2009-11-17, 22:31
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Någon som hört skriket:
"Do ska visa mi reespekt"!

Denna kille är ju helt klart för störd, förstörd...Man kan undra hur han blivit sådan, vad har han växt upp med för förebilder? Hur ska samhället hantera en sådan individ? Det är inte första gången han tar till våld mot flickor som haft egen vilja; naturligtvis kommer han att fortsätta på det spåret om han får en möjlighet.

Vi har inte dödsstraff, livstidsstraff ges inte till så unga och betyder ändå inte livstid. Kan man hoppas på inlåsning på rättspsyk för evärdlig tid, eller är det bara en önskedröm i detta överdrivet förlåtande och urskuldande Sverige?
Citera
2009-11-17, 23:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Denna kille är ju helt klart för störd, förstörd...Man kan undra hur han blivit sådan, vad har han växt upp med för förebilder? Hur ska samhället hantera en sådan individ? Det är inte första gången han tar till våld mot flickor som haft egen vilja; naturligtvis kommer han att fortsätta på det spåret om han får en möjlighet.

Vi har inte dödsstraff, livstidsstraff ges inte till så unga och betyder ändå inte livstid. Kan man hoppas på inlåsning på rättspsyk för evärdlig tid, eller är det bara en önskedröm i detta överdrivet förlåtande och urskuldande Sverige?

Så här beskriver Socialnämnden i Kristianstad F. på uppdrag av Länsrätten i Skåne i samband med LVU-förhandlingarna, 2007 (citerat från söta Tuesday):

Citat:
Såvitt handläggare kan bedöma så har Fadi El-Kaissi Ramadhan
stora problem med sin verklighetsuppfattning. Det finns även, hos Fadi El-
Kaissi Ramadhans personlighet förföljelseparanoida drag, där han anser sig
förföljd eller motarbetas. Han är full av förnekelser över vad han har gjort.
Han lägger allt utanför sig själv (projektion). Han menar att han är utsatt för
en ondskefull och konspiratorisk värld där alla är emot honom eller så är
det Guds vilja och då är det inget att göra något åt. I samtal är han hela tiden avskärmad och svår att nå. Han har erbjudits öppenvårdsprogram i Prismas regi form av påverkansprogram med tyngdpunkt på att förändra hans kvinnosyn samt ART. Bedömningen gjordes sedan att det var verkningslöst att han fortsatte behandlingarna eftersom han inte gick att nå.

Arv och miljö i skön förening...
Citera
2009-11-18, 00:51
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Om jag får använda den slitna klyschan "insider information" från "bekanta i närområdet"?
Skadorna är värre, grövre och grymmare än vad ni kan föreställa er i er värsta fantasi!
Allt detta bara för att hon inte längre ville vara tillsammans med svinet.
Hon förolämpade hans "heder", som det så vackert heter.

Av hänsyn till anhöriga vill jag inte beskriva mer om skadorna.
Men de är grymmare än vad en normal människa kan föreställa sig i sin vildaste fantasi.

Kan du ge oss en liten hint av vad för skador det handlar om? Jag förstår snacket om hänsyn, men vi är många som tagit illa vid oss av det här, du behöver inte berätta allt men ge oss något..
Citera
2009-11-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kan du ge oss en liten hint av vad för skador det handlar om? Jag förstår snacket om hänsyn, men vi är många som tagit illa vid oss av det här, du behöver inte berätta allt men ge oss något..

Verkar inte som att han vet något alls, en av miljoner internet troll.
Senast redigerad av BIC5 2009-11-18 kl. 02:19.
Citera
2009-11-18, 10:20
Medlem
BunChalices avatar
Ni har läst det som står på Politiskt Inkorrekt va?
http://politisktinkorrekt.wordpress....h-utredningar/

Skrämmande läsning... I spekulationerna kring GM:s vansinnesdåd både den här gången och tidigare kan man i nedanstående länkar hitta både ett och annat. Bl.a. har han ju fått stryk tidigt hemma, av modern, och man behöver ju inte vara psykolog för att förstå att det är därifrån han iallafall delvis har sina problem med relationer till tjejer.

Yttrandeutredning Soc 1
http://politisktinkorrekt.files.word...utredning2.pdf

Yttrandeutredning Soc 2
http://politisktinkorrekt.files.word...redningsoc.pdf

Domar från tingsrätten
http://politisktinkorrekt.files.word.../b-1990-06.pdf

För övrigt kan man bara hoppas att rättvisan har sin gång för killen, även om det lär bli en utdragen process.
Citera
2009-11-18, 10:39
Medlem
jandis avatar
jag har hört att han ska ha brutit hennes armar, krossat hennes skalle och skurit henne i underlivet och ansiktet och släpat henne med dragkrok från bilen.
han ska tidigare ha gjort massa vidriga saker.

verkar vara ett riktigt äckel.
Citera
2009-11-18, 10:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandi
jag har hört att han ska ha brutit hennes armar, krossat hennes skalle och skurit henne i underlivet och ansiktet och släpat henne med dragkrok från bilen.

Ett understatement. Killen verkar vara på samma nivå som de råaste SS-förbanden vid massakrerna i de ukrainska byarna 1942.
Citera
2009-11-18, 11:01
Medlem
Santerias avatar
Citat:

Ryktena säger en del om folks sjuka fantasi. Senast hörde jag om krossade knäskålar också. Man kanske inte ska tro på allt man hör, han hade ju trots allt inte hur mycket tid på sig som helst.
Citera
2009-11-18, 12:00
Medlem
jandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Ryktena säger en del om folks sjuka fantasi. Senast hörde jag om krossade knäskålar också. Man kanske inte ska tro på allt man hör, han hade ju trots allt inte hur mycket tid på sig som helst.

vi får väl se vad dom kommer fram till när fun är färdig.
Citera
2009-11-18, 14:20
Medlem
btravens avatar
Påföljden för något sånt här borde vara "Låsa in och kasta bort nyckeln"... tyvärr så kommer väl den svenska "rättsvisan" se till att han får komma ut lagom till sin trettioårsdag...
Citera
2009-11-18, 16:12
Medlem
ttamizs avatar
Citat:

Nymedia" har ju en mycket stark förmåga att ta reda på det mesta på nolltid.

Med "Nymedia" menar jag i första hand FB, PI och en och annan blogg.

Hur som helst det finns en problematik i detta vad gäller ryktesspridning som säkerligen kommer att öka år från år.

Om det nu är så att hon är illa tilltygad men inte riktigt så illa som ovan så borde nog "gammelmedia", polisen eller för den delen (tragiskt nog) anhöriga gå ut med uppgifter om skadorna (om det inte stör förundersökningen vill säga) för att undvika överdrifter.

Blir de obemötta här på "Nymedia" kan de bli en sanning intill dess att rättegångsprotokollet laddas upp men då har många förlorat intresset.
Citera
2009-11-18, 16:29
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:

Om detta är sant, så vill jag inte veta mer.

Någon som vet hur familjen mår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in