2009-11-05, 20:47
Medlem
mmas avatar
http://mmamania.com/2009/11/05/report-mirko-cro-cop-vs-ben-rothwell-being-considered-for-ufc-111/

Citat:
Famed heavyweight striker Mirko Filipovic (25-7-2) is reportedly considering a return to the Octagon to face fellow MMA transplant Ben Rothwell (30-7) at UFC 111, tentatively scheduled for the Acer Arena in Sydney, Australia, on Feb. 21 according to Sherdog.com.

More on this news in a bit.

Blir väl även premiär i australien.
Får vi se en bra CC?
Citera
2009-11-05, 20:52
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://mmamania.com/2009/11/05/report-mirko-cro-cop-vs-ben-rothwell-being-considered-for-ufc-111/

Blir väl även premiär i australien.
Får vi se en bra CC?
Det där vet du väl svaret på redan själv? Har vi inte hoppats på crocops återkomst ett par år nu? Samma resultat varje gång.
Spontant tror jag väl rothwell tar det. Gillar inte matchupen. Tror på en riktig skitfight i dåligt tempo.
Citera
2009-11-05, 20:52
Bannlyst
Svårt att säga. Mentalt är han vill fortfarande på den där fiskeplatsen och fiskar?
Citera
2009-11-05, 20:59
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Det där vet du väl svaret på redan själv?

Nä, man kan ju hoppas även om det känns långt bort tyvärr.
Citera
2009-11-05, 21:09
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Det där vet du väl svaret på redan själv? Har vi inte hoppats på crocops återkomst ett par år nu? Samma resultat varje gång.
Va? vart har du hållt hus när han dominerade i Dream 1 och spöade HMC med leg-kicks på K-1 DYNAMITE ! Han är lite "inconsistent", that's all...
Citera
2009-11-05, 21:13
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Va? vart har du hållt hus när han dominerade i Dream 1 och spöade HMC med leg-kicks på K-1 DYNAMITE ! Han är lite "inconsistent", that's all...

Somsagt. Vi får se. Det kommer alltid finnas någon som snackar upp crocop igen och sedan får vi återigen se cirkusen när folk, totalt chockade, anser att hans tid nog är över.
Citera
2009-11-05, 21:57
Medlem
mmas avatar
Citat:

Det kommer alltid finnas någon som snackar upp crocop igen

Sen finns det dom som har i bakhuvudet när han var i pride och verkligen vill att han ska visa vad han kan igen.

Jag är faktiskt ingen stor CCfan, men ingen kan neka till att han var fantastisk i pride.

Och jag tror ingen fight har skapat sån "inför-känsla" som när fedor skulle möta cc. Det var fullständigt sjukt. Även samma med fedor vs nog.

Försöker hitta tillbaka till den där känslan igen vid stora möten, men jag har inte lyckats kommit tillbaka dit, även om det såklart finns massa härliga matchups som ägt rum sen dess. Men ändå inga som nått den nivån.
Citera
2009-11-05, 22:02
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Sen finns det dom som har i bakhuvudet när han var i pride och verkligen vill att han ska visa vad han kan igen.

Jag är faktiskt ingen stor CCfan, men ingen kan neka till att han var fantastisk i pride.

Och jag tror ingen fight har skapat sån "inför-känsla" som när fedor skulle möta cc. Det var fullständigt sjukt. Även samma med fedor vs nog.

Försöker hitta tillbaka till den där känslan igen vid stora möten, men jag har inte lyckats kommit tillbaka dit, även om det såklart finns massa härliga matchups som ägt rum sen dess. Men ändå inga som nått den nivån.
Ja. Men vad vi måste inse är ju att människan inte klarar av att hänge sig åt fighting längre och då är det rentav farligt att fightas på högsta nivån.

Någonstans måste man släppa taget. Tyvärr.
Citera
2009-11-05, 22:03
Medlem
Tiptons avatar
Alltså, vem vill inte se en gammal legend komma tillbaka och förgöra den nya generationen...

...tyvärr så måste nu folk bli realistiska och inse att hoppet är så gott som ute för CC..

MEN, Ben Rothwell! Han ÄR ingen dos santos, Kongo eller Gonzaga och bör passa rätt bra att sätta upp LHK's mot... who knows? Men slå någon i absoluta toppen får vi nog tyvärr glömma...
Citera
2009-11-05, 22:11
Bannlyst
Det är bra att du vaknat gällande den gamla forna Pridestjärnan.
Citera
2009-11-05, 22:12
Medlem
mmas avatar
Citat:
Någonstans måste man släppa taget. Tyvärr.

Det är fan svårt när man måste göra det när det gäller vissa saker, detta är en tex. Samma sak med hockeyspelare, ta tex forsberg, han är 36bast och har inte länge kvar, han har jag följt "från början" osv.

Såna människor SKA inte bli gamla, dom ska fortsätta att underhålla =)
Citera
2009-11-05, 22:12
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ja. Men vad vi måste inse är ju att människan inte klarar av att hänge sig åt fighting längre och då är det rentav farligt att fightas på högsta nivån.
Vi får väl ändå hoppats att CC ännu inte hamnat i stadiet där det är farligt för honom att fightas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in