2010-09-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinterTime
Förstår inte vad som är antidemokratiskt med att visa en ny version som SD själva har gjort. Att stoppa den förra versionen var mer antidemokratiskt (om vi nu ska använda sådana ord), men nu tycker jag inte det finns något att klaga.

Ni verkar aldrig bli nöjda.

Nöjd blir man i bananrepubliker, utvecklingen har inte kommit utifrån nöjdhet, utveckling kommer ifrån att ständigt ifrågasätta.
2010-09-06, 19:44
Medlem
WinterTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAhigh
Nöjd blir man i bananrepubliker, utvecklingen har inte kommit utifrån nöjdhet, utveckling kommer ifrån att ständigt ifrågasätta.

Jag ifrågasätter din intelligens. Klart.
2010-09-06, 19:49
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Nu fick man se SD-reklamen på TV4-sport. Jävla antidemokratiska tv-kanal.
Ja fyfan för yttrandefrihet!
2010-09-06, 19:52
Medlem
kisels avatar
Vet inte om denna postats tidigare - skjut mig i sa fall - men har ar en san dar harligt nyanserad SD-kronika skriven av en kvinna som bor pa Birger Jarlsgatan i Stockholm. Jag utgar fran att hennes hogsta drom ar en somalisk barnfamilj i vaningen ovanfor, och kanske aven att fa ett gang romer som medlemmar i bostadsrattsforeningen. Det skulle sakert bli en mustig fargklick till den lugna trakiga innergarden.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/jimmie-akesson-ar-jokern-i-leken_5258531.svd
2010-09-06, 19:54
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Det skulle säkerligen kunna ge en hel del extraröster. Knåpa ihop ett mail till Åkesson och tipsa, vetja!

jimmie.akesson@sverigedemokraterna.se
Done.

Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Är du ironisk eller?
Är du utvecklingsstörd?

Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Ja fyfan för yttrandefrihet!
Men din lilla horunge, vad fan är fel på dig? Att de ö.h.t. ska behöva censurera sin valfilm är skandalöst.
2010-09-06, 20:05
Medlem
Herregud vad trött man blir på dessa varningsartiklar om SD som numera pumpas ut i takten flera om dagen. Den ena mer överdriven än den andra.

Dagens skörd:

Här menar DN att man röstar på SD av rädsla. Inte en tanke på att man kanske gör det för att man vill ha kvar kärnkraften, satsa på kunskap i skolan, ge våra äldre en dräglig vård:

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/svenskarna-inte-sa-radda-som-sd-tror-1.1165259

SVD vill inte vara sämre:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/jimmie-akesson-ar-jokern-i-leken_5258531.svd

Man försöker ge sken av att Sverige blir tryggare och tryggare.. Säg det till Malmöborna, en hel stad där polisen i princip har tappat kontrollen och skottlossning på gatan mellan krigande invandrargäng hör till vardagen.

J, inte undra på att de mer demokratiskt skolade danskarna, norrmännen, finnarna och ryssarna (!) klagar på yttrandefriheten i Sverige...
Senast redigerad av BengtW 2010-09-06 kl. 20:07.
2010-09-06, 20:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisel
Vet inte om denna postats tidigare - skjut mig i sa fall - men har ar en san dar harligt nyanserad SD-kronika skriven av en kvinna som bor pa Birger Jarlsgatan i Stockholm. Jag utgar fran att hennes hogsta drom ar en somalisk barnfamilj i vaningen ovanfor, och kanske aven att fa ett gang romer som medlemmar i bostadsrattsforeningen. Det skulle sakert bli en mustig fargklick till den lugna trakiga innergarden.

Underbart "(trots att Sverige bara fick 60 000 nya invånare netto förra året). "

Bara? 60.000 är då fan inte bara.

Anyway, min halvbror med familj bor också på Birger Jarlsgatan, de tycker SD är nazister
2010-09-06, 20:29
Medlem
BarbarernaAnfallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Underbart "(trots att Sverige bara fick 60 000 nya invånare netto förra året). "

Bara? 60.000 är då fan inte bara.

Anyway, min halvbror med familj bor också på Birger Jarlsgatan, de tycker SD är nazister

Deras sätt att räkna på är ju trots allt väldigt rogivande.. Om vi tar in 100.000 och svenska studenter eller arbetslösa flyr i tiotusental betyder det alltså att vi tar in färre "netto"? Jösses..

Somalier, irakier och afghaner är väl knappast de som främst utvandrar härifrån.
2010-09-06, 20:32
Medlem
volvo 240s avatar
Skickade det här mailet till dårhushjonet Sofia Nerbrand. som stod bakom den här artikeln: http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/jimmie-akesson-ar-jokern-i-leken_5258531.svd

Citat:
Att du använder bara framför 60.000 gör ju att de flesta tänkade människor ifrågasätter din verklighetskontakt.

Men visst bra att du för fram den egentliga siffran, många tror att det rör sig om kanske 10.000 människor per år.

Dessutom handlade det 1995 om unifromsliknande klädsel, inte naziuniform.. det syftes mest på bombarjackor och den stilen, inte naziuniform,Du borde ju veta att nazistpartierna i landet avkssyr SD, kallar de judelakejer och rasförädare och allt möjligt annat liknande nazi-trams.

Sen pratar du om SDs mörja förflutna, jadu. Läs på lite om statens institut för rasbiologi och vilka som såg till att detta skapades.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Världens första sådana. Det inspirerade tyskarna so mvar här och tittade, och vi vet ju vad det ledde till? Socialdemokraterna var de som lade motionen och samtliga partier röstade för.

Där kan vi snacka en mycekt mörkare historia än Sverigedemokratrnas. Den är det dock väldigt tyst om överallt...

Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
Deras sätt att räkna på är ju trots allt väldigt rogivande.. Om vi tar in 100.000 och svenska studenter eller arbetslösa flyr i tiotusental betyder det alltså att vi tar in färre "netto"? Jösses..

Somalier, irakier och afghaner är väl knappast de som främst utvandrar härifrån.
Just det ja, jag gick själv på deras beräkningar.

Det hon menar är ju att befolkningen "bara" ökade med 60.000.
Senast redigerad av volvo 240 2010-09-06 kl. 20:36.
2010-09-06, 20:32
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
SD sitter inte fullmäktige i Vellinge, det var moderaterna som förde liv där nere.

Jag vet.
Min poäng var att det visst går att påverka invandringen på kommunal nivå.
2010-09-06, 20:40
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Mycket bra gjort av Jimmie i TV4 i morse. Det som han säger skulle i resten av världen betraktas som sunt förnuft. Men här i Sverige så råder i allmänhet andra regler. Här är sunt förnuft lika med främlingsfientlighet och rasism. Programledarna ska ha en eloge för att de håller en sansad utfrågning.
Hörde du inte hur den manliga programledaren frustade till när Åkesson sa att han ville "sätta dit brottslingar"

Sådan retorik är man sannerligen inte van vid.
2010-09-06, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Hörde du inte hur den manliga programledaren frustade till när Åkesson sa att han ville "sätta dit brottslingar"

Sådan retorik är man sannerligen inte van vid.

Jo, har man följt hur media behandlar SD är ju detta verkligen inget unikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in