2009-11-01, 01:36
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Om man vill ta självmord, är det inte då bättre att bara hoppa fram framför ett tåg istället för att ta piller eller annat och riskera att överleva. Om du ställer dig framför ett tåg som åker i låt oss säga 100 km/h så har du ingen chans.
Men det man isåfall skulle kunna göra är att ta någon drog för att minska nervositeten.
Ont lär det iallafall inte göra, om man inte klantar sig ordentligt och tvekar i sista sekund
Men det är väl onödigt att utsätta lokföraren samt eventuella andra åskådare för det när man kan ta sitt liv helt själv istället. Typ hänga sig, eller med droger som TS vill. Jag tycker verkligen att TS ska kämpa för sin familj såklart men jag tycker inte han ska behöva lida. Vill han ta livet av sig när det blir för jobbigt så tycker jag han ska få göra det. Jag har sett min farmor lida i cancer och jag önskar fan att hon hade dött lite tidigare så hon hade sluppit det sista året. Det var verkligen hemskt att se hur dåligt hon mådde.

Fan stackars dom som måste städa efter folk som hoppar framför tåg. Måste ju vara värre än att städa upp efter en överdos.
2009-11-01, 01:53
Medlem
AndersEklunds avatar
tror din son hellre velat att du dör i en sjukdom du kämpat mot än att du tar en överdos på t.ex heroin. Man vet aldrig ifall dom ger sig själva skulden eller något sådant.
2009-11-01, 01:58
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Annars finns ju Schweiziska självmordskliniker - iallafall fram till årsskifet.

De använder väl pentymalnatrium oralt, eller tiopentalnatrium IV i massiv överdos, vilked leder till att man somnar och inte vaknar upp igen. Kan kombineras med kaliumklorid för att stoppa hjärtat och lämpligt preparat för att hjälpa till med andningsdepressionen,

Men gå för din egen och din familjs skull till Akademiska och få behandling, du får det du behöver för att må någorlunda bra (eller mindre dåligt) och har en stor chans att få ditt liv tillbaka. Förstår dina tankar men du är inte den första som haft cancer, en familjemedlem dog nyligen i lungcancer (ickerökare...) som spridits till skelett och hjärna. Det är jävligt jobbigt med en nära anhörigs död, så tänk på din familj och dig själv.
2009-11-01, 02:03
Medlem
bluetech123s avatar
Kanske kan TS försöka fixa medicinsk marijuana för att underlätta behandlingen? Det är väl värt ett försök iaf.
2009-11-01, 02:05
Bannlyst
Benso + alkohol så vågar du det mesta tillomed söka hjälp i den stunden du vill ta livet av dig. Men om du verkligen vill dö så funkar benso och alkohol med, inte att man dör av blandningen men man skiter i vad som händer när man väl blandar rätt.. Men detta är bara min åsikt..så inga nötter behöver gnälla om att benso + alkohol e ofarligt för det vet jag, men man vågar mer av det..
2009-11-01, 02:06
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus

Jag är lyckligt gift sedan över 10 år, har en son, ett ordnat liv, bra ekonomi, och allt man kan önska.

Jag är fullt medveten om att den här formen av cancer vanligtvis är godartad, och normalt går att behandla, men jag vägrar genomgå samma sak som dom stackarna jag såg i Uppsala går igenom.

Tråkigt besked du har fått, men som du ändå säger...så verkar det ju vara stor chans att du överlever. Att få gå igenom lite smärta för att behålla livet och familjen borde väl ändå väga tyngre än att ta ditt liv?

Jag tror du kommer inse det själv inom kort. Tänk positivt och kämpa hårt, så kommer du säkert fixa det!
2009-11-01, 02:11
Medlem
Hammys avatar
www.sjalvmord.com kan man ju läsa på å leta efter något man gillar

men som jag skrev tidigare.. ha lite stake och kämpa för din sons skull.. men förstår att det känns jobbigt
2009-11-01, 04:41
Medlem
20 benso + sub, är detta något som kan kola av eller är chansen stor att det blir fail?
2009-11-01, 06:46
Medlem
Du kommer få i princip obegränsat med dolcontin,morfin,metadon, utskrivet pga din sjukdom.
Plocka ut rikligt av allt du kan få.
Tryck i dig några postafen och svälj alla opiaterna, räcker nog rätt långt med en 100a kartong med 100mg dolcontin.

GL
2009-11-01, 10:25
Medlem
Epimetheuss avatar
Tack för många användbara och utförliga svar.
Många tack även för den omtanke några av er visar.

Kanske det inte är så jävligt att genomgå en behandling ändå?
Mina farhågor rör sig mest runt alla operationer och cytostatikabehandlinarna.

Men hur som helst har jag i alla fall fått svar på mina frågor. -Tack.

Jag har dessutom bestämt mig för att acceptera och påbörja behandlingen och se hur jag känner då.

Blir det alltför outhärdligt så kommer det att finnas en utväg.

Många tack till samtliga för er hjälp!
2009-11-01, 10:31
Medlem
Motsäger du dig behandlingen som antagligen skulle kunna rädda ditt liv, när du nu också har familj, då kan jag bara säga att det nog är lika bra, för skiter du så mycket i familjen att du inte kan klara av att ha det lite jobbigt ett tag, tja då är du inte mycket värt ändå.

En familjemedlem vill helt klart se en kämpa in i det sista hellre än att ta livet av sig själv, men av vad jag kan läsa så är ju möjligheterna till att bli av med Cancern goda för trådskaparn.

Det vore lite skillnad om han skrivit att läkarna sagt att det inte finns något att göra tex.

*Ursäkta de lite hårda orden, men helt klart så jag känner.

För att svara på den senaste frågan...jo det är hårt, men inte så hårt som jag hade inbillat mig från start tror jag.

Första veckan av cytostaticabehandling är riktigt tuff, men biverkningarna blir bättre och bättre ju fler behandlingar man genomgått.

För egen del var nog nästan rädslan och osäkerheten värre än behandlingarna, även om de nu var jobbigt.

Du måste också absolut gå på alla behandlingar som du ska ha, jag behandlades i 6 månader själv på en riktigt hård kur (3 timmar tog det mig att få all Cytostatica) (vid varje tillfälle alltså som var varannan vecka för mig)

Tala med läkarna om saker du funderar över, det kan hjälpa.

Familjestödet är viktigt, så man ska absolut försöka ha dom eller någon av dom lite involverad.
(lite jobbigt för dom att se en gå igenom detta, men jag tror säkerligen de ställer upp)

Till sist, glad att höra att du ska ta behandlingarna, kämpa, och se till att ha någon som hjälper dig om dagarna när du är hemma om möjligt.
Senast redigerad av Elrandhir 2009-11-01 kl. 11:17.
2009-11-01, 11:20
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Var bor du ? Jag kan fixa dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in