2009-11-05, 22:36
Bannlyst
Cro Crop är slut, det kan vemsomhelst fatta. Gillar inte matchningen eftersom ifall CC vinner så är han fortfarande slut och ifall Rothwell vinner så bevisar det ingenting.
Citera
2009-11-05, 23:30
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Cro Crop är slut, det kan vemsomhelst fatta. Gillar inte matchningen eftersom ifall CC vinner så är han fortfarande slut och ifall Rothwell vinner så bevisar det ingenting.

Nej säg inte så Jag vill inte möta den bistra verkligheten. Cro-cop är och har alltid varit en stor favorit för mig, som jag inför varje fight hoppas ska komma tillbaka stort och fyra av sin kanon till ben så det smäller om det.

Hoppas såklart denna gång också att CC vinner, utan att peta Rothwell i ögat den här gången. Han är nog lite lättare motstånd än Dos Santos iaf.
Citera
2009-11-06, 00:08
Medlem
Burdissos avatar
Cro Cop är min favorit fighter men han har inte varit sig själv dom senaste matcherna. Men har han ändå som favorit mot Rothwell.
Citera
2009-11-26, 17:50
Medlem
InTheFleshs avatar
http://mma.fanhouse.com/2009/11/25/ufc-targeting-georges-st-pierre-vs-dan-hardy-for-new-jerseys/

Citat:
The UFC is targeting a March 2010 date for welterweight champion Georges St. Pierre's title defense with No. 1 contender Dan Hardy, a source with knowledge of the situation told FanHouse.

Once formally agreed to by both sides, the matchup would likely be the main event of UFC 111, which is expected to take place at the Prudential Center in Newark, N.J.

The 28-year-old St. Pierre (19-2) is one of MMA's hottest commodities after signing major sponsorship deals with Gatorade and Under Armour within the last year. He has been out of action since injuring his groin during the course of a successful defense against Thiago Alves at July's UFC 100.

A winner of six straight matches, St. Pierre is considered to be among the top pound-for-pound fighters in the world, holding wins over notables including BJ Penn, Jon Fitch, Matt Hughes and Alves.

Hardy, meanwhile, vaulted into the title picture with a string of four straight wins in the UFC, most recently defeating Mike Swick in a No. 1 contenders match at UFC 105 earlier this month.

Known for his red mohawk, the ability to play pyschological games with his opponent and a rapidly improving all-around game, the flashy Brit has won 12 of his last 13 matches and has a career mark of 23-6.

The fight between the two had been rumored for Australia's UFC 110 event, but now it appears that New Jersey is the likely destination.

If it is held in New Jersey, the event would be the first UFC visit to the state since UFC 78 in Nov. 2007. With neighboring New York likely to host a crucial vote on MMA sanctioning in 2010, the UFC's visit next door could also serve as a lobbying tool, giving New York legislators an up-close look at the organization and its financial impact in bringing an MMA fight night to the state.

Tror det kommer bli en väldigt simpel historia.
Citera
2009-11-27, 23:56
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
http://mma.fanhouse.com/2009/11/25/ufc-targeting-georges-st-pierre-vs-dan-hardy-for-new-jerseys/

Tror det kommer bli en väldigt simpel historia.

Hoppas att det inte blir en ensidig femrondersmatch bara, Fitch- och senast Alvesfighten var ju inte jättespännande...
Citera
2009-11-28, 01:32
Medlem
Danolocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Hoppas att det inte blir en ensidig femrondersmatch bara, Fitch- och senast Alvesfighten var ju inte jättespännande...

Håller inte med, tycker att GSP imponerade stort mot båda dessa herrar, och då särskilt med sin som vanligt geniala gameplan

Jag har svårt att se denna fight gå tiden ut, tror att GSP kommer plocka ner stackars Hardy på jorden, bokstavligt talat. Han kommer ta ned honom enkelt och göra precis vad han känner för när de väl är på marken.
Citera
2009-11-28, 01:35
Medlem
GSE_s avatar
Fan jag gillar inte alls att HArdy ska upp mot GSP öht.. Jag gillar Hardy men jag tror inte alls att han är redo att möta GSP, även om jag hatar Koscheck så tycker jag han borde varit "värdigare" att gå den matchen. Tror HArdy behöver ett par matcher till innan han är redo för GSP.
Citera
2009-11-28, 16:59
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danoloco
Håller inte med, tycker att GSP imponerade stort mot båda dessa herrar, och då särskilt med sin som vanligt geniala gameplan

Jag har svårt att se denna fight gå tiden ut, tror att GSP kommer plocka ner stackars Hardy på jorden, bokstavligt talat. Han kommer ta ned honom enkelt och göra precis vad han känner för när de väl är på marken.

Precis det jag menade han imponerade ju stort men båda matcherna var ju så extremt ensidiga att det inte var spännande alls. Dessutom fattade man ju i båda att de skulle gå tiden ut i och med att GSP nöjde sig med att dominera matcherna och inte avsluta dem. Risken är ju att det blir samma med Hardy att GSP kommer vara totalt överlägsen men ändå gå tiden ut, då har man ju suttit en halvtimme och kollat på en match som man efter en minut fattar hur den kommer att sluta.
Citera
2009-11-28, 22:49
Medlem
Danolocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Precis det jag menade han imponerade ju stort men båda matcherna var ju så extremt ensidiga att det inte var spännande alls. Dessutom fattade man ju i båda att de skulle gå tiden ut i och med att GSP nöjde sig med att dominera matcherna och inte avsluta dem. Risken är ju att det blir samma med Hardy att GSP kommer vara totalt överlägsen men ändå gå tiden ut, då har man ju suttit en halvtimme och kollat på en match som man efter en minut fattar hur den kommer att sluta.

Sorry om jag missuppfattade dig

Jag är dock ganska övertygad om att GSP kommer vinna via tko/sub. Hardy är alldeles för enkelspårig, han har en okej boxning med KO-power, men sen då? Svart bälte i TKD, lila i BJJ

Tror han kommer sitta på arslet tämligen fort och bli slagen/armbågad/knäad till en tko, alt. fastna i ngn sub...

Värt att tillägga är att Hardy faktiskt är mer "erfaren", dvs. gått fler matcher än GSP, men å andra sidan, vilka har han mött???
Citera
2009-11-28, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danoloco
Sorry om jag missuppfattade dig

Jag är dock ganska övertygad om att GSP kommer vinna via tko/sub. Hardy är alldeles för enkelspårig, han har en okej boxning med KO-power, men sen då? Svart bälte i TKD, lila i BJJ

Tror han kommer sitta på arslet tämligen fort och bli slagen/armbågad/knäad till en tko, alt. fastna i ngn sub...

Värt att tillägga är att Hardy faktiskt är mer "erfaren", dvs. gått fler matcher än GSP, men å andra sidan, vilka har han mött???

låt oss be att GSP gör mos av denna kaxiga lilla britt
Citera
2009-12-16, 16:28
Medlem
No_fears avatar
Ryktas om Mir vs Carwin för interim bälte till denna gala

Källa: http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=10273&zoneid=13
Citera
2009-12-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Ryktas om Mir vs Carwin för interim bälte till denna gala

Källa: http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=10273&zoneid=13

Låter jävligt dumt, rättvisast måste det ju bli om Cain - Nog gör upp om vem som ska möta vinnaren av Mir - Carwin om bältet. Tycker knappast att Mir är värd bältesmatch nu redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in