Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-04, 20:57
  #1
Medlem
Tråknicks avatar
Detta är väl mitt första inlägg under TKoK så det lär väl flyttas eller låsas men ger det ändå en chans.

Bakgrund: precis börjat gymträna (sats) igen för att få ändrat lite rutiner och bränna en del. Är väldigt medveten om att långa raska promenader är bättre för mig egentligen så svaret på frågan i topic är väl egentligen 100% cardio MEN

Min mest lyckade träningssesjour var på ett nautilusgym (1x12 på allt + en halvtimme stairmaster typ) och jag gick vid det tillfället från tjockis till smärtis på några månader tyckte jag, var väl egentligen snarare ett halvår.

Packar nog en del muskler under fläsket, har spelat en hel del korpen i mina dar och lägger ca 1,5-2,5h på 7mannaboll /vecka, men eftersom kondisen suger så blir det inte särskilt effektiv träning.

Idag kör jag ca 1h på maskinträning och lägger 30 min på cardio (cyckling, stairmaster el motsv) per träningstillfälle, egentligen borde jag ju köra mer cardio men jag inbillar mig att jag bränner en hel del även i maskinerna.

Alltså, hur skiljer sig förbränningen mellan cardio och viktträning (maskiner), gynnas man av viktträning mer om man har mer muskler i förbränningssyfte?

Har dålig koll på terminologin här, men jag hoppas att det framgår vad jag menar.
Citera
2009-11-04, 22:30
  #2
Medlem
Johnsads avatar
avisst.. ju mer muskler ju mer bränner du...
men kosten spelar mer roll än din träning låter det som..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback