2010-06-20, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter
Australienarna är jag rädd för

Du citerade nog fel inlägg,men ja det har ju funnits andledning till att frukta dom innan.dom tog ju över Australien och började ta kontroll och även mördade en hel del aborginer(om det stavas så?).
precis som dom som nu styr Amerika förr förtryckte och mördade urbefolkningen(indianerna)
2010-06-20, 23:33
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabieh
Gav den en chans men slutade tyvärr att läsa när muslimer beskrivs som en folkgrupp.

Efter den korkade beskrivningen förstod jag snabbt att denna text inte är av läsvärde.

Muslimer bör kunna räknas som en folkgrupp då de delar en ideologi, okej att folkgrupp egentligen tyder på etnicitet men ni fattar ändå vad man menar. Då extremistmuslimska ideologier icke är önskvärda i det sekulära sverige (lika lite som någon annans religion är för den delen) är det ju en ren självklarhet att man välja att övergeneralisera och ställa sig frågande till den ökade invandringen av muslimer, sekulära så som bokstavstroende. Risken att islam skall få något att säga till inom svensk lag ökar då dess anhängare växer sig starkare i mantal.
Rädslan av att bli en minoritet i sitt eget land är ju något alla fruktar.
2010-06-20, 23:34
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Bra läsning och jag kan säga att det ger mig en helt annan bild av vissa Sverigedemokrater, och jag förstår dem/er till fullo. Jag är själv turk och mina föräldrar invandrade hit till Sverige för ca. 25 år sedan. Minska invandringen, där håller jag med.

Men jag tycker att det är viktigt att ni som är Sverigedemokrater visar att ni inte är rasister, utan argumenterar för att mass-invandringen faktiskt är ett problem och på så sätt får folk att förstå att ni inte är rasister. För det är nog just där rädslan för er kommer och "hatet" mot er likaså.

Men det finns en punkt jag undrar över, eftersom jag inte är så insatt i just detta men tyckte ändå detta var intressant så tänkte jag passa på att fråga er aktiva Sverigedemokrater en fråga:
Moskéer, vill ni att dessa ska rivas och stängas så att de 500.000 muslimerna i Sverige inte ska kunna utöva sin religiösa tro till fullo, eller hur ligger det till? Jag är själv född muslim men är långt ifrån troende, kanske t.o.m. på väg att bli ateist men jag har fortfarande full respekt för religioner och tycker att alla ska ha rätten att gå till sin kyrka/moské/synagoga när dom vill. Tycker inte ni det? Varför vill Sverigedemokrater stänga moskéerna? Eller vill ni ens det?(Har för mig jag har sett ett klipp där Jimmi Åkesson säger moskéer inte passar in i det svenska samhället och bör därför inte finnas... Men det Sverige vi lever i idag är mångkulturellt vare sig vi/ni vill det eller inte, så dessa bör få vara kvar, eller?).

Jag ber er som hade tänkt att komma med påhopp osv. att hålla er borta från mitt inlägg. Men ni som kan föra en normal dialog och förklara mer ingående och prata normalt med mig är välkomna att skriva, det är även er jag kommer att svara tillbaka om så önskas.

Tack.

Det är det många som försöker, så fort dom försöker får dom påhopp där dom säger emot "jo de e ni visst" i stort sett. Det är vad jag sett många gånger.
- Det är lättare att tro på en lögn man har hört tusen gånger än att tro på fakta som ingen tidigare hört.
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Du citerade nog fel inlägg,men ja det har ju funnits andledning till att frukta dom innan.dom tog ju över Australien och började ta kontroll och även mördade en hel del aborginer(om det stavas så?).
precis som dom som nu styr Amerika förr förtryckte och mördade urbefolkningen(indianerna)

Du är medveten om att du talar om Britter, och om vi skall vara rädda för några europeer så är det ju självfallet Belgarna vi skall hålla ett vaksamt öga på. Vem vet när de blir sugna på att leka Kongo igen?
Medlem
Det kan vara att det finns ett gäng gamla BSSare som sympatiserar med SD. Det stora stöd som SD nu får när de blivit mer rumsrena är dock inte en hoper nyfrälsta BSSare. Det är mest besvikna socialdemokrater samt en del moderater. De är inte mer rasister än svensson i övrigt. Det beror också på vad man menar med rasism. Alla vänsternissar drar rasistkortet som reflex när invandringsfrågan kommer upp.

Faktum är att siffror och fakta är "rasistiska". Att citera BRÅs rapporter och statistik om att invandrare är överrepresenterade framförallt när det gäller våldsbrott och våldtäkter anses rasistiskt fast det är kalla fakta. Att göra kopplingen mellan det faktum att 75% av somalierna inte klarar grundskolan och
att somalier har genomsnittlig IQ på 68 anses rasistiskt fast det är en uppenbar sanning.

Endast 19,5% av somalierna i Sverige har sysselsättning, då ofta kommunal anställning som dagmamma åt somaliska barn. Somalierna som grupp bär inte sina egna kostnader. IQ under 70 är särskolenivå. IQ är ärftligt. Av de 5 barnen, de 25 barnbarnen och de 125 barnbarnsbarnen bör ca 80 st gå i särskola. En svensk får istället 4,5 barnbarnsbarn så det blir snabbt ohållbart med socialbidrag till alla dessa somalier. Dessutom tycker många av dessa snillen likadant som imamen säger åt dem att tycka. Sharia ligger inte långt borta. Vi har inget skydd mot att demokratiskt tillsätta en diktatur, precis som Tyskland saknade skydd mot att demokratiskt tillsätta sin diktator.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion

Ja de är livsfarliga, vill ej ha de i landet, de suktar efter blod, de vill förinta mig.. Men jag har inte träffat på någon än, men jag är på min vakt.
2010-06-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
kan du ge något exempel på ett land i västvärlden som INTE tillåter invandrare att bosätta sig där de vill?

USA, ett av de mäktigast länderna i West-världen, skjuter skarpt mot illegala invandrare.
2010-06-20, 23:42
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetemjölner
Vad har du för uppfattning om SD egentligen? När de talar om muslimer, eller rättare sagt islams påverkan på samhället, så har det väl inget att göra med samer eller invandrare från västvärlden?

Min uppfattning om SD lämpar sig inte för tryck...

Jag anser att alla som påstår att de värnar om "den svenska kulturens bevarande" skulle sätta sig in i den svenska kulturen lite bättre än Sverigedemokraternas företrädare gör idag.

Problemet är väl kanske att Sverigedemokraternas företrädare (läs idioten Åkesson) säger att SD inte är emot islam men ändå visar med all önskvärd tydlighet att SD är emot svensk grundlag som värnar bland annat allas lika värde oavsett religion...
2010-06-20, 23:42
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Det kan vara att det finns ett gäng gamla BSSare som sympatiserar med SD. Det stora stöd som SD nu får när de blivit mer rumsrena är dock inte en hoper nyfrälsta BSSare. Det är mest besvikna socialdemokrater samt en del moderater. De är inte mer rasister än svensson i övrigt. Det beror också på vad man menar med rasism. Alla vänsternissar drar rasistkortet som reflex när invandringsfrågan kommer upp.

Faktum är att siffror och fakta är "rasistiska". Att citera BRÅs rapporter och statistik om att invandrare är överrepresenterade framförallt när det gäller våldsbrott och våldtäkter anses rasistiskt fast det är kalla fakta. Att göra kopplingen mellan det faktum att 75% av somalierna inte klarar grundskolan och
att somalier har genomsnittlig IQ på 68 anses rasistiskt fast det är en uppenbar sanning.

Endast 19,5% av somalierna i Sverige har sysselsättning, då ofta kommunal anställning som dagmamma åt somaliska barn. Somalierna som grupp bär inte sina egna kostnader. IQ under 70 är särskolenivå. IQ är ärftligt. Av de 5 barnen, de 25 barnbarnen och de 125 barnbarnsbarnen bör ca 80 st gå i särskola. En svensk får istället 4,5 barnbarnsbarn så det blir snabbt ohållbart med socialbidrag till alla dessa somalier. Dessutom tycker många av dessa snillen likadant som imamen säger åt dem att tycka. Sharia ligger inte långt borta. Vi har inget skydd mot att demokratiskt tillsätta en diktatur, precis som Tyskland saknade skydd mot att demokratiskt tillsätta sin diktator.
Var har du siffrorna på somaliernas sysselsättning ifrån? OCh hur många barn de föder? Deras IQ?

Är du rasist eller bara allmänt hjärnskadad? Fel uträkning på hur många barnbarnsbarn en svensk skulle ha förresten.
2010-06-20, 23:48
Medlem
Deewos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylinx
För det första så vill jag gratulera dig för att du la fram dina åsikter sakligt och på ett vettigt sätt. Och att du inte sjönk till den vanliga SD nivån som finns på forumet.

Jämför dina resonemang med resten av FBs SD anhängare. Det du skriver håller jag själv med om (är själv invandrare). Men tyvärr så förstör resten av pajasarna det du står för.

"rösta sd ut med packet" osv... är inte så ovanligt här eller hur?

Ärligt talat så tror jag nog att du tillhör en minoritet i ditt parti.

Synd att det inte finns flera som du i ditt parti (det kanske det gör, men ni varken hörs eller syns).

Det är inte så ovanligt nej. MEN jag tror att åtminstone de flesta som säger packet menar de som inte sköter sig. Då dessa som inte sköter sig faller under kategorin "packet" i mina ögon också.

Känns som att många ser det som så att personer som skriver "släng ut packet" menar ALLA invandrare, vilket inte är fallet folk är snabba att dömma, åt båda håll
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Du är medveten om att du talar om Britter, och om vi skall vara rädda för några europeer så är det ju självfallet Belgarna vi skall hålla ett vaksamt öga på. Vem vet när de blir sugna på att leka Kongo igen?

Jag är mycket väl medveten om att det va britter som gjorde detta men nuförtiden så kallas dom inte britter eftersom att på nått sätt dom senaste 400 åren så har man lurat i folk att man skapar ett nytt folkslag(tex aus) genom att man åker till fjärran länder och slår ut det dåvarande urbefolkningen och på nått sätt där så kommer ett nytt folkslag till(vilket jag hade hållt med om,OM majoriteten av aus befolkningen(britterna) hade valt att föröka sig med landet urbefolkning.
OCH JAG SKA VA KlAR OCH TYDlIG med att jag syftade på att dom kunde ses som ett hot FÖRR eftersom England förr va större än självaste nuvarande Usa och va en riktigt stormakt och usa är ett nuvarande hot mot resten av världen då dom anser att det ska va dom som i framtiden ska styra världen genom nått som kallas NATO
Senast redigerad av ryskspion 2010-06-20 kl. 23:51.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Bra läsning och jag kan säga att det ger mig en helt annan bild av vissa Sverigedemokrater, och jag förstår dem/er till fullo. Jag är själv turk och mina föräldrar invandrade hit till Sverige för ca. 25 år sedan. Minska invandringen, där håller jag med.

Men jag tycker att det är viktigt att ni som är Sverigedemokrater visar att ni inte är rasister, utan argumenterar för att mass-invandringen faktiskt är ett problem och på så sätt får folk att förstå att ni inte är rasister. För det är nog just där rädslan för er kommer och "hatet" mot er likaså.

Men det finns en punkt jag undrar över, eftersom jag inte är så insatt i just detta men tyckte ändå detta var intressant så tänkte jag passa på att fråga er aktiva Sverigedemokrater en fråga:
Moskéer, vill ni att dessa ska rivas och stängas så att de 500.000 muslimerna i Sverige inte ska kunna utöva sin religiösa tro till fullo, eller hur ligger det till? Jag är själv född muslim men är långt ifrån troende, kanske t.o.m. på väg att bli ateist men jag har fortfarande full respekt för religioner och tycker att alla ska ha rätten att gå till sin kyrka/moské/synagoga när dom vill. Tycker inte ni det? Varför vill Sverigedemokrater stänga moskéerna? Eller vill ni ens det?(Har för mig jag har sett ett klipp där Jimmi Åkesson säger moskéer inte passar in i det svenska samhället och bör därför inte finnas... Men det Sverige vi lever i idag är mångkulturellt vare sig vi/ni vill det eller inte, så dessa bör få vara kvar, eller?).

Jag ber er som hade tänkt att komma med påhopp osv. att hålla er borta från mitt inlägg. Men ni som kan föra en normal dialog och förklara mer ingående och prata normalt med mig är välkomna att skriva, det är även er jag kommer att svara tillbaka om så önskas.

Tack.

I Sverige har vi religionsfrihet. Innebär det att man kan göra vad som helst och sedan försvara sig med att man enbart utövade sin religion? Kan man döda någon och säga att eftersom vi har religionsfrihet så måste även anhängare till religionen "jag mördar minst en i månaden" kunna utöva sin religion?

Givetvis inte. Någonstans måste man dra en gräns. Sverigedemokraterna drar gräsen vid bygget av stora och väldigt icke-svenska byggnader. Sverigedemokraterna anser inte att dessa är absolut nödvändiga för att utöva religionen Islam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in