2014-02-03, 03:56
Medlem
Aireess avatar
När Rush slutar (när det nu är, hoppas det inte är snart!), tror ni att deras vinyler blir värda mer då?

Airees.
Citera
2014-02-03, 04:07
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
När Rush slutar (när det nu är, hoppas det inte är snart!), tror ni att deras vinyler blir värda mer då?

Airees.
Tveksamt, de har pressats i för många exemplar. Se tex på Led Zeppelin's vinyl, de är inte särskilt dyra.

De som kommer öka är de som redan är svindyra, se Snakes & Arrows och den icke-remixade versionen av Vapor Trails.
Citera
2014-02-03, 12:39
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Tveksamt, de har pressats i för många exemplar. Se tex på Led Zeppelin's vinyl, de är inte särskilt dyra.

De som kommer öka är de som redan är svindyra, se Snakes & Arrows och den icke-remixade versionen av Vapor Trails.

Men Led Zeppelin finns ju fortfarande, även fast dom inte gör några plattor länge, så du kan ju inte jämföra Rush med Led Zeppelin.

Airees.
Citera
2014-02-03, 13:02
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Men Led Zeppelin finns ju fortfarande, även fast dom inte gör några plattor länge, så du kan ju inte jämföra Rush med Led Zeppelin.

Airees.
Visst har du en poäng. Dock har Led Zeppelin inte gjort något live på bra många år, och det sker heller inte särskilt mycket uppdatering från gubbarna, så det är en deffinitionsfråga antar jag.

Men jämför Rush och Pantera då kanske (Pantera är det bästa jag kommer på efter att ha varit vaken hela natten). De finns inte, men deras vinyler är trots detta särskilt mycket värda.
Citera
2014-02-03, 15:12
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Visst har du en poäng. Dock har Led Zeppelin inte gjort något live på bra många år, och det sker heller inte särskilt mycket uppdatering från gubbarna, så det är en deffinitionsfråga antar jag.

Men jämför Rush och Pantera då kanske (Pantera är det bästa jag kommer på efter att ha varit vaken hela natten). De finns inte, men deras vinyler är trots detta särskilt mycket värda.

Led Zeppelin ska ju släppa en ny platta i år, har jag hört.

Airees.
Citera
2014-02-03, 17:17
Medlem
Oakenshields avatar
Att Led Zeppelin gjorde en återföreningskonsert för snart 7 år sen betyder knappast att de "finns fortfarande". De lade ner när John Bonham för över 30 år sen. Nån ny platta lär vi heller inte få. Däremot är vissa av Zeppelins plattor dyra om man vet vad man ska leta efter. Och vill man hitta ett ex av Rush's debut i originalpress får man slanta upp rejält, även om det skulle vara ett utnött ex som varit med på många fester...
Citera
2014-02-03, 18:22
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Att Led Zeppelin gjorde en återföreningskonsert för snart 7 år sen betyder knappast att de "finns fortfarande". De lade ner när John Bonham för över 30 år sen. Nån ny platta lär vi heller inte få. Däremot är vissa av Zeppelins plattor dyra om man vet vad man ska leta efter. Och vill man hitta ett ex av Rush's debut i originalpress får man slanta upp rejält, även om det skulle vara ett utnött ex som varit med på många fester...
Då har du en poäng om du menar första pressar och liknande! Jag samlar en del på vinyl själv och bryr mig inte alls om vilken utgåva det är så länge det låter bra.
Citera
2014-02-03, 20:55
Medlem
Geomeisters avatar
Om Rush skulle dra upp ett gästspel på scen för 1-2-3 låtar. Vem skulle ni vilja att det var?
Citera
2014-02-04, 01:07
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Om Rush skulle dra upp ett gästspel på scen för 1-2-3 låtar. Vem skulle ni vilja att det var?

Mig själv!

Airees.
Citera
2014-02-04, 22:08
Medlem
Aireess avatar
Dagens Rush är: Nuts And Bolts.

Nuts And Bolts är en Soundboard bootleg från Counterparts Tour 1994, i riktigt bra kvalité! Och det är en grym spel-lista! Dessutom verkar Geddy vara på bra humör!

I betyg får den: 8 av 10!!!! Riktigt bra!

Airees.
Citera
2014-02-05, 16:23
Medlem
Aireess avatar
Jag lyssnar på en bootleg just nu från Test For Echo Tour 1997 (Great Woods And Summer Skies) och låten Limbo spelades precis, och då kom jag på att tänka på en sak..

Limbo är en jävligt cool instrumental låt, varför kör dom inte den oftare för?

Airees.
Citera
2014-02-06, 16:00
Medlem
Aireess avatar
Jag undrar en sak, som jag är ganska osäker på... Jag har försökt att googla, men hittar inga bra svar.

Vad är det egentligen för skillnad på 2112 Tour och All The Worlds A Stage Tour?

Jag trodde det bara var live-plattan som hette All The Worlds A Stage, men tydligen inte...

Airees.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in