Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-30, 11:09
Medlem
tja. nu är det så att jag har haft en hp dator som jag har kunnat göra systemåterställning på hela tiden så jag har sluppit att instaera windows med licenser mm.

men nu har jag köpt nytt moderkort och processor så det är väll dags att skaffa sig en ren kopia av xp. och då är min fårga som så kan man ladda ner en pirat xp och använda sig utav min licens som sitter på sidan av datorn?

kommer den endå att känna av att det är en pirat kopia eller går det genom dom dära äkthets kontrollerna ?

tack för svar
Citera
2009-07-30, 11:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad för licens har du på operativsystemet?
Citera
2009-07-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad för licens har du på operativsystemet?

det är till ett widows xp home. och såklart så ska jag skaffa mig en piratkopia av home
Citera
2009-07-30, 11:28
Medlem
blåljuss avatar
Inte några problem. Så länge licensen är OK så gör det inget.
Citera
2009-07-30, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Inte några problem. Så länge licensen är OK så gör det inget.

men då kommer ju denna frågan automatiskt. är det bara att ladda ner inprincip vilken xp home som hälst eller är det något man ska leva efter. vet att många innehåller den dära wga? crack. är det bara att strunta i den eller instaleras det avsig själv ?
Citera
2009-07-30, 13:49
Medlem
kklasens avatar
Du kan ladda ner vilken kopia som helst av windows xp home som är ren. Dvs att ingen som gjort något med det, lagt in program osv. Typ "Windows XP Home Mega bra edition".

En piratekopia utav windows är en term för en vanlig windows skiva som ligger på internet.
Citera
2009-10-22, 20:51
Medlem
Tråden om licensfrågor Windows [Sammanfogad]

Jag har tillgång till att ladda hem windows 7 via något samarbete med skolan. Dock verkar det som att jag bara kan göra en beställning på varje produkt. Därför undrar jag om det fungerar att köra med samma serienummer på två datorer, eller om detta spärras på något sätt?
Citera
2009-10-22, 20:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad för licens handlar det om, läs mer här -> http://www.microsoft.com/sverige/license/default.mspx
Citera
2009-10-22, 21:38
Medlem
Det står inte tydligt vad för sorts licens det handlar om. Den information man får är:

Product Name Windows 7 Professional (x64) - DVD (English)
Publisher Microsoft Corporation
SKU 0000
Platform Windows
Citera
2009-10-22, 21:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Det allra enklaste är att du kontaktar MSDNAA Program Administrator:n på din skola och frågar honom/henne angående detta.

Normalt sett så går VLK-licenser att använda på flera datorer, men hur det är med MSDNAA-licenser är jag mer osäker på.
Citera
2009-10-22, 21:50
Medlem
Skulle iofs kunna göra en beställning på en 32-bitars version också som jag använder på den andra datorn.
Citera
2009-10-22, 21:52
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Skulle iofs kunna göra en beställning på en 32-bitars version också som jag använder på den andra datorn.

Japp, det är ju en möjlighet.
Men som sagt, hör annars med IT-nissarna på skolan och kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in