2010-09-15, 00:06
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jo
Du kallar alltså en diskussion för ett slagsmål?
2010-09-15, 00:07
Medlem
Patellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Av videon kan man tydligt höra att sverigedemokraterna uppfattade burken som ett hot. Så det är väldigt sannolikt att han hotat använda den som vapen av något slag, annars verkar det ju konstigt att sverigedemokraterna lägger så mycket koncentration på att avväpna honom från hans läskburk.
Videon visar också att fyllot hela tiden går baklänges (även efter han plockat upp sin kära Fanta) vilket kan tyda på att han känner hotad. Det är mycket möjligt att så inte är fallet men videon ger varken bevis för det ena eller det andra.
2010-09-15, 00:07
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Du kallar alltså en diskussion för ett slagsmål?

Sen när blev "bråka med" synonym till slagsmål?
2010-09-15, 00:08
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Har du läst Expressens artikel? Det var rubriksättningen jag pratade om.
2010-09-15, 00:09
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tja. Inläggen hade nog varit annorlunda ja.. Det är nog sant...

Men ser man objektivt på det hela så finns det ändå en stark indikation på vem som är skyldig eller oskyldig om man ser vem som polisen grep. Hade polisen gripit sverigedemokraten efter ett tjafs med tre mörkhyade (din jämförelse) så hade det varit lite svårare att försvara sverigedemokraten.

Objektivt så muckar ju dom (främst Erik) med honom!?
Efter filmen gör han givetvis något för att bli haffad men under filmen är det ju dom två som söker bråk och han som backar!!?
2010-09-15, 00:10
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Så, för att sammanfatta, så utgår du ifrån din slutledningsförmåga och inte från det som syns i filmen?

Ja. Självfallet. Slutledningsförmåga kan du kalla det. Jag skrev hur jag kom fram till slutsatsen om du orkade traggla dig igenom hela mitt inlägg.
Jag råkar nämnligen vara en sådan person som bedömer situationer. Som ser när folk ljuger. Som inte går på lögner. Det är gammal egenskap som tycks vara förlorad i dessa "källa-tider".
I dag vill folk ha källa och bildbevis på allt. Well, ibland finns inte källor och bildbevis, då kan det vara bra att ha en bra människokännedom, att kunna lukta sig till bullshit.

Tror man att en SD-politiker som gång på gång attackeras, hotas och misshandlas skulle vilja söka fight med en random snubbe inför rullande kameror så saknar man helt enkelt slutledningsförmåga.
Och att sakna slutledningsförmåga kan vara negativt, det kan till och med leda till att man tillslut skaffar Chavez på avataren.
2010-09-15, 00:13
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Och när det kommit fram lite mer info om bråkstaken så har de ingen aning vem det är...
"Väl utanför ser jag att de har gett sig på en annan kille som kommit fram och varit på vår sida, tror att han hade polsk ursprung" http://damon.se/samhalle/vad-som-hande-nar-sverigedemokraternas-pressekreterare-erik-almqvist-hoppade-pa-oss/ kommenterad första gången 14.10 av Mårten Andersson

Förtydligande - Han som blir attackerad är ej min vän, bara en random full kille som såg tre killar tjaffsa med mig och ville försvara mig. tio timmar sedan http://twitter.com/Soranismail

16.35
"Mannen som syns på det aktuella videoklippet tillhörde Soran Ismails gäng som vi tidigare haft en diskussion med angående Sverigedemokraternas politik."
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/erik-almqvist-redogoer-foer-graelet-med-soran-ismails-gangsterkamrat-471737
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Kombinerar man denna text:

TV: SD-toppar i bråk med känd tv-komiker
Här bråkar SD-politikern med tv-komikern. Hela dispyten filmades med en mobilkamera och sprids nu snabbt på nätet.

med videoklippet som visas ovanför texten så får man uppfattningen att SD:arna slogs med komikern. Se själv:

http://www.expressen.se/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Objektivt så muckar ju dom (främst Erik) med honom!?
Efter filmen gör han givetvis något för att bli haffad men under filmen är det ju dom två som söker bråk och han som backar!!?

Grip polisen, man ser ju klart att det var dom som muckade med killen i filmklippet..
2010-09-15, 00:14
Medlem
B´stards avatar
1. Damon påstår att han inte visste vem EA var förrens häromdagen. Hur troligt är det när Soran Ismail var med, en kille som lagt ner ansenlig tid på å försöka häckla SD, och det här inträffar mystiskt nog 4 dagar innan valet...

2. Några rasistiska/nazistiska tillmälen har inte använts, det har alltså varit argumentation mellan EA och Soran. Ändå gråter Damon ut om att han inte känner sig välkommen i Sverige. Patetiskt.

3. Några bevis för att det gått till inne på Mcdonalds, som Damon och Soran påstår existerar inte. Att Stellan Skarsgårds dotter säger nåt bevisar inte ett smack, ändå tycker Damon att det är relevant att en känd skådespelares dotter är med...
2010-09-15, 00:17
Medlem
nero1s avatar
Hela debaklet är en enda stor icke händelse.. Lite sprit, lite tjaffs- big deal? Händer varje dag. Skillnaden är att en jöns filmade allt och lägger upp på youtube , ca fem dagar innan ett val..

Man kan tycka att politiker skall hålla sej nyktra och propra. Men så är det inte. Alla partier har sina fyllekämpar.
Sossarna ligger väl i topp (eller hela vänstersörjan):
Gudrun Schyman pissar på golvet i en restaurang.
Per Garthon kör på fyllan och krockar.
Anna Sjödin går på nattklubb och kallar dörrvakten för svartskalle och får sej en rejäl omgång stryk.
En annan sosse politruk antastar sin pari kollega genom att banka på hennes hotelldörr och skrika: KNULLA, KNULLA FÖR FAN..!!

Plus hur många fall till genom historien...

Skillnaden är att nu har en meningsmotsåndare (Soran Ismail) en mobilkamera och ser ett gyllene läge att göra en höna av en fjäder... Patetiskt!!

Tycker faktiskt att Eriks fylledebakel (om han ens var full?) är klart harlösast av dom ovanstående fallen.. Och det är ju inga obetydliga partirepressetanter dom andra heller.. (ja kanske den knullsugna sosse, då..Men Anna Sjödin var väl fan SSU ordförande??)
2010-09-15, 00:17
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wen.af.Ordningh
On my to do list / Rajdar
  1. deny reality
  2. Deny reality
  3. DENY REALITY
  4. DENY REALITY
  5. DENY REALITY EVEN HARDER
Klarar du inte av att se med egna ögon på en film, de facto flera filmare, som visar att Erik Almqvist slår med knytnävarna och sparkar?
Senast redigerad av rejdar 2010-09-15 kl. 00:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in