Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-01-17, 15:57
  #1
Banned
thompas avatar
Enligt uppgift arbetar Illusion Softworks för närvarande på Mafia 2.
Dock finns NOLL detaljer om spelet än så länge, men känns ändå som att det är värt att kommentera en uppföljare till ett av världens bästa spel.

http://www.computerandvideogames.com...p(que)id=99480
Citera
2004-01-24, 21:35
  #2
Medlem
ahlmans avatar
hmmm... ja har själv Mafia, å ja tycker desamma...
men vem f-n ska man va då? han blev ju dödad... dessutom e de alldeles för långt fram i tiden när han dör för att hans barn eller nått ska ta över.
men dem kanske klämmer in en maffiakarriär till under den där tiden man inte vet va han gör...
jaja..bara de inte blir en såpa. bra spel iaf
Citera
2004-01-25, 01:02
  #3
Avstängd
Roger Perssons avatar
Kan undras tro om tvåan orkar hålla samma höga kvalitet rakt igenom som ettan, eller om det bara blir en vanlig uppföljare...

Enda svagheten i ettan anser jag det förbannade jävla racerloppet som var helt otroligt förbannat onödigt svårt och sänkte totalbetyget en bit. Jag har svårt att tro att många klarat loppet utan fusket med "change car". Den framförvarande bilen löper nämligen på en perfekt linje hela banan igenom och är hundradelen snabbare än Tommys bil...

Men som sagt... Supergrafik, långt och omväxlande samt en väl genomarbetad story som hållit för att filmatiserats...

// Roger P.
Citera
2004-01-25, 01:08
  #4
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Kan undras tro om tvåan orkar hålla samma höga kvalitet rakt igenom som ettan, eller om det bara blir en vanlig uppföljare...

Enda svagheten i ettan anser jag det förbannade jävla racerloppet som var helt otroligt förbannat onödigt svårt och sänkte totalbetyget en bit. Jag har svårt att tro att många klarat loppet utan fusket med "change car". Den framförvarande bilen löper nämligen på en perfekt linje hela banan igenom och är hundradelen snabbare än Tommys bil...

Men som sagt... Supergrafik, långt och omväxlande samt en väl genomarbetad story som hållit för att filmatiserats...

// Roger P.

Haha, det där loppet var inte enkelt. Jag klarade det, på femtioelfte försöket, genom att knuffa den snabbare bilen av banan i starten. Sen var det bara att hålla tungan rätt i mun och inte göra ett enda misstag på återstoden av loppet.

Men spelet var kanon. Har svårt att tro att en eventuell uppföljare kan hålla samma klass, men den som lever får se.

/Johan
Citera
2004-01-25, 01:32
  #5
Banned
Kows avatar
Racingbanan är mycket enklare om man kör med manuell växellåda.
Citera
2004-01-25, 02:59
  #6
Medlem
WorlocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Kan undras tro om tvåan orkar hålla samma höga kvalitet rakt igenom som ettan, eller om det bara blir en vanlig uppföljare...

Enda svagheten i ettan anser jag det förbannade jävla racerloppet som var helt otroligt förbannat onödigt svårt och sänkte totalbetyget en bit. Jag har svårt att tro att många klarat loppet utan fusket med "change car". Den framförvarande bilen löper nämligen på en perfekt linje hela banan igenom och är hundradelen snabbare än Tommys bil...

Men som sagt... Supergrafik, långt och omväxlande samt en väl genomarbetad story som hållit för att filmatiserats...

// Roger P.
Kör man en uppdateringspatch innan loppet ska det bli mycket enklare. Dock har jag inte testat detta bara läst det i readme-filen.

Tyvärr blev det inte bättre än att mitt Mafia hängde sig på ett visst uppdrag en bra bit in i spelet, så jag spelade aldrig klart spelet. Tyckte dock att det var otroligt kul, lite svårt ibland bara.
Tror jag klarade loppet på fjärde försöket, gäller väl bara att göra en omkörning i slutet på sista loppet. Underhållande spel, ser fram emot en uppföljare!
Citera
2004-01-26, 03:35
  #7
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Tyvärr blev det inte bättre än att mitt Mafia hängde sig på ett visst uppdrag en bra bit in i spelet, så jag spelade aldrig klart spelet.


Ja, det var när man skulle följa bartenderns dotter hem... Precis när man ska gå in i den mörka gången och filmsnutten ska börja så kukar spelet ur... :mad:

Dock löste jag det på ett smidigt sätt genom att ladda ner saved games på Kazaa. Sök på Mafia + savedgames så bör Du få ett gäng träffar. Ladda ner lämplig fil (bör ligga i winzip-format) och packa upp filerna i den spelmapp där Dina saves ligger. Starta nu spelet och klicka på Load Game så ser Du de sparade banor som den här gynnaren som delade med sig filen hade klarat.

Nu börjar Du bara spela igen på banan direkt efter den banan där spelet hängde sig, d.v.s. direkt in i slagsmålet med gänget. Summa sumarum så missar Du inget och kan fortsätta hela spelet igenom. Det ska inte hacka på något annat ställe, mig veterligen...

Lycka till...

// Roger P.
Citera
2004-01-26, 04:19
  #8
Medlem
Svårt att tro att en 2'a kan leva upp till ettans totala överlägsenhet i story och spelglädje. Spelat igenom detta spel flera gånger och det är lika skoj varje gång.

Bara hoppas de har något aldeles extra att erbjuda i en tvåa.
Citera
2004-01-26, 09:53
  #9
Medlem
Lekbarns avatar
Ettan var bland de bästa spel jag någonin spelat, den filmatiska känslan var total och naiv som jag är tror jag att skaparna tar sig tid att skapa ett minst lika bra spel nu och inte gör ett haffs jobb bara för att de vet att det kommer sälja ändå.
Citera
2004-02-11, 07:49
  #10
Medlem
en annan sak som jag höll på att bli vansinnig på var när man skulle jaga en annan bil till hamnen, innan jag hajjade att man bara skulle följa efter den dit och inte försöka preja den av vägen (som är omöjligt) så höll datan på att åka ut från balkongen. Grymt bra spel och ser fram emot en 2:a.... men tveksam om den kan bli lika bra som ettan.
Citera
2004-02-11, 10:01
  #11
Medlem
Ogres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

Enda svagheten i ettan anser jag det förbannade jävla racerloppet som var helt otroligt förbannat onödigt svårt

// Roger P.

Jag klarade loppet genom att köra ut i terrängen i första kurvan och gena där, genom att göra så i varje varv kom jag långt före de andra.
Citera
2004-02-11, 15:52
  #12
Medlem
Mister Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Jag klarade loppet genom att köra ut i terrängen i första kurvan och gena där, genom att göra så i varje varv kom jag långt före de andra.

Loppet går utmärkt att klara utan fusk. Det är bara att ta förstaplatsen så tidigt som möjligt, sen vara iskall så att man inte göra några misstag samt hindra de andra bilarna från att köra om.

Jag skulle vilja se ett Mafia i 60-tals miljö. Med motorcyklar den här gången, motorcyklar äger
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback