2009-10-31, 15:46
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Vem är Åkezzon? Har du fel på tangentbordet eller hjärnan..? Ztavar du slatan, zocialdemokraterna, singo, soo, zatan, zaab etc?

Du är en sopa!
Ungefär lika töntigt som killen som skirver ZD som SD.

De verkar tro att Z har nåt med nazism att göra
2009-10-31, 17:58
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Alltså, AB skjuter sej själv i foten - igen!
AB: SD är ett rasistiskt parti. Rösta inte på dom!
Svensken: WoW, då ska jag rösta på dom! Fan vad najs.

Haha kan du länka till den artiklen?
2009-10-31, 20:48
Medlem
trickydicks avatar
När jag läste detta i papperstidningen för ett par dagar sedan så tänkte jag spontant, Oj har CrispyKreem blivit talskrivare åt Jimmie…

Hur som helst klockrent skrivit tycker jag.Men
kanske att vanliga svensson som inte är van I&I retorik tycker det är lite magstarkt…
2009-10-31, 23:05
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Vem är Åkezzon? Har du fel på tangentbordet eller hjärnan..? Ztavar du slatan, zocialdemokraterna, singo, soo, zatan, zaab etc?

Du är en sopa!

Jag skriver dagens zanning om varför artikeln blev tryckt och det vet ni...
2009-10-31, 23:19
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag skriver dagens zanning om varför artikeln blev tryckt och det vet ni...
Den typ av "zanning" du står för stavas inte med Z utan med P ...
2009-11-02, 21:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Den efterblivne tungomålstalaren Ruben Agnarsson skriver ännu en censurivrande PK-skitnödig kretinartikel i "Världen Idag":

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=5780&Ite mid=31

Citat:
"---Det osannolika har nu hänt att Aftonbladet säkrat en riksdagsplats år SD, vilket i själva verkat kanske inte är så förvånande. Att Aftonbladet följer upp sina antisemitiska lögner om att judar handlar med palestiniernas organ, samt en debattartikel där Sverigedemokraterna får angripa muslimer, visar att antisemitism, religionsfientlighet och rasism tycks ha vuxit fast
i tidningsföretagets tapeter.---"
2009-11-02, 22:01
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Resumé har ett par artiklar om att SD får nobben av svenska reklambyråer och funderar på att söka sig till Danmark (http://www.resume.se/nyheter/2009/10/26/reklambyraerna-nobbar-sd/index.xml och http://www.resume.se/nyheter/2009/11/02/sd-soker-byra-i-danmark/). För att kunna läsa artiklarna måste man dock vara medlem i Klubb Resumé. Är det någon som är det här som kan tänka sig att klistra in artiklarna så att man får se vad det står?
2009-11-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Satt och tittade på Socialdemokraternas partikongress i morse. Där hade man ett förslag om att man skall skapa ett slags "Svenskt FBI". Gubben som talade sig varm om detta talade om hur viktigt det var att motarbeta den organiserade brottsligheten samt framväxten av "vissa odemokratiska partier"... Det är uppenbart att man menade SD, han började till och med darra på rösten när han sade det. Det är en oroande utveckling med FRA och detta nya "Svenska FBI" som skall användas mot saker som SD. Man vill ha åsiktskontroll. En förtryckarstat växer fram.
Inskränkt gubbejävel heter det. Ärligt talat, han duger till att vaxa folks skor. Hatar inkompetents och inskränkthet, finns för många med det.
2009-11-02, 22:49
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Resumé har ett par artiklar om att SD får nobben av svenska reklambyråer och funderar på att söka sig till Danmark (http://www.resume.se/nyheter/2009/10/26/reklambyraerna-nobbar-sd/index.xml och http://www.resume.se/nyheter/2009/11/02/sd-soker-byra-i-danmark/). För att kunna läsa artiklarna måste man dock vara medlem i Klubb Resumé. Är det någon som är det här som kan tänka sig att klistra in artiklarna så att man får se vad det står?
Det här låter väldigt intressant. Kan det tänkas vara så att inget medieföretag vill förknippas med de som gjorde en reklamfilm till (sd)? Företages "cred" i stan skulle kanske rasa...
2009-11-02, 23:30
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Satt och tittade på Socialdemokraternas partikongress i morse. Där hade man ett förslag om att man skall skapa ett slags "Svenskt FBI". Gubben som talade sig varm om detta talade om hur viktigt det var att motarbeta den organiserade brottsligheten samt framväxten av "vissa odemokratiska partier"... Det är uppenbart att man menade SD, han började till och med darra på rösten när han sade det. Det är en oroande utveckling med FRA och detta nya "Svenska FBI" som skall användas mot saker som SD. Man vill ha åsiktskontroll. En förtryckarstat växer fram.

Det är ju enligt demokratin förbjudet att aktivt arbeta emot demokratin. Nu ligger ju SD och vippar mot det nazistiska och det är väl det han menar.
Jag ser nog att man istället utbildar det svenska folket till att inse vad SD lutar mot. Får folket bildningen så kommer de också att föskjuta SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Det här låter väldigt intressant. Kan det tänkas vara så att inget medieföretag vill förknippas med de som gjorde en reklamfilm till (sd)? Företages "cred" i stan skulle kanske rasa...

Ja, självklart är det så. Arbetar du med SD så visar du var du står. Den absoluta majoriteten vet och förstår att inte beblanda sig med rasism/nazism.
Eftersom det är så extremt obehagliga krafter så har normalt folk vett på att visa sitt avstånd.
2009-11-02, 23:50
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det är ju enligt demokratin förbjudet att aktivt arbeta emot demokratin. Nu ligger ju SD och vippar mot det nazistiska och det är väl det han menar.
Jag ser nog att man istället utbildar det svenska folket till att inse vad SD lutar mot. Får folket bildningen så kommer de också att föskjuta SD.

Ja, självklart är det så. Arbetar du med SD så visar du var du står. Den absoluta majoriteten vet och förstår att inte beblanda sig med rasism/nazism.
Eftersom det är så extremt obehagliga krafter så har normalt folk vett på att visa sitt avstånd.
Nu huserar jag visserligen i konsol-forat men om det, vad det verkar som, finns en ökande marknad för denna typ av reklam, borde inte företagen då se det som en möjlighet till att tjäna pengar?
Cynikern i mig säger att det är därför Ab (och i slutändan Schibsted) börjat ta in debattartiklar från (sd), för att det genererar läsare och i slutändan pengar.
Alla marknader (utom just spelvärlden, konstigt nog) dras ju dit kunderna flockas, varför skulle detta vara annorlunda i detta fall? (Undantaget är, vad man får intryck av, Stockholm innerstad.)

2009-11-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur

Som vanligt får man uppfattningen att alla verkar gå omkring fega, skitnödiga och färgblinda i det här landet. Det danskarna ser med öppna ögon i sitt eget land är tusenfaldigt värre här men likförbannat hoppar hjonen högt varje gång man nämner ordet "SD". Som att varenda svenne åker hem till sitt eget lilla solsystem efter jobbet och inte märker vilken jävla bananrepublik det har blivit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in