Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Det klär inte Sverigedemokraterna - men det är nödvändigt - eftersom minsta felsteg från Sd resulterar i att Aftonbladet slår upp en jättartikel med överskriften "Jimmy Åkesson - Sveriges svar på David Duke"(
- Fast ungefär det hände ju efter Islamartikeln och SD vann oerhört mycket på det ändå. Svenskt Näringsliv, BRÅ och journalister som Adaktusson kommer aldrig spela med i SD:s försök att framstå som ansvarstagande och seriösa. Om man ändå vet att man kommer bli nedsablad är det bättre att ta chansen att väcka en känsla i människor medan man blir det.
Eftersom TV8 Play buffrar så inihelvete segt roar jag mig med att skifta mellan kvällens Adaktusson-intervju och den gamla debatten mellan Jimmie och Mona Sahlin på Youtube. Stor kontrast bara det. En småfet Jimmie i en illasittande kavaj som är taggad, raljerande och lyckas få Mona ur balans. Nu var ju inte kvällens intervju en debatt på samma sätt, men jag tror ändå Jimmies stil mot Mona är väldigt mycket bättre taktiskt. Efter första delen av Adaktusson-programmet känner jag mest: jaha?
Hvad vilja Sverigedemokraterne?