• 1
  • 2
2009-10-22, 15:51
Medlem
Forsnackes avatar
Skulle man tvingas skriva en rubrik på alla inlägg man gjorde skulle man otroligt mkt lättare kunna "snabbläsa" igenom trådar.

Dessutom skulle skribenten tvingas tänka efter vad han egentligen vill med inlägget och därmed skulle även kvalitén på forumet kunna höjas, om än marginellt.

Missvisande eller på annat vis felaktiga rubriker beivras genom RP.
Det kommer bli ett jävla RPande i början, men när folk vant sig kan jag tänka mig att vi på flera sätt kan få bättre kvalité här på forumet.

Är man t.ex. trött på att läsa uppmaningar om att rösta på något visst parti i tid och otid, så är det bara att se på rubriken, och därefter ignorera de oönskade inläggen.

Vad är nackdelarna?
Citera
2009-10-22, 15:56
Medlem
ABBORREs avatar
Jag tycker inte som TS

Då det blir jobbigt och det kan vara svårt att först skriva en rubrik och sen det man vill skriva, när man skriver kanske man skriver lite saker som inte har med rubriken att göra.
Vad göra då? editera sin rubrik.
Dåligt förslag
Citera
2009-10-22, 15:58
Medlem
putteputte88s avatar
Nej, det tycker jag inte var ett speciellt bra förslag.
Ser inte hur det skulle påverka inläggets eventuella bidrag till debatten i någon egentlig utsträckning över huvud taget.
Dessutom är det redan i dagsläget svårt att få trådstartare att skriva någorlunda begripliga rubriker, så att tvinga folk att sätta rubriker på alla sina inlägg skulle bara bli ett jättefiasko.
Citera
2009-10-22, 16:03
Medlem
Forsnackes avatar
Nothing ventured...

Det behöver inte kallas rubrik, och det behöver inte skrivas innan meddelandet.
Man kan skriva det efter, och mängden text som tillåts i "rubriken" kan vara en funktion av hur många tecken som användes i texten.
Citera
2009-10-22, 16:07
Medlem
putteputte88s avatar
Nej, jag ser verkligen ingen mening med detta över huvud taget.
Hur skulle det öka kvaliteten på inlägget som helhet?
Jag vet att jag skulle säkerligen skita i att läsa dessa, precis som jag oftast gör nu, och istället läsa det som (förhoppningsvis) har någon substans, dvs. inlägget.

Dessutom kommer det ge moderatorerna mångdubbelt arbete. Kanske inte så toppen om annat blir lidande av en sådan här trivial sak som i mitt tycke inte tillför forumet något.
Citera
2009-10-22, 16:33
Medlem
SweTechs avatar
Absolut inte, det kan nog vara ett av dom sämre förslagen jag har hört faktiskt.
Citera
2009-10-22, 16:34
Medlem
Forsnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Absolut inte, det kan nog vara ett av dom sämre förslagen jag har hört faktiskt.
Tack för din röst, frågeställningen var: vad är nackdelarna?
Citera
2009-10-22, 16:36
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag håller med.

EDIT: Att skriva en rubrik på vart enda inlägg skulle bara bli bökigt och resultera sura användare, inklusive mig.
Citera
2009-10-22, 16:38
Medlem
solid302s avatar
Detta är en av dem dummaste förslagen än så länge.
Citera
2009-10-22, 16:41
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsnacke
Tack för din röst, frågeställningen var: vad är nackdelarna?

Ofta folk orkar bry sig om bra formuleringar i en "inläggsrubrik"? Kommer väl bara bli punkter eller nåt enstaka ord som "haha", "nej", "ja" eller ".....".

Ska moderatorerna ge varningar för dåliga inläggsrubriker även om inläggen i sig är vettiga? Vetefasen alltså..
Citera
2009-10-22, 16:45
Medlem
Kaustis avatar
Om 30 år, när datorerna kan sammanfatta inläggen åt oss, då kommer det vara en bra idé Inte idag
Citera
2009-10-22, 16:45
Medlem
rockandrollas avatar
Sågning av Ts urusla ide.

Eller du har ju en poäng, det räcker det med att man läser rubriken på det här inlägget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in