här är ju Sverige.
Citera
2009-11-14, 14:18
Medlem
nVcs avatar
Hallå, ett tag sedan jag kollade i tråden. Hur ser läget ut för henne?
Citera
2009-11-14, 14:26
Medlem
CJFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Kristianstadsbladet har en artikel idag om denna tråd på Flashback.

http://www.kristianstadsbladet.se/ar...d-–---pa-natet

Jo jag har också sett det. Flashback börjar bli en "media-faktor" att räkna med.
Citera
2009-11-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AOA
Om allt i familjen är bra och ordnat.. Hur fan blev han så?? Har vi ingen psykolog här inne som kan förklara lite?

vad jag märkt så verkade han vara en väldigt trög människa, och jag tror han var väldigt lättledd och lättpåverkad av grupptryck. Jag tror han hamnade i fel sällskap och blev formad av det. Skulle inte förvåna mig om han har ADHD eller liknande på det.
Citera
2009-11-14, 14:34
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CJF
Jo jag har också sett det. Flashback börjar bli en "media-faktor" att räkna med.

Börjar bli. FB har alltid varit en media - faktor av rang . Det är först nu "gammelmedia" inser att de är hopplöst akterseglade och för att övcerhuvudtaget få läsare måste de då och då börja referera till FB för att skapa lite intresse för läsarna.

Hurra för nätet - tänk förr när liknande händelser inträffade - man hade liksom bara att vänta in morgondagens tidning!
Citera
2009-11-14, 14:55
Medlem
rykten angående mordförsöket

Detta är bara som jag har hört, jag har ingen aning om hur mycket sanning det ligger bakom, men faktan kommer från bekanta till flickan

är kristianstadsbo och det cirkulerar en hel del angående vad som egentligen hänt och vad han gjorde med henne. vad jag har hört så skulle dottern till trafikskolan och mannen tog henne utanför och band ihop hennes händer, därefter satte han dem i bildörren och slog igen dörren så att dem bröts, han ska även ha slått sönder hennes knäskålar o därefter släpat henne efter bilen ut till näsby där han ska ha skurit upp henne brutalt med en kniv i underlivet och sedan tatt ett rakblad och skurit sönder hennes ansikte.
vet som sagt inte hur mycket av detta som egentligen är sant.
Citera
2009-11-14, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agda1337
Detta är bara som jag har hört, jag har ingen aning om hur mycket sanning det ligger bakom, men faktan kommer från bekanta till flickan

är kristianstadsbo och det cirkulerar en hel del angående vad som egentligen hänt och vad han gjorde med henne. vad jag har hört så skulle dottern till trafikskolan och mannen tog henne utanför och band ihop hennes händer, därefter satte han dem i bildörren och slog igen dörren så att dem bröts, han ska även ha slått sönder hennes knäskålar o därefter släpat henne efter bilen ut till näsby där han ska ha skurit upp henne brutalt med en kniv i underlivet och sedan tatt ett rakblad och skurit sönder hennes ansikte.
vet som sagt inte hur mycket av detta som egentligen är sant.

vadå släpat efter bilen, det hade väl ändå folk omkring märkt?!
Citera
2009-11-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirrevippen
vadå släpat efter bilen, det hade väl ändå folk omkring märkt?!

jo man tycker ju det, men de ska tydligen ha hittat både flickan och gärningmannen väldigt fort, så antagligen har folk ringt till polis.
Citera
2009-11-14, 15:04
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agda1337
jo man tycker ju det, men de ska tydligen ha hittat både flickan och gärningmannen väldigt fort, så antagligen har folk ringt till polis.

Om folk hade sett det här hade det inte undgått media på något sätt.
Citera
2009-11-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Om folk hade sett det här hade det inte undgått media på något sätt.

som sagt vet jag inte hur mycket av det som är sant, och att hon har blivit släpad efter bilen tycker även jag låter som lite mycket. men det är iaf snacket som går. och resten låter iaf mycket troligt.
Citera
2009-11-14, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
...vilket innebär övergrepp i rättssak. Ett mycket allvarligt brott. Men inte lika allvarligt som att handgripligen ge sig på målsägande vilket han gjort. Kanske det ena (värre) brottet "äter upp" det andra när det väl kommer till kritan... Förmodligen, det här är ju Sverige.

Nu förstår jag inte hur du menar - övergrepp i rättssak är övergrepp i rättssak oavsett om du inriktar dig på vittnen eller målsägande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in