• 1
  • 2
2009-11-05, 09:07
Medlem
Att läsa reglerna på forumet gav inte nog med svar.
Så jag tänker fråga här om hur man får använda sånt.

Vilka krav finns det på folk som använder dubbla konton förutom det som står i reglerna?
Får man skriva i samma trådar som ens andra konto om man inte kommenterar, diskuterar eller på något sätt tar parti med den andra?
Kan man byta konto istället, alltså att stänga av det man har för att skapa ett nytt?
Citera
2009-11-05, 09:11
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cbcccp3
Att läsa reglerna på forumet gav inte nog med svar.
Så jag tänker fråga här om hur man får använda sånt.

Vilka krav finns det på folk som använder dubbla konton förutom det som står i reglerna?
Får man skriva i samma trådar som ens andra konto om man inte kommenterar, diskuterar eller på något sätt tar parti med den andra?
Kan man byta konto istället, alltså att stänga av det man har för att skapa ett nytt?

Det står väl klart och tydligt i reglerna att du får ha 2 konton så länge de inte är i samma tråd? Dom får inte vara det eller ha kontakt helt enkelt
Citera
2009-11-05, 09:12
Medlem
Men får dom vara i samma tråd om dom inte tar kontakt då?
Citera
2009-11-05, 09:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag skulle starkt avråda från det.
Citera
2009-11-05, 09:20
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Vad skulle vara anledningen till att göra så?
Citera
2009-11-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad skulle vara anledningen till att göra så?

Om man vill göra ett nytt konto och ändå fortsätta skriva i en viss tråd.

Men om man säger så här då, kan man skriva i samma tråd om bara en av kontorna är aktiva där, så när konto 2 börjar skriva där så skriver aldrig konto 1 där igen?
Citera
2009-11-05, 09:29
Medlem
HC47s avatar
Jag har en fråga gällande detta.

Om man har ett konto där man skriver i en tråd (exempelvis Posta bilder på era maträtter eller liknande) för att sedan sluta använda kontot. Kan man då bli avstängd pga 1.07 för att man, låt oss säga, ett halvår senare skriver i samma tråd med sitt nya konto? Jag misstänker att det inte är så men vill gärna få det svart på vitt.
Citera
2009-11-05, 09:33
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Om man har ett konto där man skriver i en tråd (exempelvis Posta bilder på era maträtter eller liknande) för att sedan sluta använda kontot. Kan man då bli avstängd pga 1.07 för att man, låt oss säga, ett halvår senare skriver i samma tråd med sitt nya konto? Jag misstänker att det inte är så men vill gärna få det svart på vitt.

Under de förutsättningarna har jag svårt att se det som 1.07
Citera
2009-11-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Det var detta jag också menade, men om man byter ut ett halvår mot typ en vecka?
Citera
2009-11-05, 09:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Det var detta jag också menade, men om man byter ut ett halvår mot typ en vecka?
Så länge du inte växlar mellan de två kontona är det okej, även om du ska vara försiktig så det inte kan ses som att båda kontona backar upp samma åsikt. Rent generellt avråder jag från det då det handlar om en tolkningsfråga i Outlaw, och vi kan inte på förhand ge besked om hur vi tolkar aktiviteten.
Citera
2009-11-05, 09:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Så länge du inte växlar mellan de två kontona är det okej, även om du ska vara försiktig så det inte kan ses som att båda kontona backar upp samma åsikt. Rent generellt avråder jag från det då det handlar om en tolkningsfråga i Outlaw, och vi kan inte på förhand ge besked om hur vi tolkar aktiviteten.
Nästa fråga!
Citat:
1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Hur ska man tolka det här? Är det helt okej att posta i samma trådar om man är öppen med det? Det låter lite konstigt.
Citera
2009-11-05, 09:56
Moderator
skunkensunes avatar
ikh avslutade sitt konto för att istället skapa konton M.Skillt. Dessa var ju iofs inte aktiva samtidigt, men så vitt jag vet skrev det senare kontot i trådar som det tidigare hade skrivit i.

Viktigt att poängtera här är att han var väldigt noga med att notera konto-bytet. Stod i signaturen i bägge kontona om bytet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in