2009-10-29, 23:49
Citat:
Ja, riktig svenska är ju essentiellt om man ska jobba i Sverige. Arabiska, somaliska etc efterfrågas mig veterligen inte och om jag får drömma lite kommer dessa hemspråk inte att undervisas i Sverige... Ergo behövs inga sådana lärare heller!
Ursprungligen postat av oyinboz
Integrationshämmande är vad du tror. Vad jag har hört så tvistas det om den biten medan en sak är säker, språkkunskaper är väldigt konkurrenskraftigt när arbetslivet väntar. Som jag tidigare sa så anser jag även att skolan ska få kosta och det ena borde inte utesluta det andra.
Citat:
Mobilförbud!? WTF! Ungarna ska sitta ordentligt, vara tysta, inte ha mössor eller huvudbonader på sig och visa respekt för sina lärare och medelever annars blir de skickade ut i korridoren med avdrag i barn-/studiebidrag.
Att disciplinen tryter är beklagligt men det jobbas väl på den saken? Mobilförbud och annat har man ju hört om. Att den biten är lite sned är nog alla överens om.
Men vilket parti för "aga tillbaka till skolan" som sin valfråga?
Men vilket parti för "aga tillbaka till skolan" som sin valfråga?
Citat:
Vad du i realiteten skriver är att varenda unge i invandrarområdena har extra behov. Då kan man ju fråga sig vad totalkostnaden för att ta in begåvningshandikappade kommer att bli? Hur blir Sverige med så mycket importerade handikapp?
Standardiseringen ni yrar om, baserad på "vanliga svenska ungar" hur ser den ut? Hur ser den vanliga svenska ungen ut? Och vad gör vi åt barn som har extra behov? Ska dessa tillgodoses så länge de inte tangerar gränsen till att vara "invandrarrelaterat"? Och vad gör ni med överskottet? Blir det fotbollar och ballonger? Kan man spara under låg och mellan till en resa i sexan? Vad med ungen som flyttade i fyran och kom till en klass med mindre kapital sparat? Ska den måsta dela med sig i sin nya klass eller få åka med sina päron?
Citat:
Visst finns det fler problemgrupper men ingen som är så frekvent förekommande inom samtliga områden!
Finns det inte fler problemgrupper än "svartmuskiga håriga arabyngel"? Vad med "genetiskt defekta öststatstjuvar"? Varför exkludera de "snedögda"? Den "hetlevrade böntuggande" sydamerikanen lär också vara svår att tämja antar jag? För att inte tala om apan.
Ha det så kul här på I&I! Fantastiskt att ni inte får större gehör för eran universallösning.
Ha det så kul här på I&I! Fantastiskt att ni inte får större gehör för eran universallösning.