2010-02-28, 15:52
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag vet vad ordet främlingsfientlig betyder. Men om du sen vill hitta på egna saker så visst

Vad är din definition...?
Jag har inga problem att umgås med ursprungsbefolkningarna i varken Norge, Danmark,Tyskland, Holland Storbrittanien,Finland etc.... och ser inga som helt problem att umgås med dessa trots att de inte är svenskar eller helt delar min kultur, traditioner och ser det ypperligt berikande att ta del av deras inhemska traditioner, matkultur och dryckestraditioner.

Jag har även vistats i andra världsdelar och främst Asien som jag finner ytterst intressant och har en intressant tolerant kultur som jag uppskattar. Att jag kategoriseras som främlingsfientlig bär jag med stolthet då det snarare visar hur "farligt omstörtande" mina åsiker är att de till vilket pris som helst måste tystas.
Det säger mer om etikettpåklistraren än vad det säger om mej.

https://www.flashback.org/sp21730691

Vad är en främlingsfientlig?
Din definition?
Senast redigerad av Rektangel 2010-02-28 kl. 16:00.
2010-02-28, 16:11
Medlem
jamesbondes avatar
Synpunkter på att våra folkvalda idag ger i princip hela världen förtur till jobb, bostäder och bidrag framför svenskar/ungdomar är ”främlingsfientligt” enligt nerdboy.
Tro fan att unga flyttar till Danmark, Norge etc där dom inte diskrimineras. Dom lär inte flytta hem någonsin - lägre löner, sämre välfärd, högre arbetslöshet, bostadsbrist och en "spännande" mångkultur lockar knappast.
Fantasi för att finansiera sosseriets/ sjuklöverns invandringspolitik saknas inte: http://svt.se/2.22620/1.1908423/kafferansonering_infors_pa_aldreboenden
Senast redigerad av jamesbonde 2010-02-28 kl. 16:16.
2010-02-28, 16:22
Medlem
Rektangels avatar
Främlingsfientlighet enligt Wikipedia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A4mlingsfientlighet
2010-02-28, 16:32
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blasippan
nedboy Har du för mycket fritid eller vad är det frågan om? Vad är anledningen till att du offrar hela din lediga tid till att propagera mot SD på flashback? Vad röstar du själv på?
Det är ingen skada skedd Nedboy framstår för alla som läser som ett pucko och därmed drar han en slöja av löje över alla andra fanatiska Sd motståndare.

Han motverkar sitt eget syfte med andra ord.
2010-02-28, 17:02
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det är ingen skada skedd Nedboy framstår för alla som läser som ett pucko och därmed drar han en slöja av löje över alla andra fanatiska Sd motståndare.

Han motverkar sitt eget syfte med andra ord.

Så sant....Inga sakargument har han . Han tror att han får framgång genom att klistra på PK-etiketter på sina vedersakare och sålunda få dessa "bannlysta" och förklarade fredlösa.

Han har ännu inte insett att han måste ha sakargument samt källor och inte snyft och känlsoargument och då faller hans retorik likt en spegel i bitar när den elaka häxan beskådar sin avbild.

Tysta obekväma åsikter genom att fobi-förklara dessa tankar känner vi till från diverse marxistiska totalitära stater i historien.
Nu senast även genom att klistra på etiketter motståndare som genom påklistrade suspekta kodord på nyspråk antyder att det kan innebära bannlystning för de med den "Rätta Tron" själva bara genom att associeras med dessa är ett annat effektivt medel att hålla menigheten i schack.

Detta kallas inte intolerans av någon anledning.
Senast redigerad av Rektangel 2010-02-28 kl. 17:09.
2010-02-28, 21:25
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Så sant....Inga sakargument har han . Han tror att han får framgång genom att klistra på PK-etiketter på sina vedersakare och sålunda få dessa "bannlysta" och förklarade fredlösa.

Han har ännu inte insett att han måste ha sakargument samt källor och inte snyft och känlsoargument och då faller hans retorik likt en spegel i bitar när den elaka häxan beskådar sin avbild.

Tysta obekväma åsikter genom att fobi-förklara dessa tankar känner vi till från diverse marxistiska totalitära stater i historien.
Nu senast även genom att klistra på etiketter motståndare som genom påklistrade suspekta kodord på nyspråk antyder att det kan innebära bannlystning för de med den "Rätta Tron" själva bara genom att associeras med dessa är ett annat effektivt medel att hålla menigheten i schack.

Detta kallas inte intolerans av någon anledning.

...och på svenska betyder allt det där?
2010-02-28, 21:29
Medlem
Rektangels avatar
Att du inte har nåt som helst svar utan instämmer i mitt resonemang?
2010-02-28, 22:02
Medlem
SparkMans avatar
Alldeles nyss i tv4, Wallander-filmen, så nämndes SD. Någon psykiskt störd gubbe som erkänt mord hade varit medlem i VAM och SD samtidigt

Tur att det är film dock, med andra ord helt verklighetsfrånvarande
2010-02-28, 22:21
Medlem
Pyramids avatar
Citat:
...och på svenska betyder allt det där?
Det betyder att dina kunskaper inom det svenska språket är bristfälliga och att man snarare borde kunna kalla personer som dig för "obildade" och "whitetrash" snarare än att sätta sådana stämplar över massinvandrings kritiker. Inläggets egentliga budskap var för övrigt att du aldrig kommer med några sakliga argument och att du istället försöker tysta ner debatte(er)n genom att kalla debattörer för olika saker.
2010-02-28, 22:27
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Alldeles nyss i tv4, Wallander-filmen, så nämndes SD. Någon psykiskt störd gubbe som erkänt mord hade varit medlem i VAM och SD samtidigt

Tur att det är film dock, med andra ord helt verklighetsfrånvarande

TV4 är alltid verklighetsfrånvarande. Tacka vet jag "Efterlyst" på TV3.
2010-02-28, 22:51
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Det betyder att dina kunskaper inom det svenska språket är bristfälliga och att man snarare borde kunna kalla personer som dig för "obildade" och "whitetrash" snarare än att sätta sådana stämplar över massinvandrings kritiker. Inläggets egentliga budskap var för övrigt att du aldrig kommer med några sakliga argument och att du istället försöker tysta ner debatte(er)n genom att kalla debattörer för olika saker.

Brukar jag kalla debattörer för olika saker? Det var nog det dummaste jag hört.
Det är väl snarare så att folk får svårt att försvara lögnerna och kallar mig för olika saker. Ganska exakt som du gjorde i just detta inlägg.
2010-02-28, 23:38
Medlem
Citat:
Brukar jag kalla debattörer för olika saker? Det var nog det dummaste jag hört.
Det är väl snarare så att folk får svårt att försvara lögnerna och kallar mig för olika saker. Ganska exakt som du gjorde i just detta inlägg.

Vilka lögner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in