2023-05-10, 01:27
Medlem
DcZSupaXs avatar
Det är nog ingen fara. Dom är väl redan tillagade? Dom ska ju bara stekas på eller värmas på. Har råkat äta en fiskpinne förut som fortfarande var kall, hände inget alls.
Citera
2023-05-10, 01:29
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draganoni
Sökte upp och det stog att den kan innehålla parasiten Pseudoterranova decipiens som orsakar magsjuka
Fast den har ju varit fryst?
Citera
2023-05-10, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DcZSupaX
Det är nog ingen fara. Dom är väl redan tillagade? Dom ska ju bara stekas på eller värmas på. Har råkat äta en fiskpinne förut som fortfarande var kall, hände inget alls.
Nej tydligen är dom inte det, stod på hemsidan att det skulle vara 60 grader i temperatur i fisken
Citera
2023-05-10, 01:33
Medlem
Merwinnas avatar
När man gör sushi - som ju är rå fisk - så räcker det om fisken ligger i frysen i tre dygn. Efter det ska alla eventuella parasiter vara döda. Sedan kan det säkert finnas någon jättesällsynt parasit - eller dess ägg - som överlever en vecka i frysen, men det är ingen idé att du oroar dig över det nu. Risken är ändå så liten, och det lär visa sig i så fall!
Citera
2023-05-10, 02:20
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Jag köpte hem Findus Crispies i tron om att dom var färdiga, stekte på lite snabbt för att sedan märka att dom inte alls var färdiga, hann ta en pytte liten bit.
Det är Alaska Pollock fisk tydligen, så kommer jag bli sjuk nu eller vad kommer att hända??

Du kommer att avlida så fort du läst mitt inlägg.
Citera
2023-05-10, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Du kommer att avlida så fort du läst mitt inlägg.

Citat:
Jag köpte hem Findus Crispies i tron om att dom var färdiga, stekte på lite snabbt för att sedan märka att dom inte alls var färdiga, hann ta en pytte liten bit.
Det är Alaska Pollock fisk tydligen, så kommer jag bli sjuk nu eller vad kommer att hända??

Inget. Absolut inget. Du kan vara lugn, en liten bit av rå fisk? Har du aldrig ätit sushi?
Citera
2023-05-10, 03:17
Medlem
Tillagad fisk ska vara rå i mitten. Du har gjort helt rätt
Citera
2023-05-10, 06:36
Medlem
Sushi är rå fisk
Japaner lever längre än de flesta
Citera
2023-05-10, 07:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Du har alltså ätit en torskfisk från norra Stilla havet som troligen varit fryst i månader.
Ingen fara alls.
Citera
2023-05-10, 08:01
Medlem
Eskimåerna åt rå fisk varje dag doppad i sälolja.
Citera
2023-05-10, 12:48
Medlem
1335991s avatar
Citat:

Inget kommer att hända,
du har väl ätit sushi eller sill?
De är också råa.
Citera
2023-05-10, 12:50
Bannlyst
Citat:
Sökte upp och det stog att den kan innehålla parasiten Pseudoterranova decipiens som orsakar magsjuka
Den dör väl vid nedfrysning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in