Citat:
Ursprungligen postat av Goldietrickz
Jag har redan installerad vista home premium på min laptop.Det jag menar är när jag gör installation av windows 7 kommer det inte nya installation att skrivas över vista utan jag får en mapp med windows old och windows7 installerat på laptop.Kan man inte installera windows7 och ha bara windows7 installerat på datorn.Jag har tidigare gjort ny istallatin av windows och när man gör ny installation får man inte ha kvar program och drivrutiner från tidigare operativsystem och hur man då hittar all programvara och drivrutiner till den nya operativsystem
Jag förklarade i mitt inlägg ovan vad skillnaden mellan Full-version och Uppgraderings-version är.
Vilken version du vill ha får du själv välja - det beslutet kan inte jag fatta åt dig.
Med "clean" installation menas med att man sopar hela system-partitionen (program, drivrutiner, den gamla Vista-installationen och rubbet) och sedan lägger in Windows 7 som det ENDA operativsystemet.
Nackdelen med detta är att du får hoppas på att Windows 7 automatiskt hittar alla drivrutinerna som din dator behöver (i 99% av fallen så fungerar detta utmärkt).
Alternativt så jobbar du förebyggande, och laddar ner drivrutiner till den hårdvara som du vet din dator består av INNAN du installerar Windows 7.