Det är nog ingen fara. Dom är väl redan tillagade? Dom ska ju bara stekas på eller värmas på. Har råkat äta en fiskpinne förut som fortfarande var kall, hände inget alls.
Det är nog ingen fara. Dom är väl redan tillagade? Dom ska ju bara stekas på eller värmas på. Har råkat äta en fiskpinne förut som fortfarande var kall, hände inget alls.
Nej tydligen är dom inte det, stod på hemsidan att det skulle vara 60 grader i temperatur i fisken
När man gör sushi - som ju är rå fisk - så räcker det om fisken ligger i frysen i tre dygn. Efter det ska alla eventuella parasiter vara döda. Sedan kan det säkert finnas någon jättesällsynt parasit - eller dess ägg - som överlever en vecka i frysen, men det är ingen idé att du oroar dig över det nu. Risken är ändå så liten, och det lär visa sig i så fall!
Jag köpte hem Findus Crispies i tron om att dom var färdiga, stekte på lite snabbt för att sedan märka att dom inte alls var färdiga, hann ta en pytte liten bit.
Det är Alaska Pollock fisk tydligen, så kommer jag bli sjuk nu eller vad kommer att hända??
Jag köpte hem Findus Crispies i tron om att dom var färdiga, stekte på lite snabbt för att sedan märka att dom inte alls var färdiga, hann ta en pytte liten bit.
Det är Alaska Pollock fisk tydligen, så kommer jag bli sjuk nu eller vad kommer att hända??
Inget. Absolut inget. Du kan vara lugn, en liten bit av rå fisk? Har du aldrig ätit sushi?
Du har alltså ätit en torskfisk från norra Stilla havet som troligen varit fryst i månader.
Ingen fara alls.
Inget kommer att hända,
du har väl ätit sushi eller sill?
De är också råa.