2009-12-28, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon
Lite lustigt är det väl ändå, det är ju samma undersökning som används för att måla upp två helt olika världsbilder.

Jo, men det är ju inte så konstigt när SD:s motståndare helt enkelt ljuger om sifforna i undersökningen som ju bevisats på flera plan under dagen. Klart man får olika världsbilder när den ena sidan utgår från vad undersökningen säger och den andra hittar på siffrorna själva.
2009-12-28, 14:47
Medlem
DN har nu ändrat rubriken till "en av åtta...", SVT står dock fast vid sin egen matematik.
2009-12-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon
DN har nu ändrat rubriken till "en av åtta...", SVT står dock fast vid sin egen matematik.

Svd har också hittat kalkylatorn.
2009-12-28, 15:36
Medlem
Jag stör mig på journalister som skriver ut påståenden som inte har täckning i opinionsmätningen. Att 13 % vill bilda regering med SD innebär inte att resterande inte vill se något samarbete med SD. Vissa kanske vill att en minoritetsregering ska regera med stöd av SD.

SVD skriver att "7 av 8 säger nej till SD-koalition" och Expressen skriver att nära "90 procent nej till SD som vågmästare". 15 procent svarade ju att de inte vet så hur kan det vara detsamma som att säga nej. Expressen har inte ens fattat frågeställningen utan yrar istället om vågmästare.
2009-12-28, 16:32
Medlem
BeachHunterNs avatar
Jimmie Åkesson är tydligen Svergies 30 mäktigaste person, tror jag det var... Passande att han är 30 också
2009-12-28, 16:43
Medlem
Jag kommer att rösta på Sverigedemokraterna och ser partiet som Sveriges enda chans att överleva, men även jag är tveksam till att ta in Sverigedemokraterna i regeringen. Det kan vara sunt med en provanställning först i 4 år.
2009-12-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Jag stör mig på journalister som skriver ut påståenden som inte har täckning i opinionsmätningen. Att 13 % vill bilda regering med SD innebär inte att resterande inte vill se något samarbete med SD. Vissa kanske vill att en minoritetsregering ska regera med stöd av SD.

- Det är säkert betydligt fler än 13% som vill se en borgerlig minoritetsregering som samarbetar med SD. Dessutom är ju de två andra alternativen i frågeställningen odefinierade och önsketänkande. Riktigt intressant blir det först när någon gör en opinionsmätning där man ställer t.ex. Alliansen + Miljöpartiet, vs Alliansen + SD.
2009-12-28, 21:00
Medlem
Rektangels avatar
Bara det att media har intresse för undersökningen visar att de vet vilket allmänt nyhetsvärde SD har. Spekulationerna om de olika spelmöjligheterna som finns för de olika aktörerna har börjat. Media medger ju indirekt lite uppgivetatt de accepterat SD når rikdagen.

Bara detta är ju en framgång för SD.

Manfår ju läsa mellan raderna och naturligtvis ska siffrorna tolkas så negativ som möjligt för SD. Även jag med 4-års folkskola inser ju att deras matematik är på lågstadienivå.
2009-12-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Bara det att media har intresse för undersökningen visar att de vet vilket allmänt nyhetsvärde SD har. Spekulationerna om de olika spelmöjligheterna som finns för de olika aktörerna har börjat. Media medger ju indirekt lite uppgivetatt de accepterat SD når rikdagen.

Bara detta är ju en framgång för SD.

Manfår ju läsa mellan raderna och naturligtvis ska siffrorna tolkas så negativ som möjligt för SD. Även jag med 4-års folkskola inser ju att deras matematik är på lågstadienivå.

Under dan har ju SVD inte publicerat mindre än 3!! st olika artiklar för att vända på siffrorna till sin fördel.
2009-12-28, 22:45
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightbettime
Under dan har ju SVD inte publicerat mindre än 3!! st olika artiklar för att vända på siffrorna till sin fördel.

Du ser ju själv...De vill tolka "nuffrorna" på sitt vis,men blundar för det helt uppenbara. Vem som helst med kompentens över lågstadie matematik inser ju hur de försöker vinkla saken.

Matematik inbjuder ju inte precis till en subjektiv bedömning och förhoppningvis slår det tillbaka.

Vem som helst med ett objektiv sinne inser ju att de vill vilseleda allmänheten. Hur dumma tror de vi är?
2009-12-28, 22:50
Bannlyst
Vad som är beklagligt är att det inte finns någon svensk motsvariget till Glenn Beck i svensk media och FOX channel.

Någon som ständigt kritiserar allt såssarna och pk-folket gör och kritiserar med humor, kvickhet och gör det pedagogiskt så folk tar till sig budskapet.

Med en kanal som tydligt tar strid för liberal konservativa värderingar skulle SD få enormt mycket mer mediautrymme.

Vägen till folket går via media/tv och med tanke på att i stort sett alla de tv- kanaler som når ut till den breda massan är totalt uppfuckade av politisk korrekhet och hjärntvättar befolkningen, så är det mycket märkligt att det inte finns någon i mediavärlden som utmanar dom?

Jag hade förhoppningar på tv8 när de kom, men där gick man på en nit.

Den enda tv-kanal som tagit upp intressanta ämnen är Axess-tv men tyvärr är den kanalen alldeles för intellektuell för svensson hemma i tv-soffan.
Senast redigerad av Fillipgbg 2009-12-28 kl. 22:53.
2009-12-29, 08:54
Medlem
PK trumman slår igen, nu ska ANTI-PARTI stå emot SD.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/anti-parti-kan-stoppa-sd_4001693.svd

"Låt mig avslutningsvis påpeka att det förslag jag förespråkar på intet sätt är odemokratiskt. Att flera partier samarbetar för att minska ett litet partis inflytande är helt i enlighet med de demokratiska spelreglerna.

MARTIN PETERSON

docent i filosofi, universitetet i Eindhoven "

Det är perfekt att dom försöker frysa ut SD, varenda sådan artikel GYNNAR SD. Inte mig emot. Keep on going

Dagens DEMOKRATISKA är det mest O-demokratiska vi har i detta land. Nästan man kan se på diktatur länder och se upp till dom. Fantastiskt.
Senast redigerad av fightbettime 2009-12-29 kl. 09:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in