2010-09-02, 13:06
Medlem
kakburks avatar
Såg just på svt text att SD släppt sitt valmanifest. Mycket trevligt. SVT fokuserar inte direkt på invandringsfrågan utan påvisar istället förslag om SDs satsningar på fler jobb och angående arbetsgivaravgiften på lärlingsjobb.

Tycker om den här typen av inslag. Kanske media till slut tröttnar på den ständigt statiska diskussion om invandring så fort SD nämns. Alla vet ändå var SD står i frågan.
Jag har med nöje tagit del av SDs "övriga politik" och hoppas att den får mer utrymme då jag tycker de har vettiga förslag.
2010-09-02, 13:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Målgruppen har som sagt inte en aning om vad som pågår. Unga politiskt intresserade och sverigedemokrater kan allt om filmen och alla turer kring den.

SD måste vara mer än nöjda så här långt. Notera att man ännu inte spenderat en enda krona av sin publiceringsbudget och redan är kännedomen om kampanjen spridd i stora delar av befolkningen.

Målgruppens inledande ovetskap gäller ALL marknadsföring. Den kampanj är heller inte skapad som lyckats övertyga hela den möjliga målgruppen över en natt. Detta handlar om långa processer och åtskilliga upprepningar. Inte minst viktig i sammanhanget är produktens (SDs) inneboende säljbarhet. Hur många kan tänka sig att rösta på SD efter en aldrig så intensiv påverkan? Ingen vet. Därför är det också omöjligt recensera SD-kampanjen innan den ens startat - och sannolikt knepigt även när den gått i mål. Oavsett antal repeteringar och PR-budgetens storlek är framgången avhängig av om produkten är avsättbar på marknaden. Om man exempelvis skapar en enastående kreativ och slagkraftig film om en ny läskedryck som många uppmärksammar så blir ändå framgången begränsad om läsken smakar fan och kostar 50 kronor flaskan.
2010-09-02, 15:08
Medlem
Månsans avatar
Jimmy Åkessons eget interna mail som nån daggmask från Expo grävt fram:

Citat:
"I dag har vi släppt vår reklamfilm, som kommer att visas i TV4:s kanaler fr o m 6 september. Det är naturligt att det uppstår debatt - det är naturligtvis också en viktigt del av syftet med att alls köra TV-reklam. Den debatt vi ser nu är bara början på vad vi - förhoppningsvis - kommer att se de närmaste dagarna. Filmen illustrerar vad vi menar att valet (borde) handla om - konflikten mellan välfärd och mångkultur. Precis som vi säger i filmen, handlar all politik om prioriteringar - vi kan inte ge allt till alla och då väljer vi svensk välfärd framför massinvandring. Det är viktigt att alla vi som företräder partiet är medvetna om detta och framhåller det i debatten. Att etablissemanget skäller på oss är bra. Då får vi debatt och möjlighet att prata om våra profilfrågor. Samtidigt är det avgörande att vi själva förstår syftet med filmen och backar upp den. Då är det också viktigt att vi inte köper etablissemangets tolkning av filmen, att den handlar om att "ställa grupper mot varandra" eller att vi "hetsar mot muslimer". Så är det nämligen inte. Vad vi däremot säger är: att det finns en värdekonflikt mellan vissa invandrarkulturer och vårt svenska levnadssätt att all politik handlar om prioriteringar, och vi prioriterar välfärd framför massinvandring Nu är det upp till mig och alla ni andra företrädare för partiet att se till att det är DENNA bild som sätter sig. Vi måste få ut vår egen bild av filmen i hela partiorganisationen innan media hugger tag i oerfarna företrädare ute i kommunerna. (Får vi en repris av Aftonbladetdebatten, så har vi världens chans till jordskred.) Nu kör vi!

Sverigevänliga hälsningar Jimmie"

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2118959/sd-s-hemliga-mejl-om-reklamfilmen
2010-09-02, 15:53
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=XZxbF-umFSc
2010-09-02, 15:55
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jimmy Åkessons eget interna mail som nån daggmask från Expo grävt fram:

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2118959/sd-s-hemliga-mejl-om-reklamfilmen

Så det går bra att publicera hemligt SD material, men jag måste ha missat när sossarnas hemliga material blev uppdagat.
2010-09-02, 15:56
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Vet inte om det här är rätt tråd, men men.

Som kanske alla vet ryktas det om att något sk "kändis" öppet ska gå ut och visa sina sympatier till SD. I nuläget är det hemligt, men som allt annat borde det läcka ut.

Sydsvenskan han tex före SD själva när det gällde om att berätta att Sten hade avlidit.

Nå.. Någon som vet vem denna "kändis" är?

Gissar på Leif GW.
2010-09-02, 16:02
Medlem
Abhorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Gissar på Leif GW.

Håller tummarna!
2010-09-02, 16:10
Medlem
Månsans avatar
Valmanifestet ger just nu oslagbart eko i radions P1.
I dagens eko kvart i fyra tilläts Åkesson lägga ut texten i flera minuter. I mitt tycke gjorde han en habil insats.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=83

(finns under "senaste sändningen", efter 6,45 min).

Om en liten stund kommer valmanifestets 99 punkter att diskuteras även på Studio Ett.
En sällsynt bra eftermiddag för Åkesson & Co.
2010-09-02, 16:18
Medlem
TheBlitzers avatar
Citat:
I dagens eko kvart i fyra tilläts Åkesson lägga ut texten i flera minuter. I mitt tycke gjorde han en habil insats.

Om en liten stund kommer valmanifestets 99 punkter att diskuteras även på Studio Ett.

Tack!
2010-09-02, 16:32
Medlem
HC47s avatar
Citat:

Hittar inte. Det enda jag hittar är en 3-minuterssändning under "Senaste".
2010-09-02, 16:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Aha, "senaste sändningen" är nu den lilla fjuttversionen som gick i andra kanaler kl 16 .

Lyssna om några minuter på kvart i fem-ekot. Den brukar ha samma innehåll.
2010-09-02, 16:42
Medlem
Abhorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Lyssningsarkiv / Dagens Eko kvart i fyra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in