Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Som skunkensune förklarade har det funnits fall där detta skötts så pass snyggt att det inte finns något att invända mot. Att bara registrera två konton som du vid ett tidigare tillfälle i en helt annan tråd själv sammankopplat är inte heller något jag skulle rekommendera att man sen utgår ifrån ska vara tillräckligt. Är det inte rimligt att flertalet användare i tråden känner till eller har en rimlig chans att känna till att det är samma person bakom båda kontona så är det fortfarande ett missbruk sett ur den specifika diskussionens perspektiv.
Och om ett flertal personer inser att ett konto börjat användas sedan det andra blev avstängt, men att personen använder precis samma argument, ord och formuleringar som det gamla...och sedan blir dessa personer varnade för 1.06 (ja, jag blev det eftersom jag inte kom ihåg att det var förbjudet att påpeka dubbla konton - där fick jag för att jag inte kunde reglerna...) men personen ifråga har fortfarande kvar sitt nya konto, och använder det trots att det gamla kontot är bannat/avstängt...
Jag vet ju precis vad TS talar om här, eftersom vi båda blev avstängda pga samma sak.

Märkligt bara att personens konto inte blivit avstängt, men jag kan anta att om IP-nummer inte stämmer (om personen använder olika datorer) så går det väl aldrig att bevisa heller - trots att alla förstår vad som sker...