2010-09-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han har på sig en munkjacka med djupa fickor. Är väl inga problem att ha en (fylld o oöppnad) läskeburk där?

Det håller jag med om men det vi har sett i klippet talar ju för motsatsen.
2010-09-14, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thesalon
Flera av mina inlägg är borttagna men det verkar vara helt ok att plocka fram fotografier på vanliga demonstranter, outa deras namn, vänners namn och påstå utan grund att de ska ha varit de som kastade saker under SDs "torgmöte". Nog om det.

Denna film visar för mig en enda sak, alla de som skriker att blattar går på tre emot en kan nu hålla käften. Era ledare, som ska vara seriösa går runt på gatorna och bråkar med folk. Filmen visar det jag har påstått flera gånger SD är inte bättre än blattar som bråkar eller vänsterfolk som gör likadant. De är extremister som kan inte ge andra människor rätt då deras syn på demokrati är att dess tanke enbart gäller deras synsätt.

I samma andetag som folk är livrädda att kallas rasister så har det förekommit här inne tusentals islamofobiska inlägg, xenofobiska inlägg. I samma andetag som SD vill påvisa att invandrare är våldtäktsmän så hotar de med att våldta oliktänkande och hoppar på våldtäktsoffer som inte vill ha någon som helst samröre med SD.

Vad finns det mer att tillägga egentligen? Videon visar egentligen allt. Hur många gånger har man inte sett SD på tv i olika samanhang och fått se hur de har lyst med all hat de har inom sig. De har dock lyckats lura ganska många. Men det händer inte allt för många ggr folk ser igenom detta i längden.

Men det är väl en jädrans tur att du var på plats och vet hur det gick till? Tänk nu, ifall du har helt fel, och det var Soran och hans vänner som provocerade, och Eriks version stämmer, ber du om ursäkt då?

Som du säger; videon visar allt. Han försöker sparka bort en burk varpå den andra snubben tar upp den och hotar med den. Inte undra på alla falsklarm som kommer in till polisen när det finns nötter som dig.
2010-09-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Ja, och framför allt fem dagar före valet. Mer kommer, var så säkra.
Trist att det skall bli såhär bara för att media försöker hindra medborgarna från att nyttja demokratin.

Sverige börjar mer å mer bli en sann åsiktsdiktatur.
2010-09-14, 20:50
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vilket trams! Hade de haft som syfte att misshandla någon hade de såklart gjort det.

Saken var väl den att dessa Sverigedemokrater är offer för den kapitalistiska, patriarkala och rasistiska post-koloniala diskursen. Detta fall var inte det första gången - och denna invandraren hade tur. Annars kanske det hade gått illa för honom.

Sverige 2010!

http://www.youtube.com/watch?v=l5ZwodGxsGQ

Jippi!
Senast redigerad av Dogdylan 2010-09-14 kl. 20:55.
2010-09-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon

Exakt hur kan det tala för motsatsen?
2010-09-14, 20:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Ja, men klippet börjar efter att han har tappat burken (om man ser till vad Erik sa). Så vi ser inte vad som hände innan, dvs varifrån han fick burken.

"När vi försökte ta tillbaka den tog han fram en läskburk som han hotade att kasta i mitt ansikte. För att avvärja hotet stötte jag till mannens hand så att han tappade burken. När han böjde sig ned för att plocka upp burken och hota mig pånytt försökte jag sparka bort burken, men missade och träffade bara tomma luften."

Tog fram? Så säger man väl inte normalt om man plockar en burk från gatan?

Det kan ha gott till så, men det finns även utrymme för andra tolkningar.
Senast redigerad av -Info- 2010-09-14 kl. 20:54.
2010-09-14, 20:52
Bannlyst
Du får ju ursäkta att jag citerar dig från en annan tråd men diskussion blev ju ändå hänvisad hit.
https://www.flashback.org/t1296983D

Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Påstå inte att Soran är dålig komiker bara för att han visar SD:s riktiga sida, hållkäften och förklara varför högt uppsatta SD:are gör sådant men inga Moderater/Socialdemokrater m.m

Jävla fån, politik handlar inte om att attackera utseénde och vad han jobbar med.

(Huruvida Soran Ismail är en dålig komiker eller inte tänker jag inte diskutera då det är inte är riktigt relevant för diskussionen.)

Men jag tycker alltid att man bör höra efter vad båda parter har att säga i en konflikt. Nu verkar folk(inklusive dig Abughost) bara lyssna på Ismails version av vad som hände där och ta det hela för givet. Men läser du vad huvudpersonen själv ger för version av händelsen så ger det ju faktiskt en helt annan bild.

''Mannen som syns på det aktuella videoklippet tillhörde Soran Ismails gäng som vi tidigare haft en diskussion med angående Sverigedemokraternas politik. Efter ett tag började mannen uppföra sig mycket aggressivt, han hotade mig och gjorde klart att jag skulle akta mig för honom eftersom han tillhörde det kriminella gänget Original gangsters. Då jag tidigare utsatts för flera överfall och ett mordförsök kopplat till mitt politiska engagemang uppfattade jag situationen som mycket obehaglig. Mannen försökte sedan stjäla min kamrats mobiltelefon. När vi försökte ta tillbaka den tog han fram en läskburk som han hotade att kasta i mitt ansikte. För att avvärja hotet stötte jag till mannens hand så att han tappade burken. När han böjde sig ned för att plocka upp burken och hota mig pånytt försökte jag sparka bort burken, men missade och träffade bara tomma luften . Jag försökte därefter lugna ned situationen genom att prata med mannen och lägga armen om honom i en vänskapsgest, men han slog bort min arm och lämnade platsen. En stund senare såg vi honom igen. Han hade då fått tag i en träpåk som han skulle misshandla oss med och han skrek pånytt att han tillhörde Original gangsters. Vi valde då att lämna platsen. Kort därefter såg vi att mannen gripits av polisen pga. sitt aggressiva beteende. Vi gick då fram till poliserna och berättade vad vi sett''

Jag säger inte att jag försvarar Almqvist agerande där genom att försöka sparka bort läskburken, men jag kan ändå ha förståelse för om han nu kände sig hotad och agerade så då SD faktiskt har blivit utsatt för flertal våldsaktioner genom åren; så som stenkastning, äggkastning och hot osv.
Börjar du uppträda lika aggressivt som den där mannen mot en socialdemokrat eller moderat så lär det väl vara troligt att de hanterar situationen likadant, eller hur skulle du själv agerat om nån börjar uppträda hotfullt mot dig?

Har inte röstat på SD själv, men jag tycker det bara är helt befängt hur ni här kan ta Soran&co version för givet, läs vad Erik Almqvist har att säga om det hela också. Sen hur folk rätt utan vidare kallar SD för ett nazistparti är faktiskt bara fjantigt. Läs deras partiprogramm först och börja bilda er innan ni vräker ur er något dylikt.
2010-09-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han har på sig en munkjacka med djupa fickor. Är väl inga problem att ha en (fylld o oöppnad) läskeburk där?

Info tycker du att det är ok att göra det de gjorde med killen? Skulle du vilja att man gjorde så emot dig? Jag har läst inlägg där du hade beklagat dig på att det var invandrare som gjorde ngt liknade.. Hudfärg spelar roll då va? Spelar det om det är en blatte, vänsterkille eller som nu SD killar som gör som de gör? Står du bakom alla de som säger att man ska hitta oliktänkande som förstörde demonstrationen och hänga de som de uttryckte det? Vore lite kul att veta var du står politiskt. För det har förekommit väldigt många emotsägfyllda kommentarer ifrån er alla SD anhängare. Gäller lagstiftningen inte er också? Har du förståelde för att en vanlig svensson kan se och läsa vad ni skriver och tänker.. - För fan jag kanske tycker att det är lite för många svartskallar men jag vill för fan inte döda de. Eller, - Nu när jag tänkar efter så är jag inte alls som dessa, jag hatar fan inte allt och alla.
2010-09-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukkassel
Exakt hur kan det tala för motsatsen?

Fram tills SD visar sitt klipp så är detta klipp den enda man kan utgå från:

http://www.youtube.com/user/soranismail?blend=1&ob=4

Från ca 0:52 ser man hur burken rullar en kort bit innan snubben tar upp den.

Jag vill mycket gärna sen hela versionen innan jag ändrar åsikt men just nu med detta material vi har så är det solklart; TRE st snubbar går emot en kille som agerar som dom flesta människor gör, irrationellt.
2010-09-14, 20:56
Medlem
Citat:
Fram tills SD visar sitt klipp så är detta klipp den enda man kan utgå från:

http://www.youtube.com/user/soranismail?blend=1&ob=4

Från ca 0:52 ser man hur burken rullar en kort bit innan snubben tar upp den.

Jag vill mycket gärna sen hela versionen innan jag ändrar åsikt men just nu med detta material vi har så är det solklart; TRE st snubbar går emot en kille som agerar som dom flesta människor gör, irrationellt.

Det finns ingenting i klippet som talar emot att mannen tog fram en burk innan filmklippet.
Det var det du påstod.
2010-09-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayestfu
Men det är väl en jädrans tur att du var på plats och vet hur det gick till? Tänk nu, ifall du har helt fel, och det var Soran och hans vänner som provocerade, och Eriks version stämmer, ber du om ursäkt då?

Som du säger; videon visar allt. Han försöker sparka bort en burk varpå den andra snubben tar upp den och hotar med den. Inte undra på alla falsklarm som kommer in till polisen när det finns nötter som dig.

Vänta lite nu, om jag har fel så skulle jag för fan be om ursäkt.. Men för vad? En vanlig människa börjar inte bråka mitt på gatan. En politiker ska visa god exempel. Inte gå ut och kriga på gatorna . Är det detta våra barn ska ta efter? Det jag har sett är att killen backar och att alla tre SD människorna hotfullt attackerar honom. Men du kanske tycker att ifall tre negrer skulle ha gjort så emot det så vore det ok?
2010-09-14, 20:58
Bannlyst
Erik Almqvist har knutna nävar-vem gör detta offentligt med dagens mobilkameror?! Smartass...

Hårt slag mot SD, kanske kan locka tillbaka röster till SAP?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in