2025-10-06, 20:51
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Ingen kan ersätta Neil, men samtidigt är jag nästan tårögt glad över den här nyheten. Rush lever!
Edit: dagens kommentar från facebook: "At last, there will be a woman at a Rush concert!"

Tänkte faktiskt likadant när jag fick höra nyheten att Rush + Anika Nilles skulle ut på en liten
Turné. RUSH Lever igen & även om Ingen kan ersätta Neil så kan det ändå bli bra.

Vet att en del trodde att Mike Portnoy skulle sitta på Trumpallen om han inte hade återvänt
till DT
Citera
2025-10-06, 22:17
Medlem
Imnshos avatar
Rush! Det här blir en reunion som lockar till dyra biljetter, nu när jag verkar bli utan till Radiohead i Köpenhamn.
Citera
2025-10-06, 22:36
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tänkte faktiskt likadant när jag fick höra nyheten att Rush + Anika Nilles skulle ut på en liten
Turné. RUSH Lever igen & även om Ingen kan ersätta Neil så kan det ändå bli bra.

Vet att en del trodde att Mike Portnoy skulle sitta på Trumpallen om han inte hade återvänt
till DT

Underbart. Jag vågar säga att alla de stora kanonerna skulle ge sin själ för att spela med Rush. Och så väljer de henne. Obetalbart. Ser fram emot detta.
Citera
2025-10-07, 14:04
Medlem
Geomeisters avatar
Det var banne mig det finaste jag hört sedan...

En spelning i Sockholm skulle jag inte tacka nej till !
Citera
2025-10-07, 15:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Underbart. Jag vågar säga att alla de stora kanonerna skulle ge sin själ för att spela med Rush. Och så väljer de henne. Obetalbart. Ser fram emot detta.

Ska bli intressant att se när de drar igång & vem vet kanske kommer de till Sverige.
Är ändå rätt så taggad även om man inte kommer kunna gå på konserterna innan de kommer till Sverige
Citera
2025-10-07, 15:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det var banne mig det finaste jag hört sedan...
En spelning i Sockholm skulle jag inte tacka nej till !

Håller med dig där. & det vore gott ifall det blev ett par spelningar i Sverige.
Senast de spelade här i Sverige var tydligen 8 juni 2013 på Sweden Rock Festival
Citera
2025-10-08, 18:33
Medlem
Forever Winters avatar
Anika är en trummis som har gått mig helt förbi. Hade ingen koll alls.
Nu har jag lyssnat igenom lite av hennes insatser och visst är hon en skicklig trummis men jisses vilken menlös musik hon spelar. Hissmusik är roligare än det jag hört hittills, och hennes spel är inget som sticker ut.

Ska bli intressant att höra henne spela lite kvalitetsmusik. Hoppas det fungerar.
Citera
2025-10-08, 19:49
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller med dig där. & det vore gott ifall det blev ett par spelningar i Sverige.
Senast de spelade här i Sverige var tydligen 8 juni 2013 på Sweden Rock Festival
Den spelningen var jag på! Fantastisk konsert.

Och givetvis hoppas jag på ännu en Sverige-spelning nu, efter nyheten som kläcktes härom dagen. Neil är saknad och det lär väl inte bli samma grej utan honom, men det är väl inte heller meningen. Musiken är för bra för att inte spelas där ute.
Citera
2025-10-09, 14:20
Medlem
Geomeisters avatar
Har någon här varit på något Rush coverband som var värda att se?
Citera
2025-10-09, 16:36
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Har någon här varit på något Rush coverband som var värda att se?
Rash! Riktigt bra.
Citera
2025-10-09, 23:25
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Anika är en trummis som har gått mig helt förbi. Hade ingen koll alls.
Nu har jag lyssnat igenom lite av hennes insatser och visst är hon en skicklig trummis men jisses vilken menlös musik hon spelar. Hissmusik är roligare än det jag hört hittills, och hennes spel är inget som sticker ut.

Ska bli intressant att höra henne spela lite kvalitetsmusik. Hoppas det fungerar.

Jag gissar att Geddy och Alex ville ha en trummis som var väldigt olik Neil eftersom de länge sagt att han var oersättlig. Det kan bli lättare för fansen att acceptera dessutom.
Citera
2025-10-10, 15:44
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Rash! Riktigt bra.

Wow!

Vad spelade de för typ av setlist? Endast 70-tal? Mest 80-tal? Bra blandning från hela katalogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in