2010-04-06, 23:46
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Åkesson har otroligt dåliga svar på nästan allt. Han vill att muslimerna ska föda Sveriges barn och anser att det inte är ett värn om svenskarna att minska aborterna. Karln är ju skvatt galen. Hur kan någon ta honom på allvar?

Saken är ju den att Jimmy Åkesson sa det viktigaste "De skall assimileras" - men som sagt. Just nu handlar det om finlir för Sverigedemokraterna. De säger en sak i väljarna och i sitt partiprogram och ger en mjukare mer "slick" version i media. Det klär inte Sverigedemokraterna - men det är nödvändigt - eftersom minsta felsteg från Sd resulterar i att Aftonbladet slår upp en jättartikel med överskriften "Jimmy Åkesson - Sveriges svar på David Duke"

Som sagt, jag hoppas Sd får mer självförtroende i riksdagen.

Ni etnopluralister kan ju glädja er åt att Nationell idag har fått 2 miljoner i partistöd.
2010-04-06, 23:46
Medlem
volvo 240s avatar
Men helvete vad Westerberg sitter och ljuger.
2010-04-06, 23:48
Bannlyst
Citat:
Vad är det för idioter på svenskt näringsliv egentligen.

Politiskt Korrekta sådana!
2010-04-06, 23:52
Medlem
Kojak0s avatar
Jag ska inte rapa om debatten, för den missade jag (men ska försöka se den senare - tank för länkarna alla), men vad jag personligen är nyfiken på är hur SDs skuggbudget kommer se ut med tanke på att det jag sett av deras förslag hittills inte gått ihop - så där är jag väl med nationalekonomerna. Men kan SD faktiskt presentera vad jag anser vara det viktigaste som finns, nämligen en hållbar budget, då tror jag mina farhågor kommer förvinna.

eller så får jag väl rösta blankt...
2010-04-06, 23:55
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Politiskt Korrekta sådana!
Det har ingenting med PK att göra utan SN vill att arbetmarknaden ska översvämmas av människor som med mössan i hand ska tigga om arbetena och pressa lönekostnaderna.
That's why they are in this shit. De kunde inte bry sig mindre om våra nuvarande och kommande bruna gäster.
2010-04-06, 23:56
Medlem
Mintbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Saken är ju den att Jimmy Åkesson sa det viktigaste "De skall assimileras" - men som sagt. Just nu handlar det om finlir för Sverigedemokraterna. De säger en sak i väljarna och i sitt partiprogram och ger en mjukare mer "slick" version i media. Det klär inte Sverigedemokraterna - men det är nödvändigt - eftersom minsta felsteg från Sd resulterar i att Aftonbladet slår upp en jättartikel med överskriften "Jimmy Åkesson - Sveriges svar på David Duke"

Som sagt, jag hoppas Sd får mer självförtroende i riksdagen.

Ni etnopluralister kan ju glädja er åt att Nationell idag har fått 2 miljoner i partistöd.

SD är ju också etnopluralistiskt, men hycklar om det och försöker dölja det. Åkesson lurar alla sina tittare med en falsk fasad och dessutom lurar han sina egna sympatisörer genom att säga sig acceptera muslimernas bosättningar och befolkningsökning i Sverige. Det är ju helt sjukt.
2010-04-06, 23:57
Medlem
marlicas avatar
"Så de med bakgrund i nazistiska kretsar var hjältar för dig?"
2010-04-06, 23:57
Medlem
Månsans avatar
Ian Wachtmeister var verkligen i stöten. Jimmy borde rekrytera honom till partiet snarast.
2010-04-06, 23:59
Medlem
Isaac_As avatar
Bengan verkar ju vara helt totalt pk-radiostyrd. Beklämmande att det springer omkring människor i Sverige som delar hans åsikter

Men Ian ägde som fan, iof inte jättesvårt att klämma åt Bengan
2010-04-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Det klär inte Sverigedemokraterna - men det är nödvändigt - eftersom minsta felsteg från Sd resulterar i att Aftonbladet slår upp en jättartikel med överskriften "Jimmy Åkesson - Sveriges svar på David Duke"(

- Fast ungefär det hände ju efter Islamartikeln och SD vann oerhört mycket på det ändå. Svenskt Näringsliv, BRÅ och journalister som Adaktusson kommer aldrig spela med i SD:s försök att framstå som ansvarstagande och seriösa. Om man ändå vet att man kommer bli nedsablad är det bättre att ta chansen att väcka en känsla i människor medan man blir det.

Eftersom TV8 Play buffrar så inihelvete segt roar jag mig med att skifta mellan kvällens Adaktusson-intervju och den gamla debatten mellan Jimmie och Mona Sahlin på Youtube. Stor kontrast bara det. En småfet Jimmie i en illasittande kavaj som är taggad, raljerande och lyckas få Mona ur balans. Nu var ju inte kvällens intervju en debatt på samma sätt, men jag tror ändå Jimmies stil mot Mona är väldigt mycket bättre taktiskt. Efter första delen av Adaktusson-programmet känner jag mest: jaha?
Hvad vilja Sverigedemokraterne?
Senast redigerad av mästerkatten 2010-04-07 kl. 00:03.
2010-04-07, 00:01
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
SD är ju också etnopluralistiskt, men hycklar om det och försöker dölja det. Åkesson lurar alla sina tittare med en falsk fasad och dessutom lurar han sina egna sympatisörer genom att säga sig acceptera muslimernas bosättningar och befolkningsökning i Sverige. Det är ju helt sjukt.
Nej men SD vill itne utvisa alla som endel dårar härinne vill.

Ska man förbjuda muslimer i Svierge att skaffa barn menar ud?
2010-04-07, 00:02
Medlem
Isaac_As avatar
Citat:

Eftersom du inte fattar vilken tunn linje SD balanserar på, vad man kan säga och vad man menar mellan raderna så lär det inte hjälpa att försöka förklara det. Skulle Åkesson säga exakt vad han vill att partiet ska vara om 4-8år lär han bli åtalad för hets mot folkgrupp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in