2009-10-24, 18:13
Medlem
Flytta om jag lagt tråden fel.

Vid klockan 10 igår kväll så dog min dator utan vare sig något felmeddelande eller bluescreen, den svimmade typ.

När jag försökte starta den igen så gav den inget konstigt ljud ifrån sig eller liknande bara det att det var inget som lyste eller fungerade i övrigt. Skärmen gick in i vänteläge eftersom att datorn aldrig startades upp.

Jag trodde först att det var moderkortets batteri som var slut och köpte ett nytt idag, när jag hade bytt ut det så startade datorn i ca 2-3 minuter sen hände samma sak igen.

Någon som vet något, eller har något tips. Jag ska snart köpa ett uppgraderingspaket men det känns inte som någon ide om jag inte får igång den nu.

Operativsystem: windows 7 pro (piratversion)
Processor: 3,0 ghx pentium 4
Processorkylare: ingen aning en kall jävel
Moderkort: MSI sen något nummer, om det har någon betydelse så kollar jag upp det.
Minne: 2 gb
Grafikkort: äh vad fan
Hårddisk: -
Nätaggregat: 550W
Övrig kylning: 1 extra chassifläkt
Övriga komponenter: nyinstallerat nätverkskort som blev installerat och har fungerat i 1 dag
Temperaturer: runt 50 grader
Citera
2009-10-24, 18:20
Medlem
Jag kan säga som så här att det är bara för dig att köpa ett nytt moderkort. Har själv haft problemet ett par gånger. Lycka till
Citera
2009-10-24, 18:31
Medlem
KryddAs avatar
Snarare köpa ny dator. Det där är inte mycket att hänga i julgranen, så att säga...
Citera
2009-10-24, 18:35
Medlem
Jag har redan 2 datorer till, en notebook och en laptop, jag har ingen lust att köpa en helt ny dator, utan istället funderar jag på något sånt här:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346179
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in