2010-04-06, 18:03
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Såg nyhetsmorgon i morse där tv4 pratade med Orrenius ang hans bok om sverigedemokraterna. Orrenius berättade om att många sverigedemokrater tidigare har blivit misshandlade med järnrör osv. Då säger den kvinnliga programledaren att "är inte det egentligen rätt bra?" eller något i den stilen. Hon anser alltså att det är helt ok att bruka våld på svergedemokrater? Till och med ganska så bra...

Har tyvärr totalt glömt bort vad den kvinnliga mörkhåriga programledaren heter. Skyr normalt våra vinklade nyheter som pesten. Om någon vet vad hon heter eller kommer ihåg det exakta citatet vore det guld om ni kunde posta det här.
Rotat runt lite på Tv4 play men inte hittat inslaget från i morse.
Ingenting förvånar mig när det gäller TV4, de är lika vänstervridna som SVT nästan. Deras rapportering om hälsovårdsreformen i USA utelämnar helt hur republikanerna resonerar. Deras rapportering om miljöproblem kontra företagsintressen är också väldigt vinklad.
2010-04-06, 18:06
Medlem
EraserP12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Ingenting förvånar mig när det gäller TV4, de är lika vänstervridna som SVT nästan. Deras rapportering om hälsovårdsreformen i USA utelämnar helt hur republikanerna resonerar. Deras rapportering om miljöproblem kontra företagsintressen är också väldigt vinklad.
TV4 hatar jag mer än SVT. TV4:as "nyheter" är ju så vinklade de kan vara.
2010-04-06, 18:07
Medlem
Vetemjölners avatar
Det här ska vara länken.

http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1584198
2010-04-06, 18:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Mörkhåriga? Var det inte hon skånskan från sporten imorse? Eller blandar jag ihop morgnar nu? Vad heter hon Sussane Sjöström eller nåt liknande...
Suzanne Sjögren? Född 74 och började karriären på SVT tydligen. Jobbat mycket med sport. Visste inte att hon var en sån extremist. Kan det stämma?
2010-04-06, 18:10
Medlem

Programledaren säger att "..jag kan tänka mig utan att ha några underlag för det att den allmänna uppfattning är att de får skylla sig själva.."
2010-04-06, 18:10
Medlem
http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1584198&selId=1.923811&curr Page=0

1:42

1:55 är dock videons höjdpunkt när han Orrenius drar en rejäl GULP
2010-04-06, 18:13
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genusberget
Programledaren säger att "..jag kan tänka mig utan att ha några underlag för det att den allmänna uppfattning är att de får skylla sig själva.."

Precis, vilket är betydligt mindre kontroversiellt än TS tolkning. Särskilt långt från sanningen ligger det nog inte heller.
2010-04-06, 18:17
Medlem
Jag kan tänka mig utan att ha några underlag för det att den allmänna uppfattningen är att idioter till programledare får skylla sig själva om de blir misshandlade med järnrör och knivskurna.
2010-04-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Precis, vilket är betydligt mindre kontroversiellt än TS tolkning. Särskilt långt från sanningen ligger det nog inte heller.

Ja. Hennes uttalande var inte alls särskilt kontroversiellt. Störde mig betydligt mer på hennes side-kick Anders Kraft som smög in ord som "märkliga" och "aparta".
I helhet tycker jag inte att detta var något att hänga upp sig på dock.
2010-04-06, 18:25
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

Ja, skönt att ha fel ibland Var inte alls så farligt som jag trodde.
2010-04-06, 18:25
Medlem
Herostratoss avatar
"Det finns ingen enkel förklaring till varför stödet är så starkt i södra Sverige." Vilka miffon.

Men uttalandet från Suzanne var ju inget att bråka om.
2010-04-06, 18:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genusberget

Jag har kollat nu på klippet. Och det var kanske inte så dramatiskt som det verkade först, när man enbart läste TS.

Dock vet jag inte om jag håller med "den allmänna uppfattningen är att de får skylla sig själva". Finns nog väldigt många som inte tycker att det är ok, även om man har andra politiska åsikter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in