Citat:
Ursprungligen postat av mscomput
Det kostar Emma 10 000.- att anlita en sakkunig expert i ekonomiska frågor,
men gratis för Fadi att anlita Silbersky!!
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Kan inte Emmas kostnad bakas in i det skadestånd Fadi kommer att få betala?
Ja, Silbersky lär hålla hov - som vanligt. Dock tycker jag hans framgångar inte varit så lysande. Han har gjort bort sej för många gånger.
Jag skulle aldrig i livet få för mej att anlita någon med hans rykte.
Varma hälsningar Eliza
Mats, det är så jävla fel. Sättet vårt samhälle är uppbyggt. Detta med att den enskilde och oskyldige medborgaren alltid är i underläge.
Det skadestånd som Emma kommer att tilldömmas av domstolen kommer svinet Fadi/Casper inte att kunna betala. Vad händer då? Jo, då ska familjen/Emma få dessa pengar från Brottsoffermyndigheten. Vad händer där? Jo, då är det dags för en ny bedömning. De x-tusen kronor i skadestånd som en
svensk domstol bestämt att Emma med familj ska ha, det gäller inte längre. Nu är det övermakten som regerar. Dvs en myndighet. De följer inte domstolens beslut utan har som rutin att erbjuda ett lägre belopp. Att bestrida detta kostar så klart noll kronor och det tar ingen tid alls... Hasse Aro skrev för övrigt en bra krönika angående detta för en tid sedan.
Välkommen till myndighetssverige, ett Sverige ni och jag sällan möter. Tack och lov!
Om jag har förstått det hela fel är ni välkomna att rätta mig. Jag skriver i vrede just nu.