2010-04-25, 20:52
Medlem
Tjabba! Har sparat en tillagad grillskiva i kylen några dagar. Saken är efter att jag värmt den i mikron och började skära i den så upptäckte jag att mitten inte är riktigt genomstekt. Faktiskt rätt röd. Borde jag oroa mig eller hugga in?
Citera
2010-04-25, 21:39
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrubbsar
Tjabba! Har sparat en tillagad grillskiva i kylen några dagar. Saken är efter att jag värmt den i mikron och började skära i den så upptäckte jag att mitten inte är riktigt genomstekt. Faktiskt rätt röd. Borde jag oroa mig eller hugga in?

Jag hade hellre då stekt på den mer.
Citera
2010-04-25, 21:41
Medlem
smides avatar
Mjölk. Stått oöppnad och gick ut för 4 dagar sedan. Luktar inget speciellt, bara att dricka eller?
Citera
2010-04-25, 23:37
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Mjölk. Stått oöppnad och gick ut för 4 dagar sedan. Luktar inget speciellt, bara att dricka eller?

Yes. Låt näsa och smaklökar avgöra, inte datumet.
Citera
2010-04-27, 23:33
Medlem
bjaefss avatar
Hej.
Jag har lyckats hitta ett antal små askar fyllda med härlig så kallad pâté de campagne i min bokhylla. Detta är alltså en paté som är lite som leverpastej, men mer rustik, typ. Det kan tänkas att dessa har legat i min bokhylla cirka två år. Datum för utgång av patéerna är dock någon gång i 2012. Kan jag äta dessa, tro? Jag vet inte om jag kommer att känna någon speciell dålig lukt om jag provluktar, då patén redan doftar lite speciellt.
Citera
2010-04-27, 23:38
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjaefs
Hej.
Jag har lyckats hitta ett antal små askar fyllda med härlig så kallad pâté de campagne i min bokhylla. Detta är alltså en paté som är lite som leverpastej, men mer rustik, typ. Det kan tänkas att dessa har legat i min bokhylla cirka två år. Datum för utgång av patéerna är dock någon gång i 2012. Kan jag äta dessa, tro? Jag vet inte om jag kommer att känna någon speciell dålig lukt om jag provluktar, då patén redan doftar lite speciellt.

Smaka lite då? Du lär inte dö i vart fall. Studera den och se efter om det ser konstigt ut.
Citera
2010-04-27, 23:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnanka
Smaka lite då? Du lär inte dö i vart fall. Studera den och se efter om det ser konstigt ut.
Vad var det för "askar"? Är det konservburkar? Tänk försvarets leverpastej, den håller säkert i 20 år i mobiliseringsförråd.
Citera
2010-04-28, 15:10
Medlem
bjaefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad var det för "askar"? Är det konservburkar? Tänk försvarets leverpastej, den håller säkert i 20 år i mobiliseringsförråd.

Nä, inga konservburkar, typ hårdplast klädd i aluminium.

Apropå försvarets leverpastej, finns den att få tag i någonstans? Mitt eget förråd tog slut för något år sedan, och den är ju så jävla god...
Citera
2010-05-01, 15:08
Medlem
ABrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjaefs
Nä, inga konservburkar, typ hårdplast klädd i aluminium.

Apropå försvarets leverpastej, finns den att få tag i någonstans? Mitt eget förråd tog slut för något år sedan, och den är ju så jävla god...

Har du prövat den Norska leverpastejen Stabburet Leverpostei? tycker den smakar som jag kommer ihåg att försvarets smakade.
Citera
2010-05-01, 16:13
Medlem
Ägg som gick ut den 17:e april, ätbara eller endast kastbara?
Citera
2010-05-01, 16:38
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InStealth
Ägg som gick ut den 17:e april, ätbara eller endast kastbara?

Med all sannolikhet ätbara.
Citera
2010-05-02, 13:24
Medlem
bjaefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABrownie
Har du prövat den Norska leverpastejen Stabburet Leverpostei? tycker den smakar som jag kommer ihåg att försvarets smakade.

Det har jag inte gjort. Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in