2009-10-31, 23:07
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Efter vad jag har förstått så är det inga större problem att få tag i droger.
Den biten bör vara den lättaste...

Opiat, säger du. Ge gärna ett exempel på en opiat, och i vilken mängd och hur den ska intas är du snäll.

Exempelvis heroin, skulle nog gissa att 1-1,5 gram skulle räcka för att man skall dö, beror ju på hur bra kvalite det är. Tror det effektivaste sättet att inta det på är att injicera det.
2009-10-31, 23:57
Medlem
Kruxillimuxs avatar
E du dum i huvet? Ska du ta livet av dig när du kan överleva? Du har en son. Ditt jävla svin
2009-11-01, 00:07
Medlem
mqas avatar
Citat:
En lite annorlunda fråga kanske, men frågan har sina skäl, och dom skälen är medicinska.

Jag har nyss kommit hem från Onkologiska Endokrinologimottagningen på Akademiska sjukhuset i Uppsala, och jag hat med all sannolikhet cancer i bisköldkörtlarna och i bukspottkörteln.

Jag är lyckligt gift sedan över 10 år, har en son, ett ordnat liv, bra ekonomi, och allt man kan önska.

Men det jag såg och var med om på den avdelningen i Uppsala som jag var inlagd på fick mig att fatta beslutet att när den dagen kommer att jag pga. smärta eller andra symptom av sjukdomen inte längre klarar av att leva ett normalt liv så vill jag själv avsluta det, på ett för mig rent och snyggt sätt.

Jag är fullt medveten om att den här formen av cancer vanligtvis är godartad, och normalt går att behandla, men jag vägrar genomgå samma sak som dom stackarna jag såg i Uppsala går igenom.

Behandling, med dom biverkningar det för med sig är helt enkelt inte ett alternativ.

En överdos av lämpligt narkotiskt preparat, lämpligen injicerat, ter sig då som det lämpligaste alternativet för såväl mig själv som av hänsyn till mina efterlevande.

Ett absolut krav är att det ska vara idiotsäkert. Jag vill vara 100% övertygad om att jag inte vaknar upp efter överdosen.

Ett annat krav är att det ska vara så lugnt och smärtfritt som möjligt.
Det kanske tom. kan vara en angenäm upplevelse?

Jag har inga som helst erfarenheter av droger sedan tidigare och skulle näppeligen se skillnad på rent heroin och vanligt strösocker, så som ni förstår så är jag i behov av all hjälp jag kan få.

Tack på förhand för alla eventuella tips och råd jag kan komma att få, och för att ni håller tråden fri från pekpinnar, övertalningsförsök och moraliska och etiska aspekter.

Finns en tråd för det, men jag säger i alla fall intravenöst heroin i kombination med bensodiazepiner. Jag är verkligen inte en sådan som moraliserar.
2009-11-01, 00:07
Medlem
Är du sjuk i huvudet? Hur fan tror du att din son kommer må efter det? Jag har själv genomgått enorm sorg efter min fars bortgång pg.a cancer och kan inte precis påstå att jag skulle tycka eller tro att jag hade mått bättre eller accepterat det mer om han velat ta livet av sig genom droger? Jag mår fortfarande enormt dåligt efter det och jag tror din son och dina nära och kära kommer må OTROLIGT mycket sämre om du tar livet av dig. Stå på dig och gå genom behandlingarna, tänk på din son för i helvete! Fyfan för sånna som dig, du gör mig helt sjukt jävla förbannad.
2009-11-01, 00:10
Medlem
Sortys avatar
Cannabis såklart.. Rök riktigt mycket så dör du ska du se.
2009-11-01, 00:18
Medlem
Citat:
En lite annorlunda fråga kanske, men frågan har sina skäl, och dom skälen är medicinska.

Jag har nyss kommit hem från Onkologiska Endokrinologimottagningen på Akademiska sjukhuset i Uppsala, och jag hat med all sannolikhet cancer i bisköldkörtlarna och i bukspottkörteln.

Jag är lyckligt gift sedan över 10 år, har en son, ett ordnat liv, bra ekonomi, och allt man kan önska.

Men det jag såg och var med om på den avdelningen i Uppsala som jag var inlagd på fick mig att fatta beslutet att när den dagen kommer att jag pga. smärta eller andra symptom av sjukdomen inte längre klarar av att leva ett normalt liv så vill jag själv avsluta det, på ett för mig rent och snyggt sätt.

Jag är fullt medveten om att den här formen av cancer vanligtvis är godartad, och normalt går att behandla, men jag vägrar genomgå samma sak som dom stackarna jag såg i Uppsala går igenom.

Behandling, med dom biverkningar det för med sig är helt enkelt inte ett alternativ.

En överdos av lämpligt narkotiskt preparat, lämpligen injicerat, ter sig då som det lämpligaste alternativet för såväl mig själv som av hänsyn till mina efterlevande.

Ett absolut krav är att det ska vara idiotsäkert. Jag vill vara 100% övertygad om att jag inte vaknar upp efter överdosen.

Ett annat krav är att det ska vara så lugnt och smärtfritt som möjligt.
Det kanske tom. kan vara en angenäm upplevelse?

Jag har inga som helst erfarenheter av droger sedan tidigare och skulle näppeligen se skillnad på rent heroin och vanligt strösocker, så som ni förstår så är jag i behov av all hjälp jag kan få.

Tack på förhand för alla eventuella tips och råd jag kan komma att få, och för att ni håller tråden fri från pekpinnar, övertalningsförsök och moraliska och etiska aspekter.

Var inte en sån jävla fegis, du har fan barn och fru. Tror du inte att dom kommer få reda att deras pappa tog självmord? Vill du verkligen att de ska leva i skam eller undra varför du en tog självmord..? Var inte så jävla självisk.
2009-11-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dravde
Var inte en sån jävla fegis, du har fan barn och fru. Tror du inte att dom kommer få reda att deras pappa tog självmord? Vill du verkligen att de ska leva i skam eller undra varför du en tog självmord..? Var inte så jävla självisk.

Lugna ner dig. Vad vet du? Själv hoppas jag frugan stöttar TS i detta läget. Jag vill inte heller tyna bort i cancer med allt lidande det lär innebära. Sitt eget liv ska man få bestämma om själv tycker jag.
2009-11-01, 00:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Annars finns ju Schweiziska självmordskliniker - iallafall fram till årsskifet.
2009-11-01, 00:36
Medlem
Snappers avatar
Om man vill ta självmord, är det inte då bättre att bara hoppa fram framför ett tåg istället för att ta piller eller annat och riskera att överleva. Om du ställer dig framför ett tåg som åker i låt oss säga 100 km/h så har du ingen chans.
Men det man isåfall skulle kunna göra är att ta någon drog för att minska nervositeten.
Ont lär det iallafall inte göra, om man inte klantar sig ordentligt och tvekar i sista sekund
2009-11-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Annars finns ju Schweiziska självmordskliniker - iallafall fram till årsskifet.

Hur ligger det till med dom? Jag antar att inte vem som helst får boka in ett besök där hur som helst?
2009-11-01, 00:41
Bannlyst
Svårt att säga.. Men ska man verklien prata knark i relation till tjälvmord? Eller vad menar du ts, att det är slut? Då kan du väl lika gärna dö av intäkterna som en profesionell herionist, om du fattar min åsikt? Du får väl fan dra ut på skiten dåra..
2009-11-01, 00:53
Medlem
Hammys avatar
fan, kämpa för din sons skull

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in