Citat:
Ursprungligen postat av Andre-H
jag undrar vad som händer när ett konto blir avstängt (av annan anledning än 1.07) och man har dubbla konton. Kommer båda bannas? Och hur vet ni att kontona tillhör samma person och inte någon annan som surfar med samma ip?
Ja hur vet man kontona tillhör samma person och inte någon annan som surfar med samma ip? Detta vill man inte prata högt om? Kul man klagar på FRA och integriteten?
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Jag har delat IP med andra i samma hus sedan 2005. Inte numer dock men vet flera i husen jag bott i som haft konto här och jag har också tänkt flera gånger att man borde kunna bli avstängd pga. det, men har faktiskt inte blivit det. Däremot har jag svarat i samma tråd som de jag bott med eller känner IRL utan att veta att det var dem!

Det är rätt fascinerande att det FRA och polisen inte klarar av, dvs att bevisa vemsom skrivit vad bakom ett ip nummer på ett forum. Det kan FB göra? Dom kan alltså bevisa vad du och dina granna skrivit med samma ip?
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Jag vet att min bror är användare på flashback och vi sitter ofta på samma IP, låt säga att admin nu skulle se att två olika användare med samma IP skriver i samma tråd och får för sig att ge oss en varning/banna oss.
Får man något meddelande med anledning till varning/bann ? Det skulle isåfall avslöja mitt användarnamn för min bror vilket jag verkligen inte vill.
Ja du får meddelande med anledning till bann men du har inte rätt att försvarar dig, demokratiskt va?
Om flashbacks eget anonyma surf har säg 500 olika unika ip nummer. FB modsen bannar säg typ 250 av dom. Då är ju risken ganska stor att nya användare som får de bannade ip nummerna att de ska bli bannade?
Sen är det ju många som sitter bakom anonyma tjänster/VPN/Proxy, hur då bevisa vem som skrivit vad bakom ett ip?
Så banna pga IP är ju inte hållbart i längden om FB ska banna alla sina egna IP? Vad kan man kolla mer då?
Ja man kanske kan lagra MAC adresser, men dessa går ju ochså att byta?
Likaså går även ditt datoranvändarnamn och användargrupp att byta
Så FB starkaste 'bevis' är att några RP en användare hans konto, har en omröstning i Outlaw, jämför den anmälda med andras inlägg?
Det måste väl ändå röra sig om hunratals per år med dubbla konton då.
Jag tror snarare man bannar användare med ursäkten av 1.07 och dubbla konton för andra anledningar.
En av dom är säkert att nya användare skriver för många inlägg? Det krävs ju tex 200 inlägg att komma in på Laidback på 6 månader. Finns ju andra foruminlägg som ochså kräver x antal inlägg
Intressant de bannade medlemmarna står kvar som registrerade medlemmar