Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-18, 16:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner fullversion, men du menar kanske en Retail?
Citera
2015-07-18, 17:47
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner fullversion, men du menar kanske en Retail?

Kan mycket väl vara det. Om du går in på g2a.com och söker efter " Windows " så kommer 2st Windows 8.1 PRO att komma upp, och min fråga är i stort sätt om det är värt att köpa OEM istället om den bara ska installeras på 1 dator och förmodligen installeras på en annan dator i framtiden?

Länken till tomshardware så säger dem ju att i och med Windows 8 så är inte OEM versionerna bundna till moderkortet?
Citera
2015-07-18, 22:32
Medlem
FuckPFs avatar
Kör på retail om du har mer än en dator.

Jag har kört 5 burkar med samma Win 8 Pro retail nyckel i flera år nu. Inte blivit svartlistad än..... Living on the edge.....

Ska bli intressant att se hur det funkar med Win 10 sen.... Har aktiverat två burkar än så länge.
Citera
2015-07-19, 20:17
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Kör på retail om du har mer än en dator.

Jag har kört 5 burkar med samma Win 8 Pro retail nyckel i flera år nu. Inte blivit svartlistad än..... Living on the edge.....

Ska bli intressant att se hur det funkar med Win 10 sen.... Har aktiverat två burkar än så länge.

Är det alltså en retail av Windows 8.1 PRO som syns i listan?
Citera
2015-07-19, 21:50
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkboot
Är det alltså en retail av Windows 8.1 PRO som syns i listan?

slmgr /dlv

Ger:

Win 10 Retail, på mina 10 burkar.

Win 8.1 Retail, på mina 8.1 burkar (som jag inte hunnit lägga in Win 10 på än).
Senast redigerad av FuckPF 2015-07-19 kl. 21:53.
Citera
2020-02-06, 18:01
Medlem
Sameshs avatar
Hej!, jag provar att fråga här, jag har precis gjort en ren installation av Windows 10 på en kompis laptop (användes i arbetet innan), han hade ingen återställningsskiva eller partition på hårddisken och ville ha bort allt skit som fanns på datorn i.o.m. han har fått den att använda privat, tänkte bara höra med en om man kan lita på dessa licensnycklar som finns att köpa på diverse hemsidor?

som denna t.ex.

https://livekort.se/microsoft-windows-10-home-64-bit-oem/afd-prisjakt/

eller måste man punga ut 1400 spänn och köpa det från Microsoft?

Och nej han har inte någon tidigare version av Windows som han kan uppgradera från till W10 heller.

Tacksam för svar!
Citera
2020-02-06, 18:26
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Hej!, jag provar att fråga här, jag har precis gjort en ren installation av Windows 10 på en kompis laptop (användes i arbetet innan), han hade ingen återställningsskiva eller partition på hårddisken och ville ha bort allt skit som fanns på datorn i.o.m. han har fått den att använda privat, tänkte bara höra med en om man kan lita på dessa licensnycklar som finns att köpa på diverse hemsidor?

som denna t.ex.

https://livekort.se/microsoft-windows-10-home-64-bit-oem/afd-prisjakt/

eller måste man punga ut 1400 spänn och köpa det från Microsoft?

Och nej han har inte någon tidigare version av Windows som han kan uppgradera från till W10 heller.

Tacksam för svar!

Jag köpte min där så många andra på forat köpt sin och vittnat om att det var både legalt och fungerande. E-Bay. Ett par tjugor av någon säljare med gott betyg av andra och många sälj.

Min kostade 40kr. Man får den inom några minuter efter köp så du kan ha den redan inom en kvart efter denna läsning.
Senast redigerad av 1FF 2020-02-06 kl. 18:28.
Citera
2020-02-07, 22:06
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Jag köpte min där så många andra på forat köpt sin och vittnat om att det var både legalt och fungerande. E-Bay. Ett par tjugor av någon säljare med gott betyg av andra och många sälj.

Min kostade 40kr. Man får den inom några minuter efter köp så du kan ha den redan inom en kvart efter denna läsning.

Tack för svar!, det gick bra med att aktivera Windows på hans laptop.
Citera
2020-02-08, 09:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Tack för svar!, det gick bra med att aktivera Windows på hans laptop.

Kul.
Efter E-Bay köp?
Citera
2020-02-15, 21:53
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kul.
Efter E-Bay köp?

Nej, blev där jag länkade ifrån. (livekort.se)
Citera
2022-12-17, 23:05
Medlem
TrionicVs avatar
Jag skrev först den här tråden på sweclockers men av någon anledning så togs den bort innan knappt någon ens hade sett den. Konstigt då det är ett forum för just personer som är datorkunniga och det är av någon som är datorkunnig som jag behöver hjälp av.
Därför gör jag ett desperat försök här istället.

I vilket fall som helst så har jag en video av vad som händer eller rättare sagt inte händer:
https://rumble.com/v215hm8-windows-xp-x64-registration.html

Jag kommer alltså inte in i datorn hur jag än bär mig åt.
Felsäkert läge lär säkert funka men frågan är hur jag gör sen i så fall för att återställa något?

Operativsystemet är XP X64 och det finns en anledning till att jag kör just det operativsystemet på grund av äldre hårdvara. Jag använder den alltså som teknik-PC som inte kopplas upp mot nätet så ni behöver inte bemöda er om att göra inlägg om att jag bör byta till nyare Windows för det tänker jag inte svara på i så fall.
Citera
2022-12-17, 23:26
Medlem
Blir nog svårt komma förbi ett adminkonto, men ska tydligen gå göra via denna https://www.ultimatebootcd.com/.

Jag skulle installera om XP helt istället och fixa en nyckel på Ebay, det dyker upp billiga licenser titt som tätt och man måste vara på hugget, för ebay brukar ta bort de riktigt billiga efter en stund.

Eller så tar du ner en nyckel i gråzonen på nätet

Win 7,10, 11 har jag som mest betalat 6 Euro för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in