• 1
  • 2
2009-10-25, 12:09
Moderator
skunkensunes avatar
Funderar på att använda studentrabatten för att uppgradera mitt Vista Ultimate men undrar om det enbart är en version som stödjer bägge i W7 som man använder sig av.
Citera
2009-10-25, 12:12
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Funderar på att använda studentrabatten för att uppgradera mitt Vista Ultimate men undrar om det enbart är en version som stödjer bägge i W7 som man använder sig av.

Vad exakt menar du?
Försök tydliggöra din frågeställning, eftersom den är ganska luddig.

Om du har 32-bitars Vista Ultimate och vill fortsätta köra 32-bitars, så skall du beställa Windows 7 Ultimate x86.
Om du har 32-bitars Vista Ultimate, men vill byta till 64-bitars Windows 7 så skall du beställa Windows 7 Ultimate x64.

Vidare så går det INTE att uppgradera från 32-bitars till 64-bitars.
Det enda som gäller om du för närvarande har 32-bitars och vill köra 64-bitars är en komplett ominstallation.
Anledningen till att man inte kan uppgradera ett befintligt 32-bitars OS till 64-bitars är att det är helt olika arkitekturer.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-10-25 kl. 12:18.
Citera
2009-10-25, 12:17
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Vad exakt menar du?
Försök tydliggöra din frågeställning, eftersom den är ganska luddig.

Jag som tyckte det var så klart.

Jag har nu Vista Ultimate 64-bitars. Funderar på att uppgradera till W7 64-bitars. När jag kollar omkring på priser osv så får jag uppfattningen att de versioner som finns är både 32 och 64 i samma. På Windows egen hemsida går det exempelvis bara att välja en version (Windows 7) i webshoppen. Så är det bara att köpa "vilken som helst" eller måste man ha en version som är specifikt 64-bitars?
Citera
2009-10-25, 12:20
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag som tyckte det var så klart.

Jag har nu Vista Ultimate 64-bitars. Funderar på att uppgradera till W7 64-bitars. När jag kollar omkring på priser osv så får jag uppfattningen att de versioner som finns är både 32 och 64 i samma. På Windows egen hemsida går det exempelvis bara att välja en version (Windows 7) i webshoppen. Så är det bara att köpa "vilken som helst" eller måste man ha en version som är specifikt 64-bitars?

När du köper Windows 7 Ultimate fullversion så får du med BÅDE 32-bitars DVD och 64-bitars DVD.
Citera
2009-10-25, 12:34
Medlem
Studentrabatt?
Var studerar du?
Kan det möjligtvis vara så att du har tillgång till MSDNAA = gratis windows 7 istället... kanske värt att kolla upp?
Citera
2009-10-25, 12:42
Medlem
hönsmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habix
Studentrabatt?
Var studerar du?
Kan det möjligtvis vara så att du har tillgång till MSDNAA = gratis windows 7 istället... kanske värt att kolla upp?
Alla som har ett csn/mecenat-kort får studentrabatten
Citera
2009-10-25, 12:58
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habix
Studentrabatt?
Var studerar du?

SU. Tyvärr ser det inte ut som om min kurs är ansluten till MSDNAA.

Citat:
Ursprungligen postat av hönsmamma

Alla som har ett csn/mecenat-kort får studentrabatten

Det konstiga är att om man har studentkortet så verkar det inte som om man har samma rabatter som om man skulle ha csn/mecenat. Eller så har jag missat något.
Citera
2009-11-01, 21:00
Medlem
HelloMyNameIss avatar
Skunkensune: Då tycker jag du ska besöka
HTML-kod:
www.pellesoft.se
och köpe ett konto för 100riksdaler. Då får du tillgång till en jävla massa mjukvara från Microsoft.

Guide:

HTML-kod:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=878230
Citera
2009-11-02, 14:09
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
När du köper Windows 7 Ultimate fullversion så får du med BÅDE 32-bitars DVD och 64-bitars DVD.

Att köpa Ultimate är att slänga pengarna pengarna i sjön. Home Premium fungerar alldeles utmärkt för så gott som alla.
Citera
2009-11-02, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Att köpa Ultimate är att slänga pengarna pengarna i sjön. Home Premium fungerar alldeles utmärkt för så gott som alla.

Nä man får massor av godbitar, kommer att ta tid att utforska.
Jag gillade tex ngt så löjligt som språkpaketet -- Amazing

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows...mparison_chart
Citera
2009-11-02, 20:50
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead

Smaken är som baken.
Home Premium har sina begränsningar.
Citera
2009-11-02, 21:21
Medlem
Windows 7

Jag har på min laptop windows vista home premium och tänker nu köpa windows 7 home premium full version.Jag vill veta vad är skillnad mellan full och upgraderings version och kan man uppgradera full version också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in