2010-05-11, 12:44
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebe
Emma blev som vi alla vet brutalt misshandlad av herr El-Kaissi Östlöv och hittades i livlöst tillstånd men överlevde till sist.
Det vi alla fått se är skolfotot på Emma (Går att se här http://kvp.expressen.se/nyheter/1.19...-sankt-straff). En bild av en vanlig glad tjej som hade hela livet framför sig tills någon fick för sig att förstöra det.
Efter detta har en bild till florerat i pressen, en huvudbild på Emma där hon har rakat huvud (efter alla ingrepp förmodar jag). En bild som redan där berättar rätt mycket.

Jag undrar dock om det finns en bild på Emma som visar helheten i misshandeln. Jag har min egna lilla teori om att pressen inte väljer att visa hur jävla illa det är nu jämfört med då pga gärningsmannens bakgrund utan väljer att gömma sig bakom pressetiska riktlinjer.

I alla intervjuer kan man läsa hur hennes pappa pratar om framstegen som tas hos hans dotter och hur glad han är att kunna fira hennes födelsedag hemma efter att de monterat en ramp för rullstolen i huset samt att hon numera kan kommunicera med enstaka ord och meningar. Media får det enligt mig att låta som att ja-hon-blev-misshandlad-men-titta-vad-hon-kan-göra-nu-haha.

Jag tror att en helhetsbild på Emmas omfattande skador skulle öka folks förståelse för vad den här omtalade misshandeln har inneburit för Emma som person och hur hennes liv har förändrats. Det är en sak att läsa om det men det blir så otroligt mycket starkare när man ser det hela.

Håller ni med eller är jag ute och cyklar?

Du är lite fel ute eftersom du inte håller dej till tråden om Emma som finns sedan länge.
Men visst hade det gått in starkare i betraktarens ögon hur illa hon skadades med sådant foto. Däremot förstår jag att familjen inte vill ha ett sådant foto utlämnat.
Det finns inte heller foton i FUP, de är sekretessbelagda.
Mvh

Edit: där ser man - det finns foton som jag inte sett. Tack Troian
Senast redigerad av Eliza CT 2010-05-11 kl. 12:46.
Citera
2010-05-11, 12:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Du är lite fel ute eftersom du inte håller dej till tråden om Emma som finns sedan länge.
Men visst hade det gått in starkare i betraktarens ögon hur illa hon skadades med sådant foto. Däremot förstår jag att familjen inte vill ha ett sådant foto utlämnat.
Det finns inte heller foton i FUP, de är sekretessbelagda.
Mvh

Finns foto. Se min länk några inlägg uppåt.
Citera
2010-05-11, 12:45
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscomput
Det kostar Emma 10 000.- att anlita en sakkunig expert i ekonomiska frågor,
men gratis för Fadi att anlita Silbersky
!!
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Kan inte Emmas kostnad bakas in i det skadestånd Fadi kommer att få betala?
Ja, Silbersky lär hålla hov - som vanligt. Dock tycker jag hans framgångar inte varit så lysande. Han har gjort bort sej för många gånger.
Jag skulle aldrig i livet få för mej att anlita någon med hans rykte.

Varma hälsningar Eliza
Mats, det är så jävla fel. Sättet vårt samhälle är uppbyggt. Detta med att den enskilde och oskyldige medborgaren alltid är i underläge.

Det skadestånd som Emma kommer att tilldömmas av domstolen kommer svinet Fadi/Casper inte att kunna betala. Vad händer då? Jo, då ska familjen/Emma få dessa pengar från Brottsoffermyndigheten. Vad händer där? Jo, då är det dags för en ny bedömning. De x-tusen kronor i skadestånd som en svensk domstol bestämt att Emma med familj ska ha, det gäller inte längre. Nu är det övermakten som regerar. Dvs en myndighet. De följer inte domstolens beslut utan har som rutin att erbjuda ett lägre belopp. Att bestrida detta kostar så klart noll kronor och det tar ingen tid alls... Hasse Aro skrev för övrigt en bra krönika angående detta för en tid sedan.

Välkommen till myndighetssverige, ett Sverige ni och jag sällan möter. Tack och lov!

Om jag har förstått det hela fel är ni välkomna att rätta mig. Jag skriver i vrede just nu.
Citera
2010-05-11, 13:16
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
intressant o se vad en riktigt advokat kan göra med fakta i målet.

Som jobbar för sin klient.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.19...r-sankt-straff
Citera
2010-05-11, 13:19
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Liebe: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._7055996_n.jpg

http://www.facebook.com/group.php?gi...5&id=617386505
Citera
2010-05-11, 15:29
Medlem
Månsans avatar
Har Emma blivit en aning lite bättre? Jag fick för mig det efter att ha läst någon av dagens tidningar.
Hoppas det stämmer i så fall.
Citera
2010-05-11, 19:23
Medlem
Tuesdays avatar
Med anledning av den bevisvärdering som tingsrätten har gjort påkallas omförhör med samtliga inför tingsrätten hörda personer vilket kan ske genom uppspelning av videupptagningar från förhören i tingsrätten, skrev LS i sitt överklagande (och ja, stavfelet är hans).

Det är den normala proceduren numera, så vad menar han med omförhör?
Citera
2010-05-11, 19:45
Medlem
volvo 240s avatar
Varför varför varför fattar inte tjejer att de ska hålla sig ifrån blattarna,

Påfallande ofta går det ju såhär eller liknande.
Citera
2010-05-11, 20:11
Medlem
vinterkrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Du ska ändå inte dra alla över en kam. Många blattar vill se detta avskum halalslaktat, och tar starkt avstånd till det.
Citera
2010-05-11, 21:26
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Källa på det, tack.

Någon som vet när Fadis straff verkställs?
Citera
2010-05-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkrigare
Du ska ändå inte dra alla över en kam. Många blattar vill se detta avskum halalslaktat, och tar starkt avstånd till det.

Man blir nog inte påkörd varje gång man leker i trafiken heller. Är det ett argument för att leka i trafiken?
Citera
2010-05-11, 23:59
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Källa på det, tack.

Någon som vet när Fadis straff verkställs?
Källa på det? Öppna en tidning.

Jag säger inte att det går såhär jänt, men påfallande ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in