2010-02-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Tilltaget visar ju tydligt hur mycket anhängarna är bereda till fair play...

Vilket "tilltag"?
2010-02-01, 21:18
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ja men har SD 46.1% då inser väl alla att det inte speglar verkligheten och därför är oseriöst. Visst är det väl så att opinionsmätningar inte speglar verkligheten fullt ut men det här resultatet var ju löjligt

Är du säker på det, att det egentligen inte speglar verkligheten?

och att drullknul börjar darra inför verkligheten att nationellas framgångar bara växer och växer dag för dag, och jag tror också att det finns en skamkänsla hos de som inser hur det börjar bli i landet!
Senast redigerad av Robin Wood 2010-02-01 kl. 21:23.
2010-02-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Mmm, det är så jävla synd det här...

DN var enda tidningen jag kunde läsa innan, men nu är det över.

Dom verkar ju ha börjat anställa journalister direkt tagna ur Aftonbladets skola.

Hur fan har dom kapat den bara för att många har röstat på dom?

Så jävla löjligt...

Anyways, här har vi en frihetskämpe som vet att SD har kapat det och kallar det en sekt:
Peter Andersson - Med rätt att tycka!

Kanske dags för flashback att mobilisera sig...

http://peterlandersson.blogspot.com/2010/02/kapad-opinionsmatning-visade-46-procent.html

Glöm inte SVD, den var helt ok fram tills för kanske 1-2 år sen. Men nu går den i samma fotspår som AB.
2010-02-01, 21:22
Medlem
Vetemjölners avatar
http://ungsvensk.se/showthread.php?t=7633

Tråden på Ungsvensk.se är ungefär lika stor som den här är nu. Och tydligen ska DN ändra rubriken om jag fattade ett av inläggen rätt.

Dessutom kunde man bara rösta en gång. Så det är knappast tal på någon kapning eller fulspel. Det är väl bara att acceptera att SD har väldigt aktiva gräsrötter.
Senast redigerad av Vetemjölner 2010-02-01 kl. 21:26.
2010-02-01, 21:39
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Är du säker på det, att det egentligen inte speglar verkligheten?

och att drullknul börjar darra inför verkligheten att nationellas framgångar bara växer och växer dag för dag, och jag tror också att det finns en skamkänsla hos de som inser hur det börjar bli i landet!

Jag är väldigt säker på det ja
2010-02-01, 21:54
Medlem
Tråden på Ungsvensk startades när SD redan låg på över 40% i omröstningen, det verkar i alla fall så om man läser starttexten. Dock har det snackats om det i en annan tråd:
http://ungsvensk.se/showthread.php?t=1277&page=150

Men jag tror knappast att 500 personer har läst där och sedan röstat, så många hänger inte ens på Ungsvensk.
2010-02-01, 21:57
Medlem
vem fan bryr sig om sverigedemokraterna, kommer inte kunna göra ett piss ändå, detta landet är åt helvete från början. För att sverige ska ändras måste det göras inifrån. punkt...

Sverige den sista kommunistdiktaturen.
2010-02-01, 22:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Rätt kul artikel. Sabotage, panikstoppades, frukostkaffet i halsen, kupp, gäng Sverigedemokrater etc.

Frågan är nog om det inte bara var DN som faktiskt brydde sig.
2010-02-01, 22:44
Medlem
Vetemjölners avatar
Och nu har DN ändrat rubriken en smula.
2010-02-01, 22:47
Medlem
obotlig_realists avatar
Då vet vi att om SD får "många" röster i kommande val så kommer man anklagas för manipulation. Det hade gått att bara stryka ett streck över den här undersökningen och se den som icke representativ. Att beskylla ett parti för kapning bara för att det får många röster ger istället en otrevlig bild över var demokratin i Sverige står någonstans.
2010-02-01, 23:15
Medlem
santacls avatar
Ja när inte siffrorna passar stänger man ner.

2010-02-01, 23:18
Medlem
Stroh-M.D.s avatar
Att någon någonsin tar öppna opinionsundersökningar på allvar är bortom mig. Vanliga opinionsundersökningar försöker i alla fall vara representativa, de öppna är helt försvarslösa mot både manipulation och slumpmässiga fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in