Du får ju ursäkta att jag citerar dig från en annan tråd men diskussion blev ju ändå hänvisad hit.
https://www.flashback.org/t1296983D
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Påstå inte att Soran är dålig komiker bara för att han visar SD:s riktiga sida, hållkäften och förklara varför högt uppsatta SD:are gör sådant men inga Moderater/Socialdemokrater m.m
Jävla fån, politik handlar inte om att attackera utseénde och vad han jobbar med.
(Huruvida Soran Ismail är en dålig komiker eller inte tänker jag inte diskutera då det är inte är riktigt relevant för diskussionen.)
Men jag tycker alltid att man bör höra efter vad båda parter har att säga i en konflikt. Nu verkar folk(inklusive dig Abughost) bara lyssna på Ismails version av vad som hände där och ta det hela för givet. Men läser du vad huvudpersonen själv ger för version av händelsen så ger det ju faktiskt en helt annan bild.
''Mannen som syns på det aktuella videoklippet tillhörde Soran Ismails gäng som vi tidigare haft en diskussion med angående Sverigedemokraternas politik. Efter ett tag började mannen uppföra sig mycket aggressivt, han hotade mig och gjorde klart att jag skulle akta mig för honom eftersom han tillhörde det kriminella gänget Original gangsters. Då jag tidigare utsatts för flera överfall och ett mordförsök kopplat till mitt politiska engagemang uppfattade jag situationen som mycket obehaglig. Mannen försökte sedan stjäla min kamrats mobiltelefon. När vi försökte ta tillbaka den tog han fram en läskburk som han hotade att kasta i mitt ansikte. För att avvärja hotet stötte jag till mannens hand så att han tappade burken. När han böjde sig ned för att plocka upp burken och hota mig pånytt försökte jag sparka bort burken, men missade och träffade bara tomma luften . Jag försökte därefter lugna ned situationen genom att prata med mannen och lägga armen om honom i en vänskapsgest, men han slog bort min arm och lämnade platsen. En stund senare såg vi honom igen. Han hade då fått tag i en träpåk som han skulle misshandla oss med och han skrek pånytt att han tillhörde Original gangsters. Vi valde då att lämna platsen. Kort därefter såg vi att mannen gripits av polisen pga. sitt aggressiva beteende. Vi gick då fram till poliserna och berättade vad vi sett''
Jag säger inte att jag försvarar Almqvist agerande där genom att försöka sparka bort läskburken, men jag kan ändå ha förståelse för om han nu kände sig hotad och agerade så då SD faktiskt har blivit utsatt för flertal våldsaktioner genom åren; så som stenkastning, äggkastning och hot osv.
Börjar du uppträda lika aggressivt som den där mannen mot en socialdemokrat eller moderat så lär det väl vara troligt att de hanterar situationen likadant, eller hur skulle du själv agerat om nån börjar uppträda hotfullt mot dig?
Har inte röstat på SD själv, men jag tycker det bara är helt befängt hur ni här kan ta Soran&co version för givet, läs vad Erik Almqvist har att säga om det hela också. Sen hur folk rätt utan vidare kallar SD för ett nazistparti är faktiskt bara fjantigt. Läs deras partiprogramm först och börja bilda er innan ni vräker ur er något dylikt.