2010-09-13, 20:51
Medlem
Sifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Jag tror att han går extra hårt åt SD nu för att uppnå stödröstande på Alliansen från mittenväljare, som inte vill se SD i vågmästarställning. Jag tror att det är klokt.
Det är nu uppenbart att detta kommer vara valspurtens stora strategi från Moderaterna.

http://blogg.aftonbladet.se/politikerkollen/2010/09/borg-kampanjar-mot-sd
2010-09-13, 21:03
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Demonstration stoppade SD-möte (TT)

Göteborg. Trots ett stort polispådrag tvingades Sverigedemokraterna ställa in sitt planerade valmöte på Kungsportsplatsen i Göteborg i dag. Polisen kunde inte garantera säkerheten sedan irka 500 motdemonstranter utan tillstånd störde ordningen.

Ridande och kravallutrustad polis kallades in, liksom en polishelikopter. Polisen använde relativt hårda metoder för att upplösa motdemonstrationen. Flera demonstranter sprejades med pepparsprej. Ett tiotal togs omhand av polisen.

På valmötet skulle partisekreteraren Björn Söder och riksdagskandidaterna Christian Westling, från Stockholm och Kent Ekeroth från Göteborg ha talat.
En stor seger för Vänterpartiet kommunisternas ungdomsparti och andra sk. autonoma grupper med starka kopplingar till riksdagspartiernas ungdomsgrupper.

En stor dag mot demokratin och ett steg närmare proletariatets diktatur.

- Tillstånd är för bögar, säger VPKUs ordförande Carl Lenin.

- Vi hade med knivar för att karva in hakkors i dom, nassesvinen, säger Expos representant på plats och ansvarig för antidemokratiska auktioner, Bögvard Barsk, och spottar på marken. Grisjävlarna ska dö nästa gång. , fortsätter Barsk.

Vi firar genom att vaska! utropar MUF-ordfarande i Göteborg, Anders D Nixon.
2010-09-13, 21:56
Medlem
Skafferns avatar
Jag befinner mig för tillfället i Skåne och jag ser just nu på Danmarks kanal 1 och man har just haft ett långt, sakligt och helt ofärgat inslag om det svenska valet i allmänhet och Sd i synnerhet. Man var bland annat i Karlskrona och intervjuade en kille som berättade att hans barndomsvänner svikit honom pga hans politiska hållning. Det är synd att jag åker hem på onsdag för om jag förstod den grötiga danskan rätt så skulle man sända från Sverige på söndag kväll med egna reportrar. Något säger mig att de är något mer sakliga och ofärgade än våra egna..
2010-09-13, 22:19
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
En stor seger för Vänterpartiet kommunisternas ungdomsparti och andra sk. autonoma grupper med starka kopplingar till riksdagspartiernas ungdomsgrupper.

En stor dag mot demokratin och ett steg närmare proletariatets diktatur.

- Tillstånd är för bögar, säger VPKUs ordförande Carl Lenin.

- Vi hade med knivar för att karva in hakkors i dom, nassesvinen, säger Expos representant på plats och ansvarig för antidemokratiska auktioner, Bögvard Barsk, och spottar på marken. Grisjävlarna ska dö nästa gång. , fortsätter Barsk.

Vi firar genom att vaska! utropar MUF-ordfarande i Göteborg, Anders D Nixon.

Ekeroth är väl från Lund.
Typiskt PK-media att ljuga och förvränga.
2010-09-13, 22:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Intressant att Reinfeldt använder ett av multikulturalismens nyckelord: Hat.

Detta gäller alltså ett parti som deklarerar att de är för en större invandring än vad grannlandet Finland har, och vars politik i ett globalt nutida och historiskt västerländskt demokratiskt perspektiv är högst moderat.

Förmodligen vet Reinfeldt detta men av någon anledning så försvarar samtliga riksdagspartier multikulturalismen in absurdum.

Jag hade trots allt ett litet förtroende för Reinfeldt fram till dessa uttalanden. Nu är det förtroendet helt borta. Karln saknar ju fullständigt sans och förnuft, som han går på och ljuger. Han måste vara livrädd för SD. För han agerar inte logiskt längre.
2010-09-13, 22:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Polisen vill inte uttala sig om attacken mot Von Arnold för att det kan gynnas SD i valet;

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.445463-ohly-fordomer-sd-overfall

Konstigt, minns någon något liknande när Anna Lindh blev knivhuggen innan EMU-valet?

Nej, men beteendet var väl ganska frekvent i Nazityskland.
2010-09-13, 22:43
Medlem
HC47s avatar
Nu nämndes det något om en kartläggning av SD. Media använder alla minuter de har till att försöka sätta åt SD på olika sätt och vis. Men våldet mot SD-politiker är det alltjämt tyst om.
2010-09-13, 22:47
Medlem
StuGs avatar
Ekdahl utlovar nya dagsfärska avslöjanden - får vi se ett helt flaggspel av hakkorsflaggor a la Indiana Jones ikväll? Och en frustande högröd SA-man av Streichertyp instängd i en bur som rullas in i studion?

Kom igen nu TV4!
2010-09-13, 22:49
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Ekdahl utlovar nya dagsfärska avslöjanden - får vi se ett helt flaggspel av hakkorsflaggor a la Indiana Jones ikväll? Och en frustande högröd SA-man av Streichertyp instängd i en bur som rullas in i studion?

Kom igen nu TV4!
Kanske TV4 har avslöjat kopplingar mellan SD och tågolyckan?

Jimmies farfars far kanske till och med var rallare. Rallare!
2010-09-13, 22:54
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Kanske TV4 har avslöjat kopplingar mellan SD och tågolyckan?

Jimmies farfars far kanske till och med var rallare. Rallare!

Ja, och det vet man ju var järnvägsspåren går till...och vad IntoleransenTM leder till...
2010-09-13, 22:57
Medlem
Fittfittas avatar
Jag tänkte kolla på det programmet (och sätta igång tvn för en gångs skull) men jag hade visst inte TV4
2010-09-13, 22:59
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag tänkte kolla på det programmet (och sätta igång tvn för en gångs skull) men jag hade visst inte TV4

http://www.tv4.se/2.747/kvallsoppet_med_ekdal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in