Citat:
Ursprungligen postat av alxus
Själv tyckte jag att KG ställde konstiga och korkade frågor, gjorde en skum vinkling på frågorna.
Kvinnofördelningsfrågan och afghanistanhelikopterfrågan reagerade jag speciellt på.
Jag brukar aldrig titta på gamle möglige K-G.Bergström nuförtiden, hela tramset är så trist och förutsägbart, men i går kväll gjorde jag det, och han betedde sig väl ungefär som man kunde förvänta sig. Inga särskilt intressanta frågor, en något sval attityd, men proffsig på det gråtjänstemanniga sättet som brukar användas i dessa sammanhang. Åkesson gjorde ett rätt tråkigt och illa förberett intryck exempelvis på de två frågor du nämner, det hade varit lätt att ge bättre argument, typ:
"Vi har få kvinnor på vallistorna p.g.a. de mängder av hot, trakasserier, våldsdåd som drabbar svenskar som värnar om sitt land. Vi har få kvinnor p.g.a. etablissemangsmedias bisarra demonisering av SD och strävan att misstänkliggöra och smutskasta alla SD-politiker och idiotförklara och håna alla SD-väljare." Osv. Samt: "De svenska soldater som befinner sig i Afghanistan ska inte vara där och riskera livet p.g.a. en imperialistisk-sionistisk ockupationsmakts dödfödda krigs-och folkmordsäventyr, som dessutom skapat en flyktingkatastrof som direkt drabbar även det svenska folket. Din fråga är felställd, K-G - pojkarna ska hem så fort som möjligt, afghanerna måste tillerkännas politisk suveränitet, lika väl som Sverige måste sträva efter att återvinna ett verkligt nationellt och folkligt förankrat självbestämmande."