• 1
  • 2
2009-11-05, 09:05
Bannlyst
Såg reklamen på TV4 nu på morgonen om att en ny kedja etablerats i Sverige, men jag tycker mig minnas att jag sett ST1 automatstationer ute i Sverige när jag bilat.

Har jag sett rätt?
Citera
2009-11-05, 09:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Detta står på deras hemsida men jag är oxå säker på jag har sett stationer av detta märke innan.

Citat:
Hydro, Uno-X och Jet bildar St1
Som du kanske vet bildar Hydro/Uno-X och 40 JET stationer en ny modern automatkedja som heter St1. För dig blir det inga större förändringar. Du tankar på din automatstation med kort och kod, men den blir modernare i alla avseenden.

Slut citat.
Citera
2009-11-05, 15:45
Medlem
käcke-pers avatar
Det är en finsk kedja som expanderar till Sverige, har inte funnits här tidigare däremot finns det ett par mindre bensinbolag med liknande loggor söderut...
Citera
2009-11-05, 16:22
Medlem
buffalos avatar
Vad är det som blir modernare?
Citera
2009-11-05, 16:52
Medlem
Mr.Scullys avatar
St1 har funnits här i Jönköping minst 4-5 år.

Jag har istället uppfattat det som att alla vissa JET, samt alla Hydro- och Uno-X-stationer i fortsättningen kommer att ingå i St1-kedjan.
Citera
2009-11-16, 20:57
Medlem
stämmer bra St1 har funnits i Sve ca 5 år...de har nu köpt upp Hydro, Uno x samt 44 st Jet stationer...tyvärr så har de tagit bort sin speciella sissu rabatt de hade förr.....
Citera
2009-11-16, 23:28
Medlem
StortHelvetes avatar
Är det verkligen så mycket billigare som man luras att tro på reklamen?

Förresten, borde inte den här tråden ligga i Bilar och Fordon?
Citera
2009-11-17, 19:47
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortHelvete
Är det verkligen så mycket billigare som man luras att tro på reklamen?
Troligen inte, åkte förbi en ST1-station idag som har en Statoil automatstation som granne.
Samma pris på alla bränslen.

Blir man förvånad?
Knappast.
Citera
2010-02-03, 23:53
Medlem
Imponerads avatar
St1 verkade billigare när den kom men nu har priserna justerats och ligger ungefär på samma prisnivå som övriga bensinstationer. Är det fler som gjort den observationen? Jet brukade ligga lägst tidigare och om dessa med tiden ska bli St1 stationer så är det på sikt en prisökning med St1.
Citera
2010-02-03, 23:55
Medlem
Sorkus avatar
Övrigt -> Fordon

/mod
Citera
2010-02-04, 01:04
Medlem
core_s avatar
Köpt och köpt kan väl diskuteras i all evighet, det var inga stora slantar de gav till Statoil för de stationerna kan man väl säga.
Billigare för Statoil att mer eller mindre skänka bort stationerna till ST1 än att lägga ner och sanera ett såpass stort antal stationer

Att det skulle bli en prisökning i sinom tid var inte mer än väntat. Det går inte att vara hur billig som helst, bensinmarknaden i Sverige är som bekant ganska hård.
Citera
2013-06-04, 12:03
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Är det någon mer som märkt att ST1 i regel är dyrare än bemannade stationer nuförtiden? Uppköpet av JET-stationer verkar ha blivit till nackdel för oss konsumenter. (Håller bara koll på 95-okt om det spelar någon roll).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in