2025-10-10, 16:33
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Wow!

Vad spelade de för typ av setlist? Endast 70-tal? Mest 80-tal? Bra blandning från hela katalogen?
De spelade låtar fram till Grace Under Pressure vet jag. Jag har ingen större koll på Rush efter det.
Citera
2025-10-10, 18:56
Medlem
Imnshos avatar
Kollat in lite klipp på Youtube med Anika Nilles. Fan vad grym hon är!

Nu får vi hoppas att Rush kommer till Europa under 2026! Jag kan döda för biljetter.
Citera
2025-10-13, 20:19
Medlem
ArtilleryForces avatar
En av de bästa konserterna jag haft nöjet att beskåda var Rush på SRF 2013. Älskade dem långt innan dess och gör det fortfarande. Deras låtskatt är för bra för att inte spelas av Geddy och Alex, oavsett vem som innehar trumpallen. Kul att det i princip bara är positiva och sunda reaktioner på att de är tillbaka med den där tyska damen (ingen aning vem hon är) men litar på att de har koll på läget.
Citera
2025-10-15, 14:44
Medlem
Geomeisters avatar
Vilken typ av Rush-fan är du?

Jag diggar debuten till Presto. Det är skivorna jag återvänder till.

Därefter? Roll the Bones och Counterparts gillar jag delvis. Har inget intresse för Test for Echo och Vapor Trails. Snakes & Arrows och Clockwork Angels ligger på ungefär samma nivå som Roll the Bones och Counterparts. Delvis bra, men skivorna som helhet blir mest liggande.

När bandet lämnade 80-talet blev det hårdare igen, vilket jag uppskattar på ett sätt, men skivorna blev längre och ojämnare.

Hur mycket av katalogen lyssnar du på egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in