2009-10-20, 19:49
Medlem
Haha... Sd-Mp 5-0 innan matchen ens börjat.

Den enda Sd-motståndare som sagt något vettigt i den här debatten är Mustafa Can. Hans text i AB var riktigt Hakelius-skön och avdramatiserade Sveriges muslimer bättre än någonting som någon politiker någonsin lyckats klämma ur sig. Å andra sidan är han ju exakt den sorts muslim som Sd välkomnar in i Sverige så det blir lite av att sparka in öppna dörrar.
2009-10-20, 19:56
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Haha... Sd-Mp 5-0 innan matchen ens börjat.

Den enda Sd-motståndare som sagt något vettigt i den här debatten är Mustafa Can. Hans text i AB var riktigt Hakelius-skön och avdramatiserade Sveriges muslimer bättre än någonting som någon politiker någonsin lyckats klämma ur sig. Å andra sidan är han ju exakt den sorts muslim som Sd välkomnar in i Sverige så det blir lite av att sparka in öppna dörrar.
Nåja, ta inte ut segern i förskott.

I FRA-debatten var Kaplan en av dem som hade både intellektuell och faktamässig hederlighet. Han är mera Maria W än Mona S om man säger så.
2009-10-21, 00:01
Medlem
Starvids avatar
Snacka om mörkerman.
2009-10-21, 11:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Han ser verkligen ut som en muslimsk präst. Folk kommer att tro att de redan tagit över landet. Skickar de ut honom har de gjort bort sig ordentligt.---

Ser väl ut som en liten lismande jude, snarare, denne "liberale muslim" och blivande minister i Sverige?

http://www.realisten.se/2009/10/21/mehmet-kaplan-ny-integrationspolitisk-talesperson-for-mp/

Ur artikelkommentarerna:

Citat:
Det stämmer att askenaser tog efternamnet Kaplan, vilket betyder präst på polska och var en direkt översättning av hebreiskans Cohen. Det går emellertid inte att från detta dra slutsatsen att alla som bär på efternamnet är judar. Mehmet Kaplan kommer från Turkiet och kaplan är det turkiska ordet för tiger. Det är troligen därifrån hans namn kommer rent etymologiskt. Judar från Turkiet är därtill i regel sefardiska judar, och i begränsad utsträckning mizrahiska judar, vilka har helt andra namnkonventioner.

Mehmet Kaplan är viktigast av allt jude. Man ser det på hans semitiska ansikte, man hör det på hans gnälliga röst, och man förstår det på hans judiska efternamn. Han är helt enkelt jude rasligt och etniskt sett, oavsett vad han säger sig ha för religion. Därmed blir hela denn historia än mer bisarr.
2009-10-21, 11:10
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ser väl ut som en liten lismande jude, snarare, denne "liberale muslim" och blivande minister i Sverige?

http://www.realisten.se/2009/10/21/mehmet-kaplan-ny-integrationspolitisk-talesperson-for-mp/

Ur artikelkommentarerna:

Fan artikelkommentaren har ju helt rätt!
Han har ju sin grinjuderöst och sin förmåga att alltid bli ett "offer". Klockrent judebeteende. Skumt.
2009-10-21, 23:57
Medlem
Sverigedemokraterna i media (sammanfogade trådar)/mod

Bloggaren Wodinaz som håller till på Motpol har intervjuat en företrädare för Sverigedemokraterna:

http://wodinaz.motpol.nu/?p=461

Intervjun är riktigt intressant. Man får reda på en del om SD som åtminstone inte jag hade hört från annat håll, t.ex. att partiet vid utformningen av sin ideologi har hämtat inspiration från så skilda håll som Guiseppe Mazzini, Rudolf Kjellén och Per-Albin Hansson.

I tråden kan vi diskutera innehållet i intervjun och frågor med anknytning till detta.

En fråga jag undrar över är i vilken utsträckning SD anpassar sitt budskap efter publiken. I intervjun på radikalkonservativa Motpol nämner man Rudolf Kjellén som en förebild. Hade man vågat göra det i ett annat, mer politiskt korrekt, sammanhang?
2009-10-22, 00:11
Medlem
glimmandes avatar
Anser att intervjuen inger hopp om morgondagen. Hade personligen skrivit av sd som alternativ genom deras idiotiska islamhat som totalt missar den fundamentala frågan. Genom svaren på motpol så tycker jag mig skönja en viss ideologiskt sund kärna.

Börjar misstänka att de kanske ändå har en officiell yta bestående av antiintellektuell muslimhets för fårskocken på flashback och en dold kärna av ideologiskt skolade som man faktiskt kan ta på allvar.
2009-10-22, 00:55
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Killen som intervjuas har jag aldrig hört talas om. Måste vara en riktig doldis, om han inte går under pseudonym. Alternativt en fejkintervju.

I övrigt var intervjun intressant och höll en hög intellektuell nivå.
2009-10-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Killen som intervjuas har jag aldrig hört talas om. Måste vara en riktig doldis, om han inte går under pseudonym.

Det är helt klart frågan om en doldis. Han presenterar sig så här:

Citat:
Betraktar mig själv som rätt politiskt insatt men har av privata skäl inte kunnat/velat engagera mig mer i partiet genom att ta någon utåtriktad roll. Hjälper till med att svara på frågor som kommer in till partiets informationsavdelning och har därigenom också god insyn i den interna partidebatten.

Rimligtvis är dock det han säger godkänt från högre ort, så intervjun reflekterar säkert SD:s officiella inställning.
2009-10-22, 01:26
Medlem
Groffe, man får lätt intrycket av att du är på nåt mission mot SD. Tips om anonyma Sverigedemokrater som intervjuas av "strange" och ett jävla tjat om redaktör Hansson har blivit legion från ditt håll. Nåt annat har du inte att säga om SD och tur är väl det.
Senast redigerad av Olvik 2009-10-22 kl. 01:31.
2009-10-22, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olvik
Groffe, man får lätt intrycket av att du är på nåt mission mot SD. Tips om anonyma Sverigedemokrater som intervjuas av "strange" och ett jävla tjat om redaktör Hansson har blivit legion från ditt håll. Nåt annat har du inte att säga om SD och tur är väl det.

Faktum är att jag har röstat på SD i de fyra senaste valen (om man räknar valen till Europaparlamentet). Jag har för avsikt att rösta på SD i nästa val.

Däremot är jag mycket bekymrad över att SD håller på att utvecklas i helt fel riktning. Att man har släppt in en sektkuf som Tommy Hansson är skadligt för partiet. Därav mitt "tjat" om Hansson. Försök förstå att kritik mot Tommy Hansson inte är samma sak som att angripa SD.

Om du vill läsa något annat jag har skrivit om SD än mina synpunkter på partiförstöraren Tommy Hansson kan du ta dig en titt i de följande trådarna där jag har lagt ned en hel del tid och möda på att försvara SD mot smutskastning från bl.a. den monomane SD-hataren Ruskigbuss:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12648838&postcount=354
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12696905&postcount=398
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12696994&postcount=400
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12838463&postcount=116

Hur du kan tolka en trådstart om en intervju med SD som ett angrepp på SD är det nog ingen annan än du själv som begriper.
2009-10-22, 02:11
Medlem
SummaSummarums avatar
SD-politiker Erik Hellsborn utsatt för attentat

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Sveridemokraten Erik Hellsborn utsattes på måndagen för ett attentat. Ute på motorvägen upptäckte han att bultarna till hjulen på hans bil skruvats av.
- Någon ville att jag skulle köra av vägen och skada mig, säger han.
Citat:
Jag kommer inte att låta mig skrämmas till tystnad. Inte en chans, säger han.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1751617/sd-politiker-utsatt-for-attentat

Dådet skedde samma dag som Jimmies Åkessons artikel om islamiseringen publicerades i Aftonbladet. Det är en skrämmande utveckling helt klart. Den som gör något sådant lär ju också inse att Erik i värsta fall kunde dött. Huruvida det var vänsterextremister eller snabelskor som utförde dådet vet man inte men antagligen var det ju någon av de grupperna.
Senast redigerad av SummaSummarum 2009-10-22 kl. 02:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in