2010-09-01, 18:27
Medlem
lumpkinss avatar
Så, martyrkortet kanske fungerar ändå. Vad som är helt obegripligt för mig är hur ni Sverigedemokrater gråter över att ni mobbas i medierna när ni egentligen har dom runt ert lillfinger!

Om svenska folket går på detta så är de mer än lovligt korkade.

Här är en jävligt intressant artikel i Medievärlden angående det hela.

Yttrandefrihet innebär också rätten att låta bli att publicera sådant man inte vill ställa upp på! Jag begriper inte hur TV4 får det här att gå ihop med sin nollrasism-kampanj.
2010-09-01, 18:27
Medlem
Fas12s avatar
Bra gjord censur. Synd att nazisterna är så jävla smarta, nu blir deras film (ocensurerad) visad och dom får massor av gratis uppmärksamhet.
2010-09-01, 18:28
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Smart.

Om jag inte missminner mig så var det någon här på politik inrikes som fick idén.

Jag tror att de hade den här versionen av filmen klar redan från början.
2010-09-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
http://resume.se/nyheter/2010/08/31/sr-bryter-med-sds-reklamfi/index.xml

Detta är bara början...skendemokratin kommer avslöja sig allt mer desto närmare valet vi kommer.
Citat:
– Om vi samarbetar med en person som har värderingar som inte stämmer överens med den demokrati vi ska försvara så ska vi inte arbeta med den personen.

Vad är det för jävla idioter på SR? Hur kan dom tillåtas att komma med ett sådant dumt uttalande utan djupare förklaring? Kan dom förklara varför SD är ett odemokratiskt parti? Nej, det kan dom inte!

Jävla idioter.
2010-09-01, 18:29
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fas12
Bra gjord censur. Synd att nazisterna är så jävla smarta, nu blir deras film (ocensurerad) visad och dom får massor av gratis uppmärksamhet.
Vilka nazister pratar du om? Har SvP gjort en reklamfilm?
2010-09-01, 18:29
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefarside.
http://www.youtube.com/watch?v=4EK-BJd-W1o&NR=1

på 1:22 så säger den där phil, eller vad han nu ser ut att heta, att:

".. och sen finns yttrandefrihetsgrundlagen och hets mot folkgrupp, och enligt min bedömning så bryter den här filmen mot båda de här regelverken".

hur menar han att filmen bryter mot yttrandefriheten?
Det är ju givetvis inte hets mot folkgrupp. Hade ett politiskt korrekt parti varit i SD´s ställe hade inget gjorts. Allt handlar ju om att hitta anledningar för att inte få SD att synas och höras i media. Detta har vi ju sett tidigare. Lite kul också att det snackas om att SD (eller deras film) skulle bryta mot yttrandefrihetsgrundlagen
Senast redigerad av Fittfitta 2010-09-01 kl. 18:31.
2010-09-01, 18:34
Medlem
pffffhahahah.

skratta eller gråta egentligen, så jävla sorgligt av TV4
2010-09-01, 18:35
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boii
1) Är det olagligt? (Jag är inte sarkastisk, jag undrar verkligen om det är oalgligt)

2) Då handlar det, än en gång, inte om politisk censur.
1) Olagligt är det ju inte, men Scherman refererar till en svensk lag (HMF) när reklamen i själva verket inte bryter mot denna lag. Så frågan "är det olagligt?" bör du nog istället ställa till Scherman ang. reklamen.
2) Att det är en privat aktör som tar ett beslut betyder inte att det inte är politisk censur.
2010-09-01, 18:36
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Vad är det för jävla idioter på SR? Hur kan dom tillåtas att komma med ett sådant dumt uttalande utan djupare förklaring? Kan dom förklara varför SD är ett odemokratiskt parti? Nej, det kan dom inte!

Jävla idioter.

Jag håller med, och imorgon ringer jag Radiotjänst och avsäger mig TV-innehav. SR ska inte få ett öre till av mig så länge jag lever. Jag skäms över att jag inte gjort detta tidigare.
2010-09-01, 18:36
Medlem
Va fint gjort, nu kommer reklamen ut trots allt. In your face TV4.
2010-09-01, 18:40
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Smart.

Om jag inte missminner mig så var det någon här på politik inrikes som fick idén.

otippat. flashback = SD:s inofficiella forum

dom har gjort en rätt lyckad takeover här. bättre än i skattebetalarnas förening. är det månne det kosmopolitiska inslaget i partiet som bidrar med dessa luriga trotskistiska knep?
2010-09-01, 18:40
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Jag begriper inte hur TV4 får det här att gå ihop med sin nollrasism-kampanj.

Vad är det du inte begriper? SD är ju inte något rasistiskt parti så det borde väl gå hur bra som helst.
(Åtminstone om vi hade levt i ett demokratiskt fungerande samhälle, utan censur.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in